Marty wrote:Kolm wrote:Het starten en onmiddellijk uitspelen van een psplus game is inderdaad een nul-operatie wat het totaal betreft. Maar dat is het kopen en onmiddellijk uitspelen van een nieuwe game (of oude game) ook.
Of je zou in die logica de games die vorig jaar zijn uitgekomen en die je pas dit jaar koopt en uitspeelt, ook niet als gekocht hoeven te tellen, maar wel als uitgespeeld mogen tellen. En iets tellen als uitgespeeld en van je backlog aftrekken terwijl het er nooit heeft ingezeten is wel een beetje vreemd
Maar het is wel stoerder als het totaal van je backlog positief (of op 0) staat met 50 games gekocht/uitgespeeld dan met 2 ofzo
Maar als je op deze manier gaat tellen dan kan je toch nooit positief komen te staan?
Ik speel games die ik gekocht heb in bv 2016 (of van voordat dit idee bestond) nu uit en dan tel ik alleen dat ik die uitgespeeld heb en niet gekocht. (want die heb ik dit jaar niet gekocht) Doe ik dat wel dan is de maximale score die je kan halen 0.
Dit is dan toch zelfde principe als je ps+ games gaat spelen die bv ook uit 2016 komen. Die heb je "gekocht" in 2016 en niet dit jaar.
Als het gaat over gewone games die je digitaal of retail koopt, dan tel je ze in het jaar dat je ze koopt als gekocht en het jaar dat je ze uitspeelt als uitgespeeld. Dus games die je kocht in 2011 en nu uitspeelt, tel je enkel nu als uitgespeeld, want het gekocht is eigenlijk in het jaar 2011 geteld, maar daar hebben we geen archief van.
Maar bij PSPlus games is het moment van kopen eigenlijk het moment dat je ze in je downloadlijst zet. Echter... als je net zoals ik en verschillende anderen, gewoon altijd alle PSPlus games in je downloadlijst zet, zou je ze eigenlijk in dat jaar dat je ze in downloadlijst zet, ook als gekocht moeten tellen. Ook als je ze uiteindelijk toch nooit gaat spelen omdat het achteraf toch niks voor je bleek. Dat heb ik 1 jaar wel gedaan toen er nog PS3/PSVita games waren en dan is het onmogelijk om dat allemaal uit te spelen en positief te geraken door andere games uit te spelen. Ik geloof dat ik toen iets van 60 games had, alleen al van PSPlus. Daarom hebben we ooit een aanpassing gedaan om PSPlus games enkel te gaan tellen als gekocht op het moment dat je ze effectief start, onafhankelijk van wanneer je ze in je downloadlijst hebt gezet, of als je heel zeker bent dat je die gaat spelen. Dus het kan ook zijn dat je een PSPlus game in 2019 start en als gekocht telt, maar pas in 2020 uitspeelt en als uitgespeeld telt.
Als je een PSPlus game gisteren startte en vandaag uitspeelt, dan gaat gekocht en uitgespeeld +1, maar het totaal blijft gelijk. Dat zou bij een retail game net hetzelfde zijn.
PSPlus games zijn uiteindelijk ook games die je koopt en op je backlog zet. Dus je kan ze tellen als gekocht op het moment dat je ze in je downloadlijst zet als je zeker bent dat je ze gaat spelen of het moment dat je ze start. Anders ga je PSPlus games nooit tellen als gekocht, maar wel laten tellen als uitgespeeld en hoe kan je iets als uitgespeeld tellen als je het nooit als gekocht hebt geteld?
Extreem voorbeeld: Iemand speelt in een jaar alleen de PSPlus games die hij het jaar ervoor via PSPlus gehad heeft en dit jaren na elkaar. Elk jaar eindigt die met +20 ofzo in de eindstand, terwijl gekocht altijd op 0 blijft.