Re: Fietsentopic

46
RoyVdW wrote:
NTGSruler wrote:Lol. Had eens gekeken voor die schoenen van S-works. Draait tussen de 300 en 500 Euro. Is toch redelijk wat geld ook natuurlijk. Denk dat ik daar een maximum van 250 Euro aan geef. Dan heb je toch ook al degelijke schoenen denk ik. Welke fietscomputer heb je daar nu opstaan? Is dat ook eentje van specialized?
Idd, €329,95 zijn die en in principe te duur. Ja een Specialized Sport van €50. Natuurlijk heb ik een mooie korting genoten op het totaalplaatje omdat het onze vaste winkel is en wij er bekend zijn :)
Ben juist terug van Specialized winkel. Fiets is gekocht! Het is dus de Specialized Tarmac Comp Ultegra 2015 geworden. Wel niet de witte, maar de matzwarte met groen en blauw. Fietscomputer bij gekregen, bidonhouder en pedalen (Shimano R550) gratis. Helm en schoenen ook daar gekocht. Schoenen zijn de Road Expert geworden in het wit met carbonzool. (200 euro). De rest van de kleding ben ik in Decathlon gaan halen van B'Twin :lol: Maar is degelijke kwaliteit toch. Donderdagavond mag ik mijn fiets al gaan halen!! Super blij natuurlijk!
Image

Re: Fietsentopic

47
Cool dat gratis gerief. Een fiets moet ook onderhouden worden dus kettingreiniger enzo heb je ook nog nodig. Zalfjes, olie, bandjes, pomp, bommekes, extra kledingstukken (halsband, arm en beenstukken, schoenlappen,...) enzo. Ik weet het het is een dure hobby :smug:

Dus benen scheren en scheren (over de weg dan) ;)
Image

Re: Fietsentopic

48
RoyVdW wrote:Cool dat gratis gerief. Een fiets moet ook onderhouden worden dus kettingreiniger enzo heb je ook nog nodig. Zalfjes, olie, bandjes, pomp, bommekes, extra kledingstukken (halsband, arm en beenstukken, schoenlappen,...) enzo. Ik weet het het is een dure hobby :smug:

Dus benen scheren en scheren (over de weg dan) ;)
Het is maar zo duur als je het wilt maken. Ik heb gewoon een leuke sportieve fiets en een fietspomp, plakset, olie e.d. zoals vrijwel ieder gezin wel in huis heeft. Verder geen dure pedalen, kleding, schoenen, fietscomputers(die van mij kostte 5 euro) of geschoren benen. :p Ik ben wel van plan volgend jaar een leuke crossover fiets te kopen waarmee ik op zowel de weg als offroad beter uit de voeten kan. :)

Re: Fietsentopic

49
BozeGozerXrd wrote:
RoyVdW wrote:Cool dat gratis gerief. Een fiets moet ook onderhouden worden dus kettingreiniger enzo heb je ook nog nodig. Zalfjes, olie, bandjes, pomp, bommekes, extra kledingstukken (halsband, arm en beenstukken, schoenlappen,...) enzo. Ik weet het het is een dure hobby :smug:

Dus benen scheren en scheren (over de weg dan) ;)
Het is maar zo duur als je het wilt maken. Ik heb gewoon een leuke sportieve fiets en een fietspomp, plakset, olie e.d. zoals vrijwel ieder gezin wel in huis heeft. Verder geen dure pedalen, kleding, schoenen, fietscomputers(die van mij kostte 5 euro) of geschoren benen. :p Ik ben wel van plan volgend jaar een leuke crossover fiets te kopen waarmee ik op zowel de weg als offroad beter uit de voeten kan. :)
Erm... ik heb een vrouwenfiets die WOI nog meegemaakt heeft en voor te plakken kan ik mss tec-7 gebruiken :D
Image

Re: Fietsentopic

50
ShAmPi wrote:
BozeGozerXrd wrote:
RoyVdW wrote:Cool dat gratis gerief. Een fiets moet ook onderhouden worden dus kettingreiniger enzo heb je ook nog nodig. Zalfjes, olie, bandjes, pomp, bommekes, extra kledingstukken (halsband, arm en beenstukken, schoenlappen,...) enzo. Ik weet het het is een dure hobby :smug:

Dus benen scheren en scheren (over de weg dan) ;)
Het is maar zo duur als je het wilt maken. Ik heb gewoon een leuke sportieve fiets en een fietspomp, plakset, olie e.d. zoals vrijwel ieder gezin wel in huis heeft. Verder geen dure pedalen, kleding, schoenen, fietscomputers(die van mij kostte 5 euro) of geschoren benen. :p Ik ben wel van plan volgend jaar een leuke crossover fiets te kopen waarmee ik op zowel de weg als offroad beter uit de voeten kan. :)
Erm... ik heb een vrouwenfiets die WOI nog meegemaakt heeft en voor te plakken kan ik mss tec-7 gebruiken :D
Maar is fietsen jouw hobby of is het enkel een manier om van bar A naar bar B te rijden?

Re: Fietsentopic

53
BozeGozerXrd wrote:
ShAmPi wrote:Bijna
Het is een middel om van huis naar bar a te rijden en nadien zien we wel hoe ik ergens anders geraak :D
Wat? :O Woon jij niet in een bar?
Bijna!
Binnenkort te zien in Puur Cultuur :D
Image

Re: Fietsentopic

54
BozeGozerXrd wrote:
ShAmPi wrote:Bijna
Het is een middel om van huis naar bar a te rijden en nadien zien we wel hoe ik ergens anders geraak :D
Wat? Woon jij niet in een bar? :O
het is er nu al te klein voor jou alleen Gozer :q:

Re: Fietsentopic

55
Ja het is zo duur als je zelf wilt, maar als je in clubverband, competitie wilt rijden en over het algemeen competitief/resultaatgericht bent heb je wel degelijk materiaal nodig dat maakt veel verschil. Als het uw enige sport is doe je er wat voor. En ja je kan met sommige fietsen die bij het oud ijzer zitten rijden, maar een fiets is geen fiets. Jullie snappen het wel.

