Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8507
Mr.Wolf wrote:-------------- We worden om de haverklap opgebeld door zo gezegde mensen van Microsoft. Blijkbaar is dit een echte plaag aan het worden
-------- Momenteel druk op school met al mijn taken
++++++ Er zijn plannen om misschien met 2 vrienden in september naar New York te gaan
Iets van gelezen in het nieuws. Zou een bende oplichters zijn. Wel erg voor de mensen die zich er aan laten vangen door hun goed vertrouwen in andere mensen. Je kan wel zeggen, wat een dom volk als ze daar in de val bij lopen, maar ik kan het wel begrijpen van die mensen. Soms ga je er gewoon van uit dat hét echt de werknemers van Microsoft zijn I guess, als je niet beter weet.

Ot:

++ straks naar Gent om weer wat Magic The Gathering te spelen
++ PAX East dat bezig is, beetje volgen ondertussen
++ mijn nieuwe wasmachine is echt een droom :love:
++ mooi weer vandaag
-- moet dringend eens naar de garage voor mijne voiture maar dat is weer zoiets waar ik niet veel zin in heb :p
-- autotaks weer moeten betalen
++ autotaks is betaald, we kunnen er weer tegen voor even :p
++ belangrijke cases krijgen op het werk
-- die echt al mijn tijd opzuigen
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8508
Elexus wrote:
Mr.Wolf wrote:-------------- We worden om de haverklap opgebeld door zo gezegde mensen van Microsoft. Blijkbaar is dit een echte plaag aan het worden
-------- Momenteel druk op school met al mijn taken
++++++ Er zijn plannen om misschien met 2 vrienden in september naar New York te gaan
Iets van gelezen in het nieuws. Zou een bende oplichters zijn. Wel erg voor de mensen die zich er aan laten vangen door hun goed vertrouwen in andere mensen. Je kan wel zeggen, wat een dom volk als ze daar in de val bij lopen, maar ik kan het wel begrijpen van die mensen. Soms ga je er gewoon van uit dat hét echt de werknemers van Microsoft zijn I guess, als je niet beter weet.

Ot:

++ straks naar Gent om weer wat Magic The Gathering te spelen
++ PAX East dat bezig is, beetje volgen ondertussen
++ mijn nieuwe wasmachine is echt een droom :love:
++ mooi weer vandaag
-- moet dringend eens naar de garage voor mijne voiture maar dat is weer zoiets waar ik niet veel zin in heb :p
-- autotaks weer moeten betalen
++ autotaks is betaald, we kunnen er weer tegen voor even :p
++ belangrijke cases krijgen op het werk
-- die echt al mijn tijd opzuigen
Ik denk ook vooral oudere mensen die er weinig vanaf weten, of mijn ouders die nog niet weten wat Windows juist is :p Maar idd, echt een bende, want het is telkens iemand anders aan de telefoon...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8509
Mr.Wolf wrote:Ik denk ook vooral oudere mensen die er weinig vanaf weten, of mijn ouders die nog niet weten wat Windows juist is :p Maar idd, echt een bende, want het is telkens iemand anders aan de telefoon...
Ze proberen gewoon te bellen en mensen die erin trappen zijn precies het soort mensen dat ze zoeken omdat die te goedgelovig zijn en dus makkelijk op te lichten. Soms zelfs later nog eens voor herhaling.
Zo bleek ook dat phishing mails soms bewust spelfouten bevatten omdat de mensen die deze spelfouten niet opvalt, ook de mensen zijn die makkelijk op te lichten zijn. En mensen die de spelfouten wel opvallen zijn vaak te slim om uiteindelijk het volledige traject dat nodig is voor phishing uit te zitten, die krijgen al eerder argwaan dat het iets raar is en stoppen. Dat kan zijn door niet eens op links te klikken of bij vragen van credit card gegevens te stoppen.


