Re: Vragentopic

841
Ik volg de rest. Hij staat mss niet bekend als iemand die oneerlijke praktijken toepast. Maar voor hetzelfde geld doet hij het wel en is het nog niet geweten. Altijd oppassen met iets wat je tekent. De logica zelf, er gaat bij mij altijd belletje rinkelen als er iets officieel getekend moet worden zonder goedkeuring van 1 van beide partijen.

In je post met de vraag staat het antwoord eigenlijk al in. Je geeft zelf aan dat het over een "verkoopovereenkomst" gaat. Opletten dus. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij je wil laten tekenen om "zeker" te zijn dat je eventueel niet meer van gedacht of prijs veranderd tegen zondag. Moet zijn dat hij mss een hele goede prijs heeft tov jou waarop hij zijn doorverkoop winstmarge wil verzekeren dmv die verkoopsovereenkomst.
Image

Re: Vragentopic

842
Ik heb hem een mail verzonden met de uitleg dat ik dit nog niet wou tekenen en hij vond dat geen enkel probleem.

Ik heb die persoon ook op Facebook teruggevonden en zijn profiel is niet afgeschermd. Ik kan daarin zijn posts zien dat hij een jonge zelfstandige is met felicitaties van zijn vrienden dat hij nu auto's wil verkopen. En ook posts waarin hij laat zien dat hij blij is dat er een auto verkocht is.
Image

Re: Vragentopic

843
Het lijkt mij inderdaad vooral een overijverige verkoper die iets meer op papier wilde dan in feite nodig. Het zegt genoeg dat hij gelijk akkoord is gegaan met een verandering in voorwaarde van jouw kant (bij voorkeur niet overeenkomst tekenen): de meeste oplichters haken gelijk af als je ook maar een klein detail wilt veranderen.
Image

Re: Vragentopic

844
Sora_Lizard wrote:Ik snap niet dat een handelaar contractueel al wil vastleggen dat hij de wagen koopt zonder de auto gezien te hebben. Dat lijkt me niet pluis!

Toevoegingen van jouw kant zijn pas rechtsgeldig imo zodra de tegenpartij, de koper in dit geval, dat ook ondertekent. Zoals Elexus al zei, laat hem de auto eerst bekijken en dan middels een voorschot van een paar honderd euro CASH zekerheid verschaffen dat hij de wagen zal betalen en dan pas komen afhalen. Samen het geld storten heeft geen enkele zin, daarover zijn erg vieze trucjes bekend!
klopt, voor hetzelfde geld is het een stuk schroot op wielen :smug:

Re: Vragentopic

849
Ik heb ook de indruk dat naarmate je ouder wordt alles veel sneller lijkt te gaan. Dat hoor ik wel van meer mensen en toch duurt een jaar nog steeds net zo lang als toen ik 10 was. :think:

Voor mezelf heb ik daar een theorie over ontwikkeld maar of die klopt?
Een mens meet iets, een lengte bijvoorbeeld, altijd af door het te vergelijken met iets bekends of met een standaard. Zo relativeerden we door de eeuwen heen een lengte of een afstand met de standaard meter. We vergelijken echter ook met onze eigen ervaringen, met dat wat we kennen. Schenen dingen toen je klein was niet altijd groter toe dan je nu ervaart?

Om een tijdsduur te meten hebben we ook standaarden, maar wie meet er nu een jaar met een stopwatch? En een kalender is eigenlijk maar een vaag begrip.

Als je 5 jaar oud bent is een jaar 20% van je leven en dat is een behoorlijke kluif. Als je de 50 gepasseerd bent is een jaar echter slechts minder dan 2% van je eigen leeftijd. Een jaar lijkt daardoor korter in relatie tot je eigen leeftijd. Dus lijkt de tijd sneller te gaan. Ja toch, niet dan?
:O :silly:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

851
Sora_Lizard wrote:Ik heb ook de indruk dat naarmate je ouder wordt alles veel sneller lijkt te gaan. Dat hoor ik wel van meer mensen en toch duurt een jaar nog steeds net zo lang als toen ik 10 was. :think:

Voor mezelf heb ik daar een theorie over ontwikkeld maar of die klopt?
Een mens meet iets, een lengte bijvoorbeeld, altijd af door het te vergelijken met iets bekends of met een standaard. Zo relativeerden we door de eeuwen heen een lengte of een afstand met de standaard meter. We vergelijken echter ook met onze eigen ervaringen, met dat wat we kennen. Schenen dingen toen je klein was niet altijd groter toe dan je nu ervaart?

