Re: Final Fantasy VII Remake

52
Ongelofelijk mooi! :D
In afwachting op de echte game toch al iets ;)

Ik ken zelf bijzonder weinig van Final Fantasy, dus ik begrijp niet waarom deze remake net zo belangrijk is. Waarom wordt deze game zo vaak als 'favoriet' van Final Fantasy-fans genoemd?

Re: Final Fantasy VII Remake

53
Dat de remake zo belangrijk is heeft meerdere redenen. Ten eerste de kwaliteit van de game zelf natuurlijk. Maar daarnaast ook vooral het verval in kwaliteit van de serie na deel IX. De meeste fans vinden van VII-IX deel VIII de minste, deel VII de beste en deel IX er wat tussenin (niet per definitie mijn keuze, maar kan het er ook niet 100% mee oneens zijn). Aangezien vooral deel VII als beste genoemd wordt, heeft deze een soort cultstatus verworven en staat deze dus symbool voor de hoogtijdagen van Final Fantasy.
De reden dat VII vaak als favoriet wordt gezien is het verhaal, de gelaagdheid hierin, het zeer geslaagde gevechtssysteem (materia), onvergetelijke karakters, de eerste semi 3D FF, maar vooral: het verhaal en de emotionele band die door de game wordt opgebouwd. En zo zal ik nu zo snel een hoop vergeten wat ook nog eens belangrijk is.
Image
cron