Re: Het vragentopic: technisch

451
Ik ben een home office aan het opzetten in mijn mancave voor wanneer ik van thuis uit werk. Ik heb een vrij goede laptop van mijn werk (HP elitebook i5-7200U 2,4 GHz) en zou deze dus moeten gebruiken om met de servers van het werk te verbinden.

Ik heb mij net een monitor aangeschaft (Samsung S24F352), bedraad toetsenbord en bedraade muis (Logitech G203). Nu zit ik met volgende situatie:

Op mijn werk verbind ik mijn laptop met mijn 2 monitors via USB-C. Wanneer ik mijn laptop sluit blijven mijn monitors werken. Bij de nieuwe monitor thuis gebruik ik HDMI. Wanneer ik mijn laptop sluit, gaat ook de monitor uit.

Hoe stel ik in dat ik mijn laptop kan sluiten wanneer deze verbonden is met mijn externe monitor, maar dat hij wel in slaapstand gaat wanneer ik geen externe monitor gebruik en de laptop sluit?

Thanks!

EDIT: Ik heb gevonden hoe hij is ingesteld. Als hij aan stroom is gekoppeld en ik sluit de laptop, blijft hij werken. Zonder stroom gaat hij in slaapstand. Dus ik zal deze gewoon standaard in het stopcontact steken.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

454
Kolm wrote:Hij heeft het ondertussen zelf al gevonden ;)

Dit soort instellingen zijn meestal te vinden bij energiebeheer of energiebeheerschema's.
Ze zouden alleen een optie moeten geven dat wanneer je een externe monitor aansluit, de laptop niet in slaapstand gaat, ookal hangt die niet aan de voeding. Ik vind het vervelend dat ik altijd de oplader zal moeten insteken.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

456
Wat is de goedkoopste prijs waarvoor ik een bruikbare PC kan maken of volledig kopen? Ik zeg goedkoopste, omdat ik al een Macbook heb en een laptop van het werk.

Aangezien ik een bureau heb gemaakt waar alles voorzien is van monitor, toetsenbord, muis, speakers,... dacht ik dat het wel interessant kon zijn om hier continu een desktop PC aan te verbinden. Normaal gebruikte ik dit enkel als ik mijn werklaptop verbond om van thuis uit te kunnen werken. Maar soms wil ik gewoon wat op internet surfen en wat youtube kijken, zonder altijd mijn Macbook beneden te moeten gaan halen. Als ik deze ga halen, zet ik mijn meestal gewoon met laptop in de woonkamer.

Samengevat moet het het volgende kunnen:

- Surfen
- Youtube
- Muziek streaming
- Netflix
- Snel opstarten (SSD?)
- Niet irritant traag zijn, dus voldoende snel om aangenaam te werken

Via een samenaankoop van mijn vorige job kan ik bijvoorbeeld volgende PC's kopen voor 300-400 euro. Maar ik ben ook bereid om losse onderdelen te kopen om dit indien mogelijk nog goedkoper te maken. Ik heb wel totaal geen ervaring met het bouwen van een PC.

OptiPlex 3070 Micro Form Factor (346 euro):
Intel® Core™ i3-9100 (4 cores/6 MB/4 TB/3,1 GHz tot 3,7 GHz/35 W)
8 GB 1 x 8 GB DDR4 2666 MHz Non-ECC
M.2 256 GB PCIe NVMe klasse 35 Solid State-schijf

OptiPlex 3060 Small Form Factor (372 euro):
Intel Core™ i3-8100 (4 cores/6 MB/4 T/3,6 GHz/65 W)
8 GB 1 x 8 GB DDR4 2666 MHz UDIMM Non-ECC
M.2 256 GB SATA klasse 20 Solid State-harde schijf

De reden waarom ik ook aan zelf een PC bouwen dacht was niet enkel voor de prijs. Maar ook omdat dit naar de toekomst toe wel geüpgraded kan worden indien ik toch meer interesse zou krijgen in een krachtigere PC. Nu voorlopig kan ik de prijs voor een krachtige PC niet verantwoorden, aangezien ik vaker in de woonkamer ben dan in mijn mancave/home office.

Hopelijk is mijn vraag voldoende duidelijk :p
Image

Re: Het vragentopic: technisch

457
Beide zijn zakelijke mini desktops voor aansluiting op een LAN. Ze zijn prima geschikt voor het schrijven van een brief of het maken van een excel sheet. Ik betwijfel of ze snel en krachtig genoeg zijn voor video's en films en muziek. Een i3 is nu niet echt de top.

Zelf een PC bouwen als je nog nooit hebt gedaan is niet zo moeilijk. Upgradeble is doorgaans zeer beperkt mogelijk omdat je eigenlijk altijd afhankelijk bent van het gekozen motherboard.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het vragentopic: technisch

458
gamerke1992 wrote:Wat is de goedkoopste prijs waarvoor ik een bruikbare PC kan maken of volledig kopen? Ik zeg goedkoopste, omdat ik al een Macbook heb en een laptop van het werk.