Om een tijdsduur te meten hebben we ook standaarden, maar wie meet er nu een jaar met een stopwatch? En een kalender is eigenlijk maar een vaag begrip.

Als je 5 jaar oud bent is een jaar 20% van je leven en dat is een behoorlijke kluif. Als je de 50 gepasseerd bent is een jaar echter slechts minder dan 2% van je eigen leeftijd. Een jaar lijkt daardoor korter in relatie tot je eigen leeftijd. Dus lijkt de tijd sneller te gaan. Ja toch, niet dan?
:O :silly:
Daar is zelfs onderzoek naar geweest, die inderdaad verklaren dat kinderen nog veel 'nieuwe prikkels' opvangen en dat daardoor voor hen de tijd trager lijkt te gaan. Er stond ook als voorbeeld dat als je op vakantie gaat en een hele week aan het zwembad ligt, deze vakantie in jouw eigen perceptie in no time voorbij is. Als je elke dag iets nieuw gaat doen, krijg je het gevoel daar veel langer geweest te zijn.

Ze gingen psychologisch natuurlijk heel diep, maar dat kan ik verder niet uit mijn hoofd en is ook niet echt van belang :)
Image

Re: Vragentopic

853
gamerke1992 wrote: . . . .

Daar is zelfs onderzoek naar geweest, die inderdaad verklaren dat kinderen nog veel 'nieuwe prikkels' opvangen en dat daardoor voor hen de tijd trager lijkt te gaan. Er stond ook als voorbeeld dat als je op vakantie gaat en een hele week aan het zwembad ligt, deze vakantie in jouw eigen perceptie in no time voorbij is. Als je elke dag iets nieuw gaat doen, krijg je het gevoel daar veel langer geweest te zijn.

Ze gingen psychologisch natuurlijk heel diep, maar dat kan ik verder niet uit mijn hoofd en is ook niet echt van belang :)
Ik heb dat artikel of een soortgelijk artikel ook gelezen. Eerder zei ik al dat het ook logisch klonk. Mijn eigen ervaring wat vakanties betreft is echter heel anders geweest altijd. Onafhankelijk van wat ik deed of wat ik liet en of de vakantie een, twee of drie weken duurde, na afloop leek het altijd in een vloek en een zucht voorbij gegaan te zijn. Ik weet dus niet hoe het andere mensen vergaat maar dat is dus mijn ervaring.

Waar FGras vermoed ik en ik het over hadden was niet een relatief korte afgemeten periode maar de tijds beleving over een lange termijn. Hierbij speelt het ervaren van prikkels, nieuwe dingen, mijns inziens slechts een ondergeschikte rol. Let wel ook dit is slechts mijn ervaring en mijn mening.

Nieuwe prikkels en ervaringen beleef je eigenlijk voortdurend. Als kind is het al prachtig te ontdekken hoe een mier een grashalm beklimt, hoe friet smaakt en allerlei andere kleine zaken zijn dan al erg belangrijk. De grote dingen van het leven gaan echter nog aan hen voorbij en dat zijn de nieuwe ervaringen die je later pas opdoet.
De eerste keer verliefd worden (en te worden afgewezen!), je rijbewijs halen, trouwen, vader of moeder worden. Je ervaart dat andere mensen je ontvallen en je krijgt je eerste baan. Voldoende prikkels dus om het leven interessant te houden.

Zelfs op mijn gevorderde leeftijd als je denkt alles al eens gezien en ervaren te hebben, blijven er nieuwe prikkels en uitdagingen bestaan. Nieuwe hobby's, andere buren. Niets blijft zoals het is. En toch lijkt de tijd steeds sneller te gaan. Zo ben ik als bèta persoon, let wel, het gaan zoeken in relativering van tijd.

Maar goed, als knappere koppen dan ik na een uitvoerige studie tot andere conclusies komen dan kan ik alleen maar antwoorden met een vraag:
Hoe komt het dat de tijd vliegt als ik druk bezig ben en de tijd voortkruipt als er niets te doen is op het werk?
;)
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Vragentopic

854
Sora_Lizard wrote: Hoe komt het dat de tijd vliegt als ik druk bezig ben en de tijd voortkruipt als er niets te doen is op het werk?
;)
Klopt, dit is apart.

In het nu lijkt alles veel langzamer te gaan als je niet veel doet en veel sneller als je druk bezig bent.

In contrast: als ik zelf naar mijn verleden kijk en een een jaar pak waarin ik niet veel heb uitgespookt, dan lijkt die veel sneller te zijn gegaan dan een jaar waarin ik veel heb uitgespookt (afstuderen, wereldreis, baan, auto).


Sent from my iPhone using Tapatalk
cron