Re: Het vragentopic: technisch

496
Hmm, veel verder dan 2 USB-kabels kom ik daar ook even niet. USB kabel van hub naar vaste PC en die koppel je dan aan kant van hub los als je daar de USB kabel van laptop naar hub wilt insteken. Of zit de hub zelf ook nog ergens achter het bureau? Ik ga er nu even vanuit dat die op het bureau staat.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

497
Kolm wrote:Hmm, veel verder dan 2 USB-kabels kom ik daar ook even niet. USB kabel van hub naar vaste PC en die koppel je dan aan kant van hub los als je daar de USB kabel van laptop naar hub wilt insteken. Of zit de hub zelf ook nog ergens achter het bureau? Ik ga er nu even vanuit dat die op het bureau staat.
Die ligt inderdaad op het bureau. Dan zal ik zo te zien best inderdaad die verlengkabel kopen, want die hub is niet dicht genoeg bij mij desktop.

Thanks!
Image

Re: Het vragentopic: technisch

498
gamerke1992 wrote: Die ligt inderdaad op het bureau. Dan zal ik zo te zien best inderdaad die verlengkabel kopen, want die hub is niet dicht genoeg bij mij desktop.

Thanks!
Ik zie wel dat er zoiets bestaat als een USB-hub schakelaar waarmee je mee zou kunnen schakelen ipv kabels hersteken. Maar verder geen idee hoe goed dat allemaal werkt en hoe goed dat werkt met een hub want ik heb er geen ervaring mee :p

Beetje rondzoeken op 'usb sharing 2 PC's with 1 USB device' geeft redelijk wat dingen.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

499
mijn moeder haar gsm, een Samsung Galaxy (ik denk S4) heeft iets raars voor. De mails in de app E-mail komen niet meer binnen of heel moeizaam als je iets aan de instellingen wijzigt, telkens opnieuw en opnieuw.... er verschijnt ook steeds de melding 'exchange-service is gestopt'. Telkens of vaak als je de mail app opent. Ook blijft de zandloper de hele tijd maar door en door draaien, om gek van te worden. Bij zowel postvak IN, als verzonden als prullenbak doet hij dat... je kan er op het vlak van mails niks mee aanvangen op het moment. Voor de rest, Whatsapp, bellen, sms'en gaat allemaal gelukkig wel nog.

De gsm is al dik 5 jaar maar toch, mijn moeder heeft ook vanalles ervan afgegooid om ruimte te maken maar mits ze er weinig van kent is er iets gewijzigd per abuis waardoor er nu een kink in de kabel zit. Ik ken wel wat van gsm's maar ben daarnet gefrustreerd gestopt. Soms had ik het gevoel er dicht bij te zijn, maar vaak ook het gevoel van totaal geen progressie te maken. Iemand die kan helpen ?

Re: Het vragentopic: technisch

503
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote: Die ligt inderdaad op het bureau. Dan zal ik zo te zien best inderdaad die verlengkabel kopen, want die hub is niet dicht genoeg bij mij desktop.

Thanks!
Ik zie wel dat er zoiets bestaat als een USB-hub schakelaar waarmee je mee zou kunnen schakelen ipv kabels hersteken. Maar verder geen idee hoe goed dat allemaal werkt en hoe goed dat werkt met een hub want ik heb er geen ervaring mee :p

Beetje rondzoeken op 'usb sharing 2 PC's with 1 USB device' geeft redelijk wat dingen.


Alles is vandaag toegekomen. (HDMI switch, HDMI kabels en USB verlengkabel).

En alles werkt perfect :) Nu moet ik enkel op 1 knopje drukken om te wisselen tussen laptop en desktop. En ik heb de kabels zo gelegd dat ik de USB hub in 2 seconden omgewisseld heb om ook mijn apparaten zoals muis en toetsenbord te kunnen gebruiken.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

504
Gamefreak wrote:probleem zou opgelost zijn, blijkbaar zijn er hier geen technische gozers aanwezig op vlak van gsm's ! :O
Computers zijn al een drama door alle variatie. 'Smart'phones zijn nog veel erger omdat elke fabrikant toch weer net even zijn eigen variant van het besturingssysteem maakt (Android) en Apple een heel andere filosofie heeft met de instellingen dan Android. Beiden hebben ook de neiging om bij een nieuwe update een functie toe te voegen met een dusdanige default waarde dat er vanalles niet meer werkt.
gamerke1992 wrote:Alles is vandaag toegekomen. (HDMI switch, HDMI kabels en USB verlengkabel).