Aangezien ik een bureau heb gemaakt waar alles voorzien is van monitor, toetsenbord, muis, speakers,... dacht ik dat het wel interessant kon zijn om hier continu een desktop PC aan te verbinden. Normaal gebruikte ik dit enkel als ik mijn werklaptop verbond om van thuis uit te kunnen werken. Maar soms wil ik gewoon wat op internet surfen en wat youtube kijken, zonder altijd mijn Macbook beneden te moeten gaan halen. Als ik deze ga halen, zet ik mijn meestal gewoon met laptop in de woonkamer.

Samengevat moet het het volgende kunnen:

- Surfen
- Youtube
- Muziek streaming
- Netflix
- Snel opstarten (SSD?)
- Niet irritant traag zijn, dus voldoende snel om aangenaam te werken

Via een samenaankoop van mijn vorige job kan ik bijvoorbeeld volgende PC's kopen voor 300-400 euro. Maar ik ben ook bereid om losse onderdelen te kopen om dit indien mogelijk nog goedkoper te maken. Ik heb wel totaal geen ervaring met het bouwen van een PC.

OptiPlex 3070 Micro Form Factor (346 euro):
Intel® Core™ i3-9100 (4 cores/6 MB/4 TB/3,1 GHz tot 3,7 GHz/35 W)
8 GB 1 x 8 GB DDR4 2666 MHz Non-ECC
M.2 256 GB PCIe NVMe klasse 35 Solid State-schijf

OptiPlex 3060 Small Form Factor (372 euro):
Intel Core™ i3-8100 (4 cores/6 MB/4 T/3,6 GHz/65 W)
8 GB 1 x 8 GB DDR4 2666 MHz UDIMM Non-ECC
M.2 256 GB SATA klasse 20 Solid State-harde schijf

De reden waarom ik ook aan zelf een PC bouwen dacht was niet enkel voor de prijs. Maar ook omdat dit naar de toekomst toe wel geüpgraded kan worden indien ik toch meer interesse zou krijgen in een krachtigere PC. Nu voorlopig kan ik de prijs voor een krachtige PC niet verantwoorden, aangezien ik vaker in de woonkamer ben dan in mijn mancave/home office.

Hopelijk is mijn vraag voldoende duidelijk :p



wel euh, ik snap een vraag in het Chinees beter.... :-"

Re: Het vragentopic: technisch

459
Sora_Lizard wrote:Beide zijn zakelijke mini desktops voor aansluiting op een LAN. Ze zijn prima geschikt voor het schrijven van een brief of het maken van een excel sheet. Ik betwijfel of ze snel en krachtig genoeg zijn voor video's en films en muziek. Een i3 is nu niet echt de top.

Zelf een PC bouwen als je nog nooit hebt gedaan is niet zo moeilijk. Upgradeble is doorgaans zeer beperkt mogelijk omdat je eigenlijk altijd afhankelijk bent van het gekozen motherboard.
Waar moet ik dan best op letten bij aankoop van een desktop.

Ze hebben bv voor 424 euro ook eentje met deze specs:

Intel Core™ i5-8500 (6 cores/9 MB/6T/tot 4,1 GHz/65 W); ondersteunt Windows 10/Linux
Windows 10 Pro 64-bits, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans
8 GB 1 x 8 GB DDR4 2666 MHz UDIMM Non-ECC
M.2 256 GB SATA klasse 20 Solid State-harde schijf

Volgens hen is dit 50% korting.

Kan ik beter naar een ander merk gaan? Ik was enkel maar bij Dell gaan kijken omdat ik daar die 'hoge' kortingen kan krijgen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

460
Ik heb een vraag, waar ik vrij snel een antwoord op zou moeten vinden. Ik zoek dus zoals eerder al gezegd een goedkope desktop voor in mijn mancave/home office. Even als reminder, ik wil er op kunnen surfen en youtube/films/series kunnen kijken zonder al te veel hinder van een te trage PC.

Via mijn oude job kan ik voor 125 euro volgende desktop kopen:

Dell Optiplex 7010 DESKTOP pc (i5 / 8Gb RAM / 256Gb SSD)

Meer info krijg ik niet en het is gebruikt geweest in een bedrijf.

Wat is jullie mening?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

461
Dell is een goed en betrouwbaar merk, i5 is voor jouw doelen snel genoeg / voldoende denk ik net als 8 GB RAM. Zolang je niet veel wilt opslaan is ook 256 GB SSD voldoende.

Voor de genoemde prijs ga je niets beters of snellers vinden. Succes en veel plezier! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het vragentopic: technisch

462
Sora_Lizard wrote:Dell is een goed en betrouwbaar merk, i5 is voor jouw doelen snel genoeg / voldoende denk ik net als 8 GB RAM. Zolang je niet veel wilt opslaan is ook 256 GB SSD voldoende.

Voor de genoemde prijs ga je niets beters of snellers vinden. Succes en veel plezier! :cool:
Thanks! Het is besteld :) Eens ze deze computers en laptops te koop zetten, zijn ze meestel na enkele uren uitverkocht. Ze doen dit maar 1 keer per jaar denk ik.
Image
cron