Re: Final Fantasy VII Remake

83
Ben momenteel bezig voor de eerste keer met een final fantasy game nl. ff xv! Moet me toch serieus inhouden om deze niet te halen :D Wist niet dat deze games zo goed waren, en dat ik ze ook nog eens zo tof zou vinden. Nu vraag ik me wel af in hoeverre deze volgen op elkaar. Is het altijd dezelfde wereld/universum? Of zijn het echt allemaal stand-alone games? Zijn er dan ook personages die bv. in meerdere games komen?
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

84
In principe zijn alle FF games losse delen, behalve de duidelijke vervolgen zoals X-2 en XIII-2 (en Lightning Returns). Wel zijn er bepaalde namen die terugkomen of bepaalde dieren en/of monsters zoals chocobo's, Cid, Wedge/Biggs, Moogles etc.
De wereld is ook telkens een compleet andere wereld die niks met een ander deel te maken heeft, op een enkele uitzondering na.
FF XV is alleen wel compleet anders dan de voorgaande delen vanwege meer directe/actievolle combat. Deze remake zal, denk ik, qua gameplay hier aardig op lijken net als (in iets mindere mate) FF XIII Lightning Returns/FF XII en wellicht de MMORPG delen (XIV bijvoorbeeld). Ik zou als ik jou was deze remake zeker (ooit) oppikken (aangezien je XV de moeite vindt). Mocht je weinig moeite hebben met turn-based gameplay kan ik de voorgaande FF's alleen maar van harte aanbevelen. FF XV was in mijn beleving qua verhaalvertelling maar een slap aftreksel van de betere FF delen.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

85
paveman wrote:In principe zijn alle FF games losse delen, behalve de duidelijke vervolgen zoals X-2 en XIII-2 (en Lightning Returns). Wel zijn er bepaalde namen die terugkomen of bepaalde dieren en/of monsters zoals chocobo's, Cid, Wedge/Biggs, Moogles etc.
De wereld is ook telkens een compleet andere wereld die niks met een ander deel te maken heeft, op een enkele uitzondering na.
FF XV is alleen wel compleet anders dan de voorgaande delen vanwege meer directe/actievolle combat. Deze remake zal, denk ik, qua gameplay hier aardig op lijken net als (in iets mindere mate) FF XIII Lightning Returns/FF XII en wellicht de MMORPG delen (XIV bijvoorbeeld). Ik zou als ik jou was deze remake zeker (ooit) oppikken (aangezien je XV de moeite vindt). Mocht je weinig moeite hebben met turn-based gameplay kan ik de voorgaande FF's alleen maar van harte aanbevelen. FF XV was in mijn beleving qua verhaalvertelling maar een slap aftreksel van de betere FF delen.
Verhaal vind ik soms ook maar moeilijk te volgen, maar ik hou van de sfeer/wereld/personages. De turn based combat is jammer genoeg niks voor mij, maar sowieso zal ik ooit de remake eens proberen!
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

90
Marty wrote:Ondertussen de game uit gespeeld met een timer van 37,5 uur. Nu nog hard mode en nog wat quests en collectibles zoeken
Jammer dat we nu weer lang moeten wachten op het vervolg :cry:
Ondertussen staat de teller al bijna op 62 uur. Zit nu op twee derde van het verhaal op Hard. Dus het schiet al aardig op :D

Een van de bosses op hard:
Filmpje staat in spoiler tag.
[+] Boss Battle Hard
Image