Re: Welke game speelde je het laatste uit?

1262
NTGSruler wrote:Moeilijk. Mja in moeilijkheidsgraad niet. Maar je volgt best toch een guide want als je niet weet waar je moet zoeken of naartoe moet in een level kun je wel eventjes bezig zijn. Persoonlijk vond ik er niets aan. Zoals ik zei: blij dat ie op 100% staat, onmiddellijk van mijn PS3 verwijderd. Voelde echt opgelucht!
Ik vond t nog wel redelijk pittig qua moeilijkheidsgraad :?
Maar ja: ik speel eigenlijk nagenoeg geen FPS's. Deze toen ooit opgestart uit nostalgische overwegingen. Ik zag nu dat ie ook op Vita te spelen viel en dus maar meegenomen voor op vakantie. Ik herken dit van Ruler volledig: los van een rare moeilijkheidsgraad (sommige vijanden wist ik gewoon niet hoe te verslaan, maar dankzij een replay systeem kun je eigenlijk nooit echt vast blijven zitten) is het echt zoeken waar je naartoe moet. Daarnaast in mijn beleving vrij lange levels die je door moet spelen... Voelde al vrij snel als een grind.
Image

1263
NTGSruler wrote:Duke Nukem 3D Megaton Edition 100%. Eerste trophy in 2015. Deze game hebben we ooit eens via PS+ gekregen. Wat een crap is deze game!! Duke Nukem games zouden een gat in je cultuur zijn als je ze niet had gespeeld destijds. Wel dan heb ik graag een gat in mijn gamecultuur. Regelmatig werd ik ziek van de game te spelen. Geen idee als het aan de verschrikkelijk slechte graphics of de barslechte gameplay lag. Als er toevallig mensen zouden zijn die overwegen deze te spelen: niet doen! Investeer je tijd in iets anders. Wel blij dat de game eindelijk op 100% staat.
die kreeg in OPM zaliger nog een dikke onvoldoende aangesmeerd, weet ik nog....

1265
Even opletten: Het ging hier over Duke Nukem 3D: Megaton Edition wat eigenlijk niet meer is dan een heruitgave van de oude Duke Nukem levels.
Megaton Edition: Developed by General Arcade and published by Devolver Digital, it was released through Steam on March 20, 2013. The Megaton Edition includes Duke Nukem 3D: Atomic Edition, Duke It Out In D.C., Duke Caribbean: Life's a Beach, and Duke: Nuclear Winter all running on OpenGL, as well as the original MS-DOS version of Duke Nukem 3D: Atomic Edition. It supports SteamPlay for Windows, Mac OS X, and Linux, and is based on the code of the JFDuke3D source port by Jonathon Fowler. Online multiplayer was added to the game in January 2014.[18] However, about a year later, the Megaton Edition was removed from all digital distribution as Devolver Digital's agreement with Gearbox Software has ended now that the latter company currently owns the intellectual property. In 2016, Gearbox informed TechRaptor that they have plans to "bring the game back this year,"[19] and that game became the 20th Anniversary World Tour.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_3D
En er is ook nog Duke Nukem Forever, een game waar ze ruim 10 jaar aan gewerkt hebben (1997 aangekondigd, 2011 uitgebracht) en de directe sequel van Duke Nukem 3D. Deze had ook enorm slechte reviews, hoofdzakelijk omdat alles outdated was. Ik denk dat de OPM review over deze game ging.
https://en.wikipedia.org/wiki/Duke_Nukem_Forever
Image

1266
paveman wrote: Ik vond t nog wel redelijk pittig qua moeilijkheidsgraad :?
Maar ja: ik speel eigenlijk nagenoeg geen FPS's. Deze toen ooit opgestart uit nostalgische overwegingen. Ik zag nu dat ie ook op Vita te spelen viel en dus maar meegenomen voor op vakantie. Ik herken dit van Ruler volledig: los van een rare moeilijkheidsgraad (sommige vijanden wist ik gewoon niet hoe te verslaan, maar dankzij een replay systeem kun je eigenlijk nooit echt vast blijven zitten) is het echt zoeken waar je naartoe moet. Daarnaast in mijn beleving vrij lange levels die je door moet spelen... Voelde al vrij snel als een grind.
Volledig mijn gevoel over de game goed verwoord alweer. De laatste toevoegingen ( iets met in de winter en de laatste caribbean life) heb ik gevolg met YouTube walkthroughs. Daar zie je duidelijk dat op hogere moeilijkheidsgraad er meerdere vijanden zijn. Ik speelde zelf op het laagste niveau. Er is geen reden om jezelf extra te pijnigen met deze game. Ik raad je echt aan een walkthrough te volgen. Om de access cards te vinden op jezelf kan je best wel uren lopen zoeken als je niet weet waar naartoe.
Het was en is idd een grind. Vooral het main verhaal. De toevoegingen gaan iets sneller vooruit.

