Re: Virussen en andere ongein

61
FGras wrote:Onder het mom ongein: Ik ben zojuist een bot op PSN tegen gekomen.
22y/o f die private webcam shows doet...

PSN wordt blijkbaar te groot.
Ik heb daar expres kei lang mee zitten chatten en irritant zitten doen tot die niet meer antwoordde :p

Het meeste was scripted, maar soms kwam er iets zelf getypt tussen.
Image

Re: Virussen en andere ongein

63
Stany7 wrote:Heb gisteren eindelijk mijn privacy settings in berichten kunnen aanpassen.
Alleen vrienden kunnen me nog berichten sturen nu.
Kreeg een beetje teveel spam binnen de laatste tijd :(
Triestig :cry:

Hier ook. Allemaal spam bots. Zelfs op accounts waar ik geen trophies op haal en alleen gebruik om verschillende stores te bezoeken (USA en HK)
Image

Re: Virussen en andere ongein

64
Same... En ik kan de spam optie niet vinden (via app en site tenminste niet) om die te rapporteren. Dichtste bij is advertising, want sexual content is ook weer wat zwaar voor een 'hello' :p Maar als er bv facebook in de naam staat is het dus maar advertising. Probleem is dat ik het eigenlijk ook niet helemaal wil afsluiten omdat er soms idd berichten gestuurd worden voor bepaalde trophies te halen.
En soms zijn er ook mensen die aanvinken dat anderen hen niet kunnen opzoeken. Gevolg daarvan is dat je die personen op ps4 en psvita geen friendrequest kan sturen, want om die request te sturen gebruik je de zoekfunctie... Via ps3 lukt het tot nu toe dan gelukkig nog wel omdat je daar gewoon de naam kan intypen.
Image

Re: Virussen en andere ongein

65
Vandaag een vriendschapsverzoek gekregen van iemand zonder vrienden en zonder games. Dus ze kunnen me niet meer berichten dan sturen ze vriendschapsverzoeken. Hmm dat straks ook nog eens uitzetten en benieuwd wat ze dan voor manier vinden. Komen ze bij mij aan de deur :lol:
Image

Re: Virussen en andere ongein

66
Probleem is dus dat als je vriendschapsverzoeken uitzet het lastiger wordt om anderen toe te voegen als die dat dus ook hebben uitgezet... Tenzij je nog een ps3 hebt, dan kan het wel makkelijk. Vermoed dat die spam dingen ook de site en/of app gebruiken en niet de ps4 zelf? Vandaag 5 berichten... Zo is kijken of ik op ps4 wel als spam kan reporten.

Edit: Kreeg er net 4 vriendschapsverzoeken tegelijk binnen... Als je een vriendschapsverzoek opent zodat meegestuurd bericht leesbaar is, dan kan je op options duwen en vervolgens 'report'. Als je daar doorklikt krijg je uiteindelijk een lijst met redenen en daar staat op ps4 onderaan wel de optie 'spam' en je kan daarna zelfs nog een eigen bericht intypen. Nadien krijg je ook van elke report een notification met een issue nummer.
Image

Re: Virussen en andere ongein

68
Stany7 wrote:Heb gisteren eindelijk mijn privacy settings in berichten kunnen aanpassen.
Alleen vrienden kunnen me nog berichten sturen nu.
Kreeg een beetje teveel spam binnen de laatste tijd :(
Triestig :cry:
heb ik al lang gedaan, niet zozeer voor spam maar scheldende berichten van mensen die ik in games online afdroogde, ik werd dat wat beu dus dan zo maar :idea:

Re: Virussen en andere ongein

69
Kolm wrote:Same... En ik kan de spam optie niet vinden (via app en site tenminste niet) om die te rapporteren. Dichtste bij is advertising, want sexual content is ook weer wat zwaar voor een 'hello' :p Maar als er bv facebook in de naam staat is het dus maar advertising. Probleem is dat ik het eigenlijk ook niet helemaal wil afsluiten omdat er soms idd berichten gestuurd worden voor bepaalde trophies te halen.
En soms zijn er ook mensen die aanvinken dat anderen hen niet kunnen opzoeken. Gevolg daarvan is dat je die personen op ps4 en psvita geen friendrequest kan sturen, want om die request te sturen gebruik je de zoekfunctie... Via ps3 lukt het tot nu toe dan gelukkig nog wel omdat je daar gewoon de naam kan intypen.
T is wat onduidelijk/onzichtbaar in de interface, maar bij rapporteren kan je naar beneden scrollen en de optie: "vraagt naar persoonlijke gegevens" of "adverteren" selecteren. Bij mij vroegen ze tot nu toe altijd hoe oud ik ben, of ze verwijzen door naar een website.

Re: Virussen en andere ongein

70
Ondertussen ook reactie gehad op mijn reports van lege accounts zonder games die plots berichten sturen met 4-5 accounts tegelijk...
Ze zeggen dat het niet in strijd met de voorschriften is en dat als ik te vaak foutief rapporteer dat ik geblokkeerd kan worden...
Het is dat ik zoveel heb van Playstation, maar bij andere bedrijven zou ik serieus overwegen om naar een ander bedrijf te gaan na zo'n reactie. Had echt het gevoel van niet serieus genomen te worden. Geen idee of er nog wat mee is gebeurd verder.
Als ik eraan denk dan post ik nog een screenshot van de melding die ik op mijn PS4 kreeg als reactie daarop.

