Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1281
Met m'n vriendin begonnen met alle films uit het Marvel Cinematic Universe te bekijken. Ze had er nog geen enkele gezien, ik een heel pak wel al. Ondertussen deze al gezien:

De 4 Avengers
De 3 Iron Man films
The Incredible Hulk
De 3 Thor films

Nog heel wat films te gaan, we kijken er naar uit :smug:
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1283
dividedx11 wrote:Met m'n vriendin begonnen met alle films uit het Marvel Cinematic Universe te bekijken. Ze had er nog geen enkele gezien, ik een heel pak wel al. Ondertussen deze al gezien:

De 4 Avengers
De 3 Iron Man films
The Incredible Hulk
De 3 Thor films

Nog heel wat films te gaan, we kijken er naar uit :smug:
nog een hoop te gaan zeker ??

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1284
Gamefreak wrote:
dividedx11 wrote:Met m'n vriendin begonnen met alle films uit het Marvel Cinematic Universe te bekijken. Ze had er nog geen enkele gezien, ik een heel pak wel al. Ondertussen deze al gezien:

De 4 Avengers
De 3 Iron Man films
The Incredible Hulk
De 3 Thor films

Nog heel wat films te gaan, we kijken er naar uit :smug:
nog een hoop te gaan zeker ??
Nog 3 Captain America films, twee Guardians of the Galaxy, twee Ant-Man films, Black Panther en Captain Marvel nog. Dan de nieuwe Spider-man die nog in de cinem is en dan ook nog eens de 5 Spider Man films die niet tot het MCU behoren en de 10 X-Men films :D
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1286
Kolm wrote:Aan mijn tempo van films kijken heb ik daar een paar jaar voor nodig... :p
Haha we kijken er vaak wel een paar op een dag, het is dan ook vakantie en ik werk ondertussen wat aan mijn fotografieopdrachten
Image
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1288
NTGSruler wrote:
Mr.Wolf wrote:Shaw And Hobbs 8/10
Was deze de moeite? Of vooral over the top cinema?

Ben wel fan van Stathem en The Rock.
Over the top cinema :p Maar dat apprecieer ik af en toe wel eens! Het was gewoon verstand op 0 en popcorn binnenstoppen!


Once Upon A Time In Hollywood 9/10
En we zijn alweer beland aan de 9e film van Quintin Tarantino. Deze keer laten we de cowboywereld achter ons en trekken we naar Hollywood. Toch? We volgen 3 personages in de film ten tijde van de Charles Manson sekte in LA. De eerste is Rick Dalton (Leonardo DiCaprio), een acteur die bekend is door zijn westernserie. Samen met zijn stuntacteur (Brad Pitt) hebben ze het gevoel dat hun bekendheid er een beetje op zit. Rick probeert de ene na de andere grote rol binnen te halen, terwijl zijn stuntacteur vooral klusjes aan zijn huis opknapt. Het laatste personage is Sharon Tate (Margot Robbie). Dit is de buurvrouw van Rick en tevens actrice die getrouwd is met 1 van de bekendste regisseurs van Hollywood. Tot hier de opzet van het verhaal (anders spoil ik te veel).
Ik ga direct beginnen met het enigste nadeel van deze film. Ik snapte de samenhang niet altijd even goed. Het heeft 2 uur en 15 min geduurd voor er een heel klein beetje samenhang begon in te zitten. Het hele gedeelte van Sharon Tate was niet hoofdzakelijk belangrijk om getoond te worden.
Voor de rest was het een parel om te bekijken. De vertelstijl was zeer uniek, waarbij er constant van het hoofdverhaal wordt afgeweken. Zo is het eerste anderhalf uur redelijk klassiek, en begint de spanning vanaf dan wel serieus op te lopen. De film weet ook perfect te balanceren tussen serieuze scenes en de eerder humoristische scenes.
Brad en Leo waren ook perfect samen, waarbij ik eerlijk moet zeggen dat Brad mijn favoriet was in de film. Toch hebben beide hier een perfecte performance afgeleverd.
Image

Re: Welke film heb je het laatst bekeken?

1290
Midsommar 8/10
Dit is best een rare om iets over te zeggen. Het gaat over een studente die net een tragedie heeft meegemaakt, en dan maar besluit om samen met haar vriendje en zijn vrienden op reis te gaan naar Zweden. Een van de vrienden is een Zweed en een andere wil zijn thesis schrijven over de Midsummer praktijken die zich afspelen in sommige gemeenschappen. Ze sluiten zich aan bij een lokale gemeenschap en nemen een dikke week mee deel aan hun cultuur.
Net zoals zijn vorige film, Hereditary, is dit net weer zo'n raar geval. Je zit steeds met een onbehagelijk gevoel dat er iets mis is. Je ziet steeds vrolijke mensen in witte gewaden die hun eigen geloof hebben, en die dan ook nog eens serieus aan de drugs zitten. Overal zie je subtiele dingen die dan ook nog eens dubbele betekenis kunnen hebben. Je moet er ook goed je aandacht bij houden, want er gebeuren dingen die actief zijn, en waar plots over gezwegen wordt. De bizarre muziek draagt hier ook weinig goeds bij.
De maker probeert je ook echt in de film te zuigen. Op een gegeven moment begin je zelf dingen te zien die bewegen zoals een bloem die heel subtiel groter wordt en terug kleiner, net alsof je zelf een pilletje hebt gepakt. Er waren ook scenes bij die je echt op het puntje van de stoel lieten zitten.
Pas wel op, want deze film is zeer artistiek. De regisseur is fan van zijn speciale shots, waarbij de camera op gegeven momenten op een gekke plek stilstaat terwijl er een conversatie aan de gang is. Hij durft ook heel wat te laten zien. Bij gruwelijke scenes zie je gewoon mooi alles wat er gebeurd.
Een enig puntje van kritiek was dat ik misschien een klein beetje op mijn honger bleef zitten op het einde en dat er een paar gekke keuzes werden gemaakt in de plot.
Wees toch gewaarschuwd! Het is geen traditionele horrorfilm. Er zit geen enkele jumpscare in, maar is enger dan de gemiddelde horrorfilm. Ik heb heel de avond nog een slecht gevoel gehad
Image
cron