Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

286
NTGSruler wrote:MGS V vind ik wel een mooie platinum. Maar ik heb altijd een haat-liefde verhouding gehad met de Metal Gear Solid games. Prachtige story maar de gameplay heb ik altijd wat clunky gevonden. In tegenstelling tot de Splinter Cell reeks waar de controls zo smooth zijn. Het is een beetje te vergelijken met de FIFA - Pro EVO reeks. Als ik jonger was kocht ik jaarlijks beide ( wat een tijden!) voetbalgames. Waar op doel trappen bij FIFA bolletje is, is dat bij Pro EVO vierkantje. Nu hedendaags kunnen die controls aangepast worden. Maar destijds was het voor mij toch wel een domper op de vreugde toen ik Pro EVO serieus begon te spelen. Dat gevoel heb ik ook steeds bij de MGS games.

Edit: toevallig Dead Nation op PS3 niet in bezit? :P Gisteren ganse dag FIFA 10 gespeeld. Wil daar nog paar rare trophies ( en completion wat verhogen) behalen. Maar dus 50u spelen ( tijd enkel in match geteld) en 500 matchen met mijn virtuele Pro.
Ik begrijp dat wel ja. Al heb ik dat persoonlijk ook nog een beetje met Splinter Cell ten opzichte van Deus Ex. De laatste speelt voor mij nog het meest vloeiend. Qua PES/FIFA heb ik nu precies het tegenovergestelde. Schieten met rondje voelt voor mij niet logisch meer.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

287
NTGSruler wrote:
Kolm wrote: Ik heb dead nation op de ps3, maar nog niet aan begonnen... Was niet heel makkelijk geloof ik, maar waar heb je hulp bij nodig?
Co-op trophies had ik ook al. Ik moet een playthrough doen op Morbid. Maar in co-op is de moeilijkheid nog hoger doordat de game meer zombies genereert dan dat je solo speelt. Ik ga eerst eens beginnen met allke loot te verzamelen. Zou het al iets makkelijker maken.

Euh en nu terug over MGS V.
Ik las het ook net, dan denk ik dat je het eventjes zelf moet uitzoeken inderdaad :p
Co-op kan wel alleen/offline met 2 controllers, dus ook niet echt een probleem lijkt me.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

296
paveman wrote: 27 Nov 2019 09:37 Kijk, dat is inderdaad positief! Ik hoop dat de motivatie blijft, al kan dat bijna niet mis gaan. Je zit juist bijna op het punt waarvan ik iig vond dat de game pas écht sterk ging worden.
Ondertussen alweer 2 jaar geleden... :q:

Vandaag de game dus weer opgepikt en ik zit nu aan missie 30 waar de het verhaal dus echt sterk begint te worden. Zéér blij dat Youtube bestaat in deze tijden want anders liep ik helemaal verloren in deze game! Ik hoop nu toch wel naar die platinum te werken.
Ga dus maar de guide volgen en eerst beginnen met de missies te voltooien tot missie 31. Daarna van 31-50. Voor de rest ga ik mij nog niet te veel aantrekken want het is weer alles uitvogelen.

Die staff management snap ik geen snars van. Die Combat missies hoop ik dat ik juist doe.
[+] niet echt spoiler, de meesten hier hebben de game ondertussen gespeeld, maar ik dacht dat Kolm MGS V ook binnenkort ging doen.
Het verhaal begint sterk te worden nu. Metallic Archaea is tevoorschijn gekomen en ze gaan nu op zoek naar Sahelanthropus. Beetje moeite gehad met de Skulls in missie 29. Vandaar dus leve Youtube. Ik ben wel benieuwd om te zien hoe sommige mission tasks makkelijker worden door het aanmaken van nieuwe resources.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

297
Servers voor PS3 sluiten inderdaad in mei en wilde deze nog wel doen.

Enige waar ik nog over twijfle is offline of online spelen voor die nuke...

Maar eerst Resident Evil 6 afwerken, de disc ging van de eerste keer erin en na herstarten van de PS3 deed die het dus nu 'snel' afwerken xD
Helpen met online van RE6 kan ik snel op de andere PS3 in huis doen maar bij die tv is het wat lastiger om langdurig te zitten en tegelijk ook nog een paar guides voor je te hebben.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

298
Jij doet MGS V op PS3? Ah ok.

Ja bij mij staat de game op "online" mode. Nooit goed begrepen wat het verschil was tss offline en online behalve dat je online resources kan verliezen ? Maar ik denk niet dat er nog veel spelers zijn die anderen hun Fob's binnen vallen.

Misschien kan Paveman wat meer uitleg geven hierover? Heeft tenslotte de platinum.
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

299
Voor mij is het inmiddels te lang geleden om het verschil tussen off- en online nog te begrijpen, al had ik hetzelfde als jij ruler: ben eraan begonnen zonder daar teveel over na te denken en uiteindelijk is dat in een keer gelijk goed gegaan... Volgens mij stond dit bij mij ook op online.

@kolm: :jippie: top dat je nu eerst verder kunt met RE6! Is best een lange zit om 'snel' af te werken... Je was nog maar net begonnen met de singleplayer, toch?
Image

Re: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

300
Ik denk dat online ook juist maar uitmaakt voor de resources (als je FOB speelt wat wij/ik dus niet doen) en vooral voor het kernwapen speelt dit een rol. Als je online een kernwapen hebt moet je opletten dat er niemand die komt stelen. Er zitten 2 trophies in voor een kernwapen in bezit te hebben en ook voor ééntje weg te doen.

Hoe heb jij farming gedaan van resources Paveman? Want gisteren heb ik dat eens geprobeerd door de containers te fultonnen in missie 12 maar er is dus een patch gekomen waardoor die containers niet meer terug spawnen. Blijkbaar moet je eerst 5 missies opnieuw spelen vooraleer die containers terug spawnen.

Of is er ergens een betere methode?
Image