Re: Het vragentopic: technisch

489
Mijn Samsung galaxy s9+ gaf plots de melding dat er niets op mijn SD kaart geschreven kan worden en daarom omgezet werd naar read-only. Ik heb de SD kaart in mijn macbook gestoken en kon nog steeds aan alle bestanden. Ik heb geprobeerd om bestanden te verwijderen. Dit lijkt te lukken, maar wanneer ik de SD kaart uitwerp en weer insteek, staan deze verwijderde bestanden er plots terug op.

Ik heb vervolgens de volledige kaart gekopieerd naar een hardeschijf en de SD kaart proberen te formateren. Maar dit wil niet lukken.

Wat denken jullie? Hardware probleem? Kan een kapotte SD kaart wel nog uitgelezen worden, zonder nog te kunnen schrijven?

Thanks!!
Image

Re: Het vragentopic: technisch

491
Sommige SD kaartjes hebben een heel klein schuifdingetje waarmee je de SD kaart in read only modus kan zetten.
Heeft deze dat? Zo ja, staat het wel goed naar de kant dat er wel geschreven kan worden?
Zit er misschien wat vuil tussen in je Samsung?
Maak een back-up van alles op de kaart op je PC en kijk of je het nog steeds kan openen op je PC.
Is er misschien iets van file cache zoals op de vita die bijhoudt welke bestanden er zijn en die cache/database ofwel leeggemaakt moet worden of moet rebuilden?
Keertje Samsung volledig uitzetten, kaartje erin en dan aanzetten kan ook helpen.

Je kan dit ook een keer doorlezen, is wel voor een S8 maar is misschien nuttige info, maak wel een back-up voor je dingen gaat doen:
https://thedroidguy.com/samsung-galaxy- ... de-1073151
Image

Re: Het vragentopic: technisch

492
Ik wist dat ik op jullie kon rekenen, maar zo een snelle reacties, wauw :D

Er zit geen schuifding op. Ik heb ook al de connectoren proper gemaakt. Hij geeft dezelfde problemen op zowel mijn Samsung als MacBook. Dus ik vermoed niet dat het dan aan mijn Samsung zal liggen. Ik heb de kaart ook al uit mijn Samsung gehaald en heropgestart.

De backup heb ik op mijn harde schijf gezet. Gelukkig staan al mijn foto's ook in de google drive.

Ik ga je site morgen eens goed doorlezen.

@sora: kaartjes zijn inderdaad niet duur meer. Maar dit was een kaartje van 128 gb. Dat is toch al ietsje duurder.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

493
Ik heb een praktische vraag door home office in tijden van corona.

Ik heb dus een bureau met monitor, desktop, muis, keyboard en USB hub. Nu dat ik elke dag van thuis uit werk connecteer ik mijn werklaptop via hdmi kabel en de USB hub.

De desktop computer (privé) is hierdoor niet meer verbonden. Als ik deze toch wil verbinden met ik de kabels achter mijn bureau weg trekken en in de desktop steken. Dat is te veel werk om elke keer te doen. De afstand tussen de desktop (op de grond) en werklaptop (onder monitor stand) is te groot om dit praktisch te doen.

Ik was al aan het opzoeken over een hdmi switch om via een knopje tussen beide te wisselen, zodat alles geconnecteerd blijft.

Bij de USB dacht ik eventueel een USB verlengkabel te kopen en die tot aan de laptop te trekken. Dan kan ik daar de USB hub mee verbinden indien ik desktop wil gebruiken. En wanneer ik de laptop nodig heb maak ik deze connectie los en steek ik de USB hub rechtstreeks in de laptop.

Hebben jullie nog betere of meer praktische ideeën?

Hoe minder deconnecties ik moet maken, hoe beter.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

494
Heeft je scherm toevallig niet meerdere ingangen? Dan zou je op het scherm met een knopje kunnen wisselen tussen desktop en laptop ingang. Zeker op de desktop is de kans groot dat je meerdere output formaten hebt die op verschillende ingangen van je scherm passen. Een mogelijk compromis in kwaliteit zou er dan wel kunnen zijn.

Verder begrijp ik niet helemaal wat de set-up van de USB-hub precies is => wat hangt daar allemaal aan?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

495
Kolm wrote:Heeft je scherm toevallig niet meerdere ingangen? Dan zou je op het scherm met een knopje kunnen wisselen tussen desktop en laptop ingang. Zeker op de desktop is de kans groot dat je meerdere output formaten hebt die op verschillende ingangen van je scherm passen. Een mogelijk compromis in kwaliteit zou er dan wel kunnen zijn.

Verder begrijp ik niet helemaal wat de set-up van de USB-hub precies is => wat hangt daar allemaal aan?
Ik ga het eens bekijken, bedankt!

De usb hub is verbonden met het toetsenbord, muis, led muismat, luidsprekers en indien nodig usb stick. Ik heb die vooral gekocht om niet meerdere usb kabel in de pc te moeten pluggen.
Image