En alles werkt perfect :) Nu moet ik enkel op 1 knopje drukken om te wisselen tussen laptop en desktop. En ik heb de kabels zo gelegd dat ik de USB hub in 2 seconden omgewisseld heb om ook mijn apparaten zoals muis en toetsenbord te kunnen gebruiken.
Nice! :cool:
Had je die USB-switch nog overwogen?
Image

Re: Het vragentopic: technisch

505
Kolm wrote:
Gamefreak wrote:probleem zou opgelost zijn, blijkbaar zijn er hier geen technische gozers aanwezig op vlak van gsm's ! :O
Computers zijn al een drama door alle variatie. 'Smart'phones zijn nog veel erger omdat elke fabrikant toch weer net even zijn eigen variant van het besturingssysteem maakt (Android) en Apple een heel andere filosofie heeft met de instellingen dan Android. Beiden hebben ook de neiging om bij een nieuwe update een functie toe te voegen met een dusdanige default waarde dat er vanalles niet meer werkt.
gamerke1992 wrote:Alles is vandaag toegekomen. (HDMI switch, HDMI kabels en USB verlengkabel).

En alles werkt perfect :) Nu moet ik enkel op 1 knopje drukken om te wisselen tussen laptop en desktop. En ik heb de kabels zo gelegd dat ik de USB hub in 2 seconden omgewisseld heb om ook mijn apparaten zoals muis en toetsenbord te kunnen gebruiken.
Nice! :cool:
Had je die USB-switch nog overwogen?
Die ben ik inderdaad nog steeds aan het overwegen. Ik moet nog wat prijzen bekijken en de meerwaarde wat inschatten. Ik moet sowieso een connectie maken met mijn werklaptop, want die koppel ik enkel wanneer ik thuis werk. Dus ik ben er nog niet uit of ik wel tijd en gemak win :)
Image

Re: Het vragentopic: technisch

506
Zelf dacht ik vooral aan mogelijke slijtage. Bij USB valt dat doorgaans nog wel mee wat de connector zelf betreft, maar sommige wat van die dunnere kabeltjes zoals van een telefoonoplader, die willen willen wel is stuk gaan bij veel insteken en uittrekken.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

507
Gamefreak wrote:De gsm is al dik 5 jaar
Zelfs al ouder waarschijnlijk en ik vermoed dat daar soms ook wat problemen kunnen beginnen optreden met bepaalde, zeker vooraf geïnstalleerde apps. Misschien heeft Samsung nu een andere gelijkaardige app op recentere toestellen en wordt deze niet meer ondersteund?
Nu ja, het werkt blijkbaar terug, maar ik denk dat de ouderdom in de toekomst voor wel wat meer problemen zal zorgen.

Re: Het vragentopic: technisch

508
met0t0 wrote:
Gamefreak wrote:De gsm is al dik 5 jaar
Zelfs al ouder waarschijnlijk en ik vermoed dat daar soms ook wat problemen kunnen beginnen optreden met bepaalde, zeker vooraf geïnstalleerde apps. Misschien heeft Samsung nu een andere gelijkaardige app op recentere toestellen en wordt deze niet meer ondersteund?
Nu ja, het werkt blijkbaar terug, maar ik denk dat de ouderdom in de toekomst voor wel wat meer problemen zal zorgen.
het werkt terug inderdaad, ik had al een paar keer het account eraf gezwierd maar dat bracht geen zoden aan de dijk, mijn vorige smartphone was quasi hetzelfde model, dus ik kende het wel. Enfin, eind goed al goed zeker ? Indien er nog problemen komen best een nieuwe kopen...

Re: Het vragentopic: technisch

510
RoyVdW wrote:Zijn er hier mensen die Telenet hebben? Ga alleen wonen en heb gekozen voor het Yugo S pakket. Dit zag me er het beste uit qua prijs en voordelen. En betere internet dan Proximus. Hopelijk goeie deal gedaan. Nu nog drie weken totdat ze komen installeren.

Wij hebben Whoppa als pakket (wordt niet meer aangeboden) . Dat is fiber 200 internet, TV en vaste telefoon. Dat kost mij iets van een 75 euro per maand.

Ik denk dat dit nu vervangen is door WIGO of zoiets.

Ik wil wel binnenkort onze digicorder gaan omruilen voor 50 euro zodat we die met de cloud functie hebben.

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik de klantenservice van Telenet super slecht vind. Ze helpen je amper tot niet verder en je moet echt beginnen dreigen om dingen gedaan te krijgen.

Maar ja ik blijf, want veel opties zijn er niet. Zeker geen betere op vlek van snelheid van internet.
Image