Re: Het budgetgaming-topic

603
Op PS3 komen er ondertussen al maanden of zelfs een jaar geen sales meer op games en DLC's.
Best pijnlijk als je een game voor 10 euro koopt en de dlc 40 euro is...

Of bepaalde games zoals Far Cry 4 die op de PS3 in de PSN-store gewoon voor 59.99 euro staat en de gold edition met alle DLC staat ook aan 59.99 euro :O
Koop je echter de bundel van Far Cry 3 en Far Cry 4 op PS3, dan is dat maar 29,99 euro, ben je wel nog 14,99 euro kwijt aan de yeti DLC voor Far Cry 4 maar is het nog steeds 15 euro goedkoper.
De PS4 versie staat aan 29.99 euro en de gold edition daarvan is 49.99 euro is :O
Op PS4 ben je dan ook goedkoper uit om de game en yeti DLC los te kopen.
De season pass van 29.99 is voor beide versies ook niet echt nuttig want enkel de yeti DLC heeft trophies en kost 14.99, de rest zijn wat ingame items en een missie.

Zo zijn er vast nog gevallen te vinden, deze was ik toevallig recent tegen gekomen toen ik Far Cry 4 voor de PS3 wilde doen.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

604
Heb ik ook al gemerkt Kolm, vind het best wel jammer dat de PS Store nooit echt up-to-date prijzen heeft... En ik zie vaak Steam sales passeren en dan zie je dat je soms echt 10 keer zo veel betaalt op console dan op pc. Dat het een beetje duurder is of op console snap ik natuurlijk wel, maar echt gouden zaakjes ga je in de PS Store zelden of nooit doen terwijl dat bij Steam maandelijkse kost is.
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image

Re: Het budgetgaming-topic

606
NTGSruler wrote:Consumptiemaatschappij. Al wat nieuwer is wordt de focus op gelegd en het oude wordt verwaarloosd. Er spelen best wel nog veel mensen op PS3 denk ik. Eens de PS5 uitkomt zullen de sales op PS4 ook wel langzaam uitdoven vermoed ik.
Dat zal ook wel afhangen van de prijs van de nieuwe machine denk ik. :think:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Het budgetgaming-topic

607
Zelf speel ik er nog regelmatig op en ik weet dat er wel meerdere zijn die nog steeds afwisselen. Er zijn ook nog steeds mensen die nog maar recent een PS4 hebben gekocht en waar de PS5 echt iets is voor in de hele verre toekomst.

Anderzijds zijn er ook landen waar de PS4 bij release nagenoeg onbetaalbaar was voor iemand met gemiddeld inkomen. Volgens mij was het in Brazilië waar hij ruim 1000 euro kostte omdat import producten echt zwaar belast worden. Later zijn ze dan wel binnen Brazilië beginnen produceren. Ik kan me inbeelden dat het daar dus ook wel even geduurd heeft voor ze iets of wat voet aan grond hadden met de PS4 en de PS3 nog lange tijd werd gebruikt.

Dus ja, Sony vergeet mijn inziens wel een hoop mensen die nog steeds een PS3 gebruiken. Misschien dat de PS3 sales niet meer genoeg opbrachten. En misschien dat uitgevers ook tegenwerken om die echt maffe prijzen wat te verlagen. Niemand kan echt in Sony zijn hoofd kijken helaas.
Als de PS5 uitkomt zal na een jaar of 5 waarschijnlijk ook minder worden met sales voor PS4.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

608
Ik ben nog altijd van mening dat de PS5 veel te vroeg komt. Naar mijn gevoel zit de PS4 nu echt op zijn hoogtepunt. De meeste mensen zijn overgestapt nu en er is een Pro versie beschikbaar. Als je kijkt naar de gemiddelde levenscyclus van een console is het idd tijd voor een nieuwe. Daar staat tegenover dat bij elke nieuwe generatie consoles de specs waaraan games moeten voldoen alsmaar groter en meer worden. Daardoor duurt het langer om games klaar te krijgen op release. Om die golf van nieuwe game releases te kunnen volhouden zitten we hedendaags opgescheept met ettelijke GB's day one patches/updates. Het is en blijft natuurlijk big business en geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven enkele jaren langer met oudere hardware te strijden tegen de nieuwere.
Ik ben eerlijk gezegd wel zėėr benieuwd naar de PS5. Maar tegelijkertijd voel ik nu de druk om games uit de PS3 generatie te gaan voltooien en achter te laten om mee te zijn met de nieuwste zaken kwa gaming. Overstappen naar de volgende generatie blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zal de stap zeker zetten maar zoals bij elke nieuwe PlayStation console zal het niet op release zijn. (De drang zal natuurlijk wel groter worden naarmate de release :P ).
Voor nu hou ik het even nog bij de goede oude PS3 en mijn "nieuwe" PS4 Pro.
Image