@Kolm: denk dat j gelijk heb. Ik herinner mij ook zoiets van destijds OPM.
Image

1268
Ik ben de laatste tijd games aan het spelen via xbox game pass voor PC, Ik ben zeer tevreden met de prijs en de spellen die ik erbij krijg. Een spel dat ik uitgespeeld heb van de game pass is Yoku's Island Express. Ik zou hem zelf niet snel gekocht hebben, maar wat is het een fantastische game. Het is een platformer met pinbal elementen en dit is alles is zo goed uitgewerkt. Het verhaal is leuk en ik had de plot twist op het einde helemaal niet aan zien komen. Ik hoop dat er een vervolg komt :D

Ik heb ook nog Guacamelee 2 uitgespeeld, ook een platformer. De eerste vond ik al fantastisch en dat was deze zeker ook. Het vechten is goed uitgewerkt en ook een goed verhaal. Er zaten best veel grappen in en ook soms zelfspot. Ik kon dit spel gewoon niet wegleggen.
Image

1271
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:Mirror's Edge Catalyst 8.5/10
Toch nog een relatief hoge score, hoe zou gij de eerste Mirror's Edge beoordelen? Ik ben gewoon benieuwd, ik vond de eerste veel beter dan Catalyst, daarom dat ik het vraag.
goh, om één of andere reden vond ik deze beter. Ik weet niet waarom eigenlijk. Beter verhaal ofzo ? Alhoewel, het einde was bedroevend slecht. Ik weet niet Motété, ik kan het niet uitleggen. Ik heb de vorige game begin 2012 uitgepluisd. Misschien dat ik zoveel jaren later gewoon meer van dit soort games hou ?

1272
Gamefreak wrote:
met0t0 wrote:
Toch nog een relatief hoge score, hoe zou gij de eerste Mirror's Edge beoordelen? Ik ben gewoon benieuwd, ik vond de eerste veel beter dan Catalyst, daarom dat ik het vraag.
goh, om één of andere reden vond ik deze beter. Ik weet niet waarom eigenlijk. Beter verhaal ofzo ? Alhoewel, het einde was bedroevend slecht. Ik weet niet Motété, ik kan het niet uitleggen. Ik heb de vorige game begin 2012 uitgepluisd. Misschien dat ik zoveel jaren later gewoon meer van dit soort games hou ?
Er zat inderdaad meer verhaal in, da's waar. En het einde vond ik ook slecht, al is het hun bedoeling dat dit het begin van een nieuw verhaal was.
Om de een of andere reden heb ik mij altijd minder in deze wereld gevoeld. Door de open wereld werd alle snelheid er voor mij wat uitgehaald. Zeker omdat ik voor de eerste game alle time trials en speed runs voltooid heb, daarbij voelde je echt dat je de game volledig in de vingers had.
Ik ben benieuwd of ze zich aan nog een vervolg zullen wagen.

1273
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:
met0t0 wrote:
Er zat inderdaad meer verhaal in, da's waar. En het einde vond ik ook slecht, al is het hun bedoeling dat dit het begin van een nieuw verhaal was.
Om de een of andere reden heb ik mij altijd minder in deze wereld gevoeld. Door de open wereld werd alle snelheid er voor mij wat uitgehaald. Zeker omdat ik voor de eerste game alle time trials en speed runs voltooid heb, daarbij voelde je echt dat je de game volledig in de vingers had.
Ik ben benieuwd of ze zich aan nog een vervolg zullen wagen.
Is idd een hoge score. En ja Metoto de eerste game verplichtte je wel om je er volledig in te trekken want de moeilijkheidsgraad lag belachelijk hoog en frustrerend bij de meeste speedruns. Ben benieuwd want ik heb hem nog liggen.
Image

1274
Everybody's is Gone to the Rapture 7/10

game waar je moet uitzoeken wat er in een verlaten dorpje en omstreken gebeurd is.... mooie game maar ik heb me geërgerd dat je soms heel moeilijk vindt waar heen. Ik zag op YouTube een walkthrough waar een soort van lichtbol je gids was, ik zag die bij mij ook af en toe maar vaak was hij in geen velden en wegen te bekennen, ondanks ik quasi alles hetzelfde deed als de persoon in dat filmpje, raar. En dan ook dat je amper kan rennen, het personage gaat vreselijk traag. Als je R2 inhoudt gaat ie iets rapper maar nog veel te traag.

1275
Gamefreak wrote:Everybody's is Gone to the Rapture 7/10

game waar je moet uitzoeken wat er in een verlaten dorpje en omstreken gebeurd is.... mooie game maar ik heb me geërgerd dat je soms heel moeilijk vindt waar heen. Ik zag op YouTube een walkthrough waar een soort van lichtbol je gids was, ik zag die bij mij ook af en toe maar vaak was hij in geen velden en wegen te bekennen, ondanks ik quasi alles hetzelfde deed als de persoon in dat filmpje, raar. En dan ook dat je amper kan rennen, het personage gaat vreselijk traag. Als je R2 inhoudt gaat ie iets rapper maar nog veel te traag.
Vond de game er heel erg mooi uitzien, maar miste ergens een beetje spanning. Het was enkel van punt a naar punt b lopen, naar een conversatie luisteren en dan weer verder. Daarom vond ik bv. firewatch zo'n toffe game.
Image