Cool die bar wil ik zien.
Image

Re: Fietsentopic

56
Vandaag mijn fiets gaan halen!! Specialized Tarmac Comp Ultegra 2015!! Super tevreden ermee! Heb enorm goesting om er aan te beginnen!

@Roy: Heb zo'n "drinkbus" gekocht waar alle materiaal in kan. 2 binnenbandjes, 2 bandenlichters, 1 co2 bommetje, pompje! Vind ik persoonlijk zéér handig! Wel kan ik dus maar 1 drinkbus dan meepakken, maar daar zijn wel oplossingen voor.
Fiets is vandaag mooi opgeleverd, mooi fietscomputertje van Specialized geïntegreerd op het stuur (wil in de toekomst wel een Garmin of Mio, heeft net iets meer opties ;)), alles ook mooi op maat gezet naar mezelf. In- en uitklikken op de pedalen ben ik al volledig mee weg, heb al liggen oefenen :p Wielen eraf halen is super easy (klemsysteem) en de verkoper heeft mij een mooie demo gegeven hoe een binnenband te wisselen. Daar wel mss nog eens statisch op oefenen en in het slechtste geval als ik lek rij zal ik het toch moeten doen. Terwijl ook nog een lange Fietsbroek gaan bijhalen want het is nog te koud om in blote benen te rijden. Voor de rest ben ik voorlopig volledig geëquipeerd! Hopelijk kan ik morgen mijn eerste toer doen!
Image

Re: Fietsentopic

57
NTGSruler wrote:Vandaag mijn fiets gaan halen!! Specialized Tarmac Comp Ultegra 2015!! Super tevreden ermee! Heb enorm goesting om er aan te beginnen!

@Roy: Heb zo'n "drinkbus" gekocht waar alle materiaal in kan. 2 binnenbandjes, 2 bandenlichters, 1 co2 bommetje, pompje! Vind ik persoonlijk zéér handig! Wel kan ik dus maar 1 drinkbus dan meepakken, maar daar zijn wel oplossingen voor.
Fiets is vandaag mooi opgeleverd, mooi fietscomputertje van Specialized geïntegreerd op het stuur (wil in de toekomst wel een Garmin of Mio, heeft net iets meer opties ;)), alles ook mooi op maat gezet naar mezelf. In- en uitklikken op de pedalen ben ik al volledig mee weg, heb al liggen oefenen :p Wielen eraf halen is super easy (klemsysteem) en de verkoper heeft mij een mooie demo gegeven hoe een binnenband te wisselen. Daar wel mss nog eens statisch op oefenen en in het slechtste geval als ik lek rij zal ik het toch moeten doen. Terwijl ook nog een lange Fietsbroek gaan bijhalen want het is nog te koud om in blote benen te rijden. Voor de rest ben ik voorlopig volledig geëquipeerd! Hopelijk kan ik morgen mijn eerste toer doen!
Veel plezier ermee :) Het is een dure, maar heel gezonde hobby :D
Image

Re: Fietsentopic

58
gamerke1992 wrote:
Veel plezier ermee :) Het is een dure, maar heel gezonde hobby :D
Bedankt! Maar zoals al een beetje in de voorgaande posts, je maakt het natuurlijk zo duur als je zelf wil hé. Ik had evengoed een tweedehands fiets kunnen kopen, mindere schoenen en kledij en zo ook beginnen. Tis natuurlijk naar ieders budget en goesting. Ik ben er alleszins tevreden en gelukkig mee.

Het in- en uitklikken ben ik al weg mee, gisterenavond nog geoefend! :P Tis wel aant regenen nu voor de moment hier. En ze geven gans de dag regen :( Ja ik weet het, een echte gaat daar door, maar tis niet zo aangenaam en ten tweede als beginner mss toch maar beter beginnen als het droog weer is.
Image

Re: Fietsentopic

60
RoyVdW wrote:Goed bezig. Laat maar weten wat uw eerste ervaringen zijn. Afstand, valpartijen enzo.
Valpartijen, euhm, eerlijk? Gisterenavond allereerste keer ingeklikt met 1 voet, kon er niet uit, natuurlijk gewicht naar die kant gelegd en gevallen. Was binnen bij mij thuis, op tegels, gecontroleerde val, hand gezet, fiets op boven op mij, niets aan. Daarna ging het als niets. Hopelijk blijft het bij dit.

Vandaag toch eerste keer gaan rijden, ik zei fuck it, moet gewoon gaan! :P Deze middag rond halfvijf vertrokken, was al tijdje droog en beetje opgedroogd, ik zei komaan kleertjes aan en weg. Afstand is gewoon minimaal tov jou natuurlijk Roy. Eerste toer dus afstand 28km gereden op 59min aan 27'5 gemiddeld. Was genoeg voor allereerste keer op zo'n fiets :) Was net op tijd, toen ik efkes onderhoud had gedaan van mijn fiets begon het terug te regenen. Net op tijd binnen dus. Maar de toon is gezet! Morgen zou het normaal beter weer (droger) moeten zijn, dus proberen grotere toer te doen..
Image