+++ Gisteren heerlijk motorrijden! :sun:
+++ Vandaag motor even binnen gedaan in garage en waar eerst het plan was om met de bus naar huis te gaan (45min) kreeg ik een soort motovervangscooter (125cc) mee en was ik 5min thuis!
Eerlijkheid moet mij wel gebieden te zeggen dat zo'n moto scooter echt niks voor mij is en dat dat idee nu bevestigd werd. Het rijdt, maar aan 70 vond ik het wel snel genoeg daarmee en op de autostrade zou'k er echt niet mee durven komen! Op een of andere manier had ik veel minder het gevoel van in controle zijn, waarschijnlijk omdat er niks tussen mijn benen zat dat ik kon sturen (lekker foute uitspraak, I know! :D )
--- Vandaag stond mijn wekker veel te vroeg en was er een buurman die nog vroeger (7u10) aanbelde om iets af te geven. Hij dacht goed vroeg te komen omdat mijn ouders gingen vertrekken en dat hij anders misschien te laat was. Klein detail: Mijn ouders waren donderdag al vertrokken... :L:
??? Kijken of ik vandaag een paar dingen gedaan krijg ik die ik hier al heel lang moet doen... Eerst even de goesting vinden!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8510
Mr.Wolf wrote:
Elexus wrote:
Mr.Wolf wrote:-------------- We worden om de haverklap opgebeld door zo gezegde mensen van Microsoft. Blijkbaar is dit een echte plaag aan het worden
-------- Momenteel druk op school met al mijn taken
++++++ Er zijn plannen om misschien met 2 vrienden in september naar New York te gaan
Iets van gelezen in het nieuws. Zou een bende oplichters zijn. Wel erg voor de mensen die zich er aan laten vangen door hun goed vertrouwen in andere mensen. Je kan wel zeggen, wat een dom volk als ze daar in de val bij lopen, maar ik kan het wel begrijpen van die mensen. Soms ga je er gewoon van uit dat hét echt de werknemers van Microsoft zijn I guess, als je niet beter weet.

Ot:

++ straks naar Gent om weer wat Magic The Gathering te spelen
++ PAX East dat bezig is, beetje volgen ondertussen
++ mijn nieuwe wasmachine is echt een droom :love:
++ mooi weer vandaag
-- moet dringend eens naar de garage voor mijne voiture maar dat is weer zoiets waar ik niet veel zin in heb :p
-- autotaks weer moeten betalen
++ autotaks is betaald, we kunnen er weer tegen voor even :p
++ belangrijke cases krijgen op het werk
-- die echt al mijn tijd opzuigen
Ik denk ook vooral oudere mensen die er weinig vanaf weten, of mijn ouders die nog niet weten wat Windows juist is :p Maar idd, echt een bende, want het is telkens iemand anders aan de telefoon...
Je kan je op een lijst laten registreren van de overheid dat ze je niet mogen bellen voor commerciële doeleinden. Geen idee of oplichters ook 'schrik' hebben van deze lijst. Maar het is het proberen waard. Sinds ik op die lijst sta heb ik nooit nog lastige telefoontjes gehad.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8512
gamerke1992 wrote:Je kan je op een lijst laten registreren van de overheid dat ze je niet mogen bellen voor commerciële doeleinden. Geen idee of oplichters ook 'schrik' hebben van deze lijst. Maar het is het proberen waard. Sinds ik op die lijst sta heb ik nooit nog lastige telefoontjes gehad.
Voor dat soort oplichters helpt dat helaas niet... Ik ben zo jarenlang gebeld door verschillende NL-nummers op mijn BE-nummer omdat ik zogenaamd iets gewonnen had van vakanties ofzo... Altijd andere bedrijfjes die niet te vinden zijn op internet en als je het nummer opzoekt krijg je allemaal mensen met zelfde verhaal. Soms wel pas paar dagen later als je een van de eerste was die ze belden.

De truuk achter die telefoontjes: Ze vragen of ze je een gratis pakket wilt ontvangen of zeggen dat je wat gewonnen hebt of kans maakt op... Het idee blijft dat ze je iets gratis op gaan sturen zogenaamd zonder verdere verbintenis. Echter na afloop ontvang je soms wel iets en soms niet maar je ontvangt altijd een factuur. Als je dat factuur niet betaalt (wat terecht is want er heeft geen koop plaatsgevonden!) dan gaan ze steeds agressiever te werk tot en met incassobureau om je dat toch te laten betalen. Ze hebben echter geen poot om op te staan, alleen zijn er veel mensen die het toch betalen, al dan niet om er vanaf te zijn of uit schrik voor dat incassobureau... Probeer je je koop ongedaan te maken dan zijn ze plots niet meer te bereiken en blijf je facturen/incassobureau etc ontvangen.