En op de PS4 had ik ondertussen een optie spam gevonden om te rapporteren, die stond ook helemaal onderaan en je kon ook nog een eigen bericht invullen. In dat bericht telkens ook gezegd dat het er meerdere tegelijk waren.
Image

Re: Virussen en andere ongein

72
Kolm wrote:Ondertussen ook reactie gehad op mijn reports van lege accounts zonder games die plots berichten sturen met 4-5 accounts tegelijk...
Ze zeggen dat het niet in strijd met de voorschriften is en dat als ik te vaak foutief rapporteer dat ik geblokkeerd kan worden...
Het is dat ik zoveel heb van Playstation, maar bij andere bedrijven zou ik serieus overwegen om naar een ander bedrijf te gaan na zo'n reactie. Had echt het gevoel van niet serieus genomen te worden. Geen idee of er nog wat mee is gebeurd verder.
Als ik eraan denk dan post ik nog een screenshot van de melding die ik op mijn PS4 kreeg als reactie daarop.

En op de PS4 had ik ondertussen een optie spam gevonden om te rapporteren, die stond ook helemaal onderaan en je kon ook nog een eigen bericht invullen. In dat bericht telkens ook gezegd dat het er meerdere tegelijk waren.
Wat een belachelijke reactie idd. Ik moet zeggen dat ik Sony/Playstation sowieso wel een stuk minder klantvriendelijk vind worden de laatste jaren. Ironisch genoeg kwamen ze pas nadat de neergang al in was gezet (naar mijn mening dan) met de slogan 4 the players....
Image

Re: Virussen en andere ongein

73
Idd, een zeer onvriendelijke reactie ten opzichte van klanten, waarbij er zo'n verdraaiing gemaakt wordt dat je uiteindelijk nog zelf sancties kan krijgen.
Ik heb een tweetal weken geleden ook enkele berichten gekregen van bots, maar na blokken geen last meer van gehad.

heb bij privacy settings ook wel aangepast dat mijn profiel niet gevonden kan worden via "search" :D
Image

Re: Virussen en andere ongein

74
Mijn ouders zitten met een probleem. Het Facebook account van mijn vader werd door een onbekende overgenomen. Hij heeft zijn wachtwoord kunnen aanpassen en opnieuw toegang kunnen krijgen tot zijn account. Die onbekende sloeg er echter telkens in om zijn account weer over te nemen. Er werd dan in zijn naam berichten verstuurd naar bekende en onbekende vrouwen met flirterige boodschappen in het Frans.

Mijn vader heeft tenslotte besloten om zijn Facebook account te verwijderen. Kort daarna kreeg hij een melding dat iemand een poging had gedaan om op zijn Google account in te loggen.

Hij heeft al zijn wachtwoorden aangepast en zijn laptop gescand naar virussen (zonder dat er eentje gevonden werd).

Mijn gok is dat die dief toegang heeft/had tot zijn mail account? Of hij moet een key logger hebben?

Ze hebben de politie op de hoogte gebracht, maar die kunnen niets doen zonder echte 'schade'. Ze zijn ook naar een computer winkel gegaan, maar daar vragen ze 80 euro per uur om dit uit te zoeken en rekenen ze op 2 tot 3 dagen werk.

Wat kunnen jullie nog aanraden of bedenken? Ze durven hun laptop en tablet niet meer te gebruiken. Ze hebben het er vrij moeilijk mee.
Image

Re: Virussen en andere ongein

75
gamerke1992 wrote:Mijn ouders zitten met een probleem. Het Facebook account van mijn vader werd door een onbekende overgenomen. Hij heeft zijn wachtwoord kunnen aanpassen en opnieuw toegang kunnen krijgen tot zijn account. Die onbekende sloeg er echter telkens in om zijn account weer over te nemen. Er werd dan in zijn naam berichten verstuurd naar bekende en onbekende vrouwen met flirterige boodschappen in het Frans.

Mijn vader heeft tenslotte besloten om zijn Facebook account te verwijderen. Kort daarna kreeg hij een melding dat iemand een poging had gedaan om op zijn Google account in te loggen.

Hij heeft al zijn wachtwoorden aangepast en zijn laptop gescand naar virussen (zonder dat er eentje gevonden werd).

Mijn gok is dat die dief toegang heeft/had tot zijn mail account? Of hij moet een key logger hebben?

Ze hebben de politie op de hoogte gebracht, maar die kunnen niets doen zonder echte 'schade'. Ze zijn ook naar een computer winkel gegaan, maar daar vragen ze 80 euro per uur om dit uit te zoeken en rekenen ze op 2 tot 3 dagen werk.

Wat kunnen jullie nog aanraden of bedenken? Ze durven hun laptop en tablet niet meer te gebruiken. Ze hebben het er vrij moeilijk mee.
ik zou denken dat als je vader al zijn wachtwoorden al aangepast heeft, het in orde zou zijn. Ik denk niet dat er een reden is dat hij de laptop of tablet links laat liggen. Verder lijkt dit me meer een vraag voor Kolm en consorten.