Re: Het budgetgaming-topic

609
NTGSruler wrote:Ik ben nog altijd van mening dat de PS5 veel te vroeg komt. Naar mijn gevoel zit de PS4 nu echt op zijn hoogtepunt. De meeste mensen zijn overgestapt nu en er is een Pro versie beschikbaar. Als je kijkt naar de gemiddelde levenscyclus van een console is het idd tijd voor een nieuwe. Daar staat tegenover dat bij elke nieuwe generatie consoles de specs waaraan games moeten voldoen alsmaar groter en meer worden. Daardoor duurt het langer om games klaar te krijgen op release. Om die golf van nieuwe game releases te kunnen volhouden zitten we hedendaags opgescheept met ettelijke GB's day one patches/updates. Het is en blijft natuurlijk big business en geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven enkele jaren langer met oudere hardware te strijden tegen de nieuwere.
Ik ben eerlijk gezegd wel zėėr benieuwd naar de PS5. Maar tegelijkertijd voel ik nu de druk om games uit de PS3 generatie te gaan voltooien en achter te laten om mee te zijn met de nieuwste zaken kwa gaming. Overstappen naar de volgende generatie blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Ik zal de stap zeker zetten maar zoals bij elke nieuwe PlayStation console zal het niet op release zijn. (De drang zal natuurlijk wel groter worden naarmate de release :P ).
Voor nu hou ik het even nog bij de goede oude PS3 en mijn "nieuwe" PS4 Pro.
Dat gevoel krijg ik zeker ook als ik lees bv. dat Assassin's creed Valhalla minstens op 30fps gaat draaien op Xbox series X... Het is dan wel een cross gen game titel, maar had dan precies wel wat meer verwacht?
Image

Re: Het budgetgaming-topic

612
gamerke1992 wrote:Ik vind niet dat ze promoties van ps4 games moeten stoppen. Zeker niet omdat deze compatibel zullen zijn met de ps5. Dus lijkt he tmij logisch om deze te kopen om op de ps5 te spelen.
Ik ben toch nog even sceptisch. Kwa games zal dit waarschijnlijk wel het geval zijn.
Maar ik meen mij te herinneren dat de meeste zoniet alle PS3 hardware accessoires (headset, stuur,..) niet compatibel waren met de PS4 in zijn begindagen.
Promoties van PS4 games moeten ze zeker niet stoppen! :P

Wat we willen aangeven is dat ze PS3 niet mogen vergeten. Daar zijn nog zéér weinig sales voor games of DLC te vinden..
Image

Re: Het budgetgaming-topic

613
NTGSruler wrote:
gamerke1992 wrote:Ik vind niet dat ze promoties van ps4 games moeten stoppen. Zeker niet omdat deze compatibel zullen zijn met de ps5. Dus lijkt he tmij logisch om deze te kopen om op de ps5 te spelen.
Ik ben toch nog even sceptisch. Kwa games zal dit waarschijnlijk wel het geval zijn.
Maar ik meen mij te herinneren dat de meeste zoniet alle PS3 hardware accessoires (headset, stuur,..) niet compatibel waren met de PS4 in zijn begindagen.
Promoties van PS4 games moeten ze zeker niet stoppen! :P

Wat we willen aangeven is dat ze PS3 niet mogen vergeten. Daar zijn nog zéér weinig sales voor games of DLC te vinden..

Ja ik had het specifiek over ps4 naar de toekomst toe als de ps5 al jaren uit is. Maar inderdaad ps3 is een heel ander verhaal.
Image