Ik was altijd zogenaamd op de lijst gekomen via een enquête online een paar maanden daarvoor... Ik had echt al jaren geen enquête ingevuld. De gegevens zijn waarschijnlijk ergens uit een gelekte database gekomen want ze waren ook al verouderd. En vermoedelijk waren dat geen verschillende bedrijfjes, maar gewoon hetzelfde onder verschillende namen/nummers. Na 2-3 jaar om de paar maanden ditzelfde verhaal aan de lijn te hebben, belde er weer zo iemand op een moment dat ik slechtgezind was... Ik heb voor de zoveelste keer gezegd dat ik niet meer gebeld wilde worden voor dat soort onzin en dat ik van de lijst wilde gehaald worden (ook voor de zoveelste keer). Daarin ben ik niet echt supervriendelijk geweest, gewoon hard gezegd waar het op staat en hoe hun idee werkt, zonder schelden en veel kans om me te onderbreken heb ik ze niet gegeven. Sindsdien is het nu toch al bijna een jaar stil geloof ik... :-"

+++ Moto gefixt! Benzinemeter doet het weer! En nummerplaat staat nu ook terug goed vast... aan de 2 vijzen waar het mee vastzat was het beginnen barsten en die 2 barsten liepen naar elkaar toe...
Oorzaak benzinemeter: contactje met 2 puntjes en 1 puntje zat er niet goed in :silly:
+++ Daarna nog lekker rondje gereden! :sun:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8513
Even een korte opmerking met betrekking tot het gebeld worden voor commerciële doeleinden en kwalijke zaken:

Legitieme callcenters zullen zich houden aan een 'Bel me niet register' (Nederland) 'Bel me niet meer lijst' (België). Illegale callcenters zullen zich niet houden aan die afspraken en zijn er ook niet op aan te spreken. Ze zijn niet geregistreerd, illegaal dus, en houden zich alleen bezig met zogenaamde verkopen en phishing.

Er zijn ook voor de geregistreerde bedrijven echter uitzonderingen bijvoorbeeld als je naam vermeld is in hun klantenbestand omdat je er ooit iets hebt gekocht.

Nederland: https://www.bel-me-niet.nl/
België: https://www.belgium.be/fr/node/11567
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8518
Gamefreak wrote:
Sora_Lizard wrote:- - - - - Ik krijg een hekel aan games waarbij je wel heel erg afhankelijk bent van random factoren. :kaboom:
welke game bedoel je ??
Dragon quest heroes II

--- Ik heb hetzelfde probleem...
Nog maar 2 trophies te gaan, maar eentje is voor alle wapens en je hebt 18 überwapens die je alleen als random drop van dungeons kan krijgen... Eigenlijk krijg je random een would-be weapon, een item of een accessory en alleen als het een would-be weapon is, kan je naar de blacksmith gaat om het te 'appraisen' wat een bak geld kost en dan random een überwapen of giga wapen kan zijn. De giga wapens zijn niet nodig voor de trophy. Savefiles herladen etc, werkt allemaal niet. Enige wat de kans vergroot is een bepaalde dungeon, maar dan moet je eerst alle 'veteran' boss fight dungeons doen en dat is te lastig want het lukt mij dus niet.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

8520
Gamefreak wrote:
Sora_Lizard wrote:- - - - - Ik krijg een hekel aan games waarbij je wel heel erg afhankelijk bent van random factoren. :kaboom:
welke game bedoel je ??
Zoals Kolm al opmerkte: Dragon Quest Heroes II. Die wapens zijn een crime. Het vreet geld dat je op een bepaald moment gewoonweg niet meer hebt en de drop is volledig random. Ik hoef er nog maar één! Daar ben ik nu al ruim een week mee bezig. Alleen voor die laatste al zo'n 200 pogingen gedaan.
Aanvankelijk lijkt het nog mee te vallen totdat je steeds meer dubbele krijgt nog afgezien van alle k*t wapens waar je niets aan hebt en die niet nodig zijn. Ik betwijfel of ik dit ga volhouden. :(

Het is in ieder geval de laatste game die ik gekocht heb uit de serie. :bomb:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu