Re: Je laatste aankoop (geen games)

1636
Proficiat met de aankoop! :cool:
FGras wrote:Heb ik ook nog naar gezocht ja, toen kwam ik al snel bij dit filmpje. 2 seconden van de 42 vertaalt zich naar iets minder dan 5% sneller.
https://youtu.be/JY6XLme0mcA
In andere filmpjes kwam ik ook geen grote verschillen tegen.

Je hebt er denk ik meer aan als je er een SSD in zou zetten, dan zit je al snel aan de 30% snellere laadtijden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Het is alleen niet verstandig om er een SSD in te zetten. De PS4 firmware heeft geen ondersteuning voor SSD's waardoor het nodige onderhoud om dataverlies op lange termijn tegen te gaan, niet wordt gedaan (de exacte term ben ik even kwijt, heb het ergens op dit forum al eens uitgelegd). Daarnaast zijn er ook snelheidslimieten in de overige hardware van de PS4 waardoor deze de snelheden van een SSD niet optimaal kan benutten. Je kan dan beter een SSHD erin steken, snelheidsverschil met SSD is uiteindelijk minimaal en een SSHD heeft dat onderhoud niet nodig.

Als je nu op internet kijkt dan lijkt het alsof een SSD geen enkel probleem is met de PS4. De allereerste techguides wezen echter wel op het probleem dat de firmware geen SSD's ondersteund. SSD's passen er toevallig wel in en in eerste instantie werken ze ook prima. Over langere termijn (meerdere jaren), kunnen ze echter wel problemen geven. Alleen kan ondertussen iedereen zowat van die filmpjes en guides maken en hebben de guides van minder/niet-technische mensen ondertussen de overhand gekregen op het internet. Deze guides waarschuwen helaas niet meer over dat probleem op langere termijn.

Zelf heb ik in mijn gewone PS4 al sinds 1-2 jaar na release een 1TB SSHD zitten en die werkt nog steeds prima. Mijn Kingdom Hearts III PS4 Pro heb ik (nog) niet omgebouwd, met 1TB daarin kom ik alles samen nog ruimschoots toe! Zolang ik maar regelmatig games volledig uitspeel :p
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1637
Sora_Lizard wrote:Ieder zijn eigen mening en ik kan niemand in de portemonnee kijken, maar we hebben hier 2 pro's draaien naast 2 'gewone' PS4's. We spelen gewoon op HD 1080p. We kunnen het dus goed met elkaar vergelijken.

Het zijn niet de laadtijden die het verschil maken. het beeld zelf en de vloeiende manier waarop alles zich op het beeldscherm zich afspeelt die de Pro echt veel beter maken. Of je dit het hogere bedrag waard vindt is aan ieder voor zichzelf om uit te maken.
Ah, dat zijn dan net de dingen die ik in youtube filmpjes niet goed kan zien denk ik. Anyhow, ik ken geen mensen met een pro dus ik zal nooit weten wat ik mis. Dat scheelt. xD
Kolm wrote:Proficiat met de aankoop! :cool:
FGras wrote:Heb ik ook nog naar gezocht ja, toen kwam ik al snel bij dit filmpje. 2 seconden van de 42 vertaalt zich naar iets minder dan 5% sneller.
https://youtu.be/JY6XLme0mcA
In andere filmpjes kwam ik ook geen grote verschillen tegen.

Je hebt er denk ik meer aan als je er een SSD in zou zetten, dan zit je al snel aan de 30% snellere laadtijden.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Het is alleen niet verstandig om er een SSD in te zetten. De PS4 firmware heeft geen ondersteuning voor SSD's waardoor het nodige onderhoud om dataverlies op lange termijn tegen te gaan, niet wordt gedaan (de exacte term ben ik even kwijt, heb het ergens op dit forum al eens uitgelegd). Daarnaast zijn er ook snelheidslimieten in de overige hardware van de PS4 waardoor deze de snelheden van een SSD niet optimaal kan benutten. Je kan dan beter een SSHD erin steken, snelheidsverschil met SSD is uiteindelijk minimaal en een SSHD heeft dat onderhoud niet nodig.

Als je nu op internet kijkt dan lijkt het alsof een SSD geen enkel probleem is met de PS4. De allereerste techguides wezen echter wel op het probleem dat de firmware geen SSD's ondersteund. SSD's passen er toevallig wel in en in eerste instantie werken ze ook prima. Over langere termijn (meerdere jaren), kunnen ze echter wel problemen geven. Alleen kan ondertussen iedereen zowat van die filmpjes en guides maken en hebben de guides van minder/niet-technische mensen ondertussen de overhand gekregen op het internet. Deze guides waarschuwen helaas niet meer over dat probleem op langere termijn.

Zelf heb ik in mijn gewone PS4 al sinds 1-2 jaar na release een 1TB SSHD zitten en die werkt nog steeds prima. Mijn Kingdom Hearts III PS4 Pro heb ik (nog) niet omgebouwd, met 1TB daarin kom ik alles samen nog ruimschoots toe! Zolang ik maar regelmatig games volledig uitspeel :p
Weer wat geleerd. Geen SSD in je ps4 stoppen! SSHD is beter maar ik hou t voorlopig wel op de gewone 500GB HDD. Ik verwacht niet dat die zo meteen al vol zit, al heb ik gehoord dat dit erg snel kan gaan als je meer dan 5 games hebt.
Image



Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1638
FGras wrote:Weer wat geleerd. Geen SSD in je ps4 stoppen! SSHD is beter maar ik hou t voorlopig wel op de gewone 500GB HDD. Ik verwacht niet dat die zo meteen al vol zit, al heb ik gehoord dat dit erg snel kan gaan als je meer dan 5 games hebt.
Image
Het is soms een beetje jammer dat alles en iedereen guides kan maken waardoor de echte techguides ondergesneeuwd worden met onvolledige guides.

Die 500GB... is eigenlijk maar 400GB ongeveer en sommige games updaten een beetje raar.
Raar als in: Je moet niet 2 keer de grootte van de updatefile vrij hebben, maar 1 keer de grootte van de game + 2 keer de grootte van de updatefile. Bij games van 50-100GB gaat het dan wel erg snel...
Dus 5 games kan al teveel zijn als het games zoals GTA 5 of Assassin's Creed zijn :p

De voorlaatste paragraaf in deze lange post beschrijft een probleem dat ik een keer had waarbij ik 200GB vrij moest hebben om uit een deadlock van installers te komen:
https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... 966#p75966

En in een iets minder extreme variant beschrijf ik hier in de laatste paragraaf:
https://www.pressxtorevive.com/forum/vi ... 454#p68454
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1640
FGras wrote:
Sora_Lizard wrote:Ieder zijn eigen mening en ik kan niemand in de portemonnee kijken, maar we hebben hier 2 pro's draaien naast 2 'gewone' PS4's. We spelen gewoon op HD 1080p. We kunnen het dus goed met elkaar vergelijken.

Het zijn niet de laadtijden die het verschil maken. het beeld zelf en de vloeiende manier waarop alles zich op het beeldscherm zich afspeelt die de Pro echt veel beter maken. Of je dit het hogere bedrag waard vindt is aan ieder voor zichzelf om uit te maken.
Ah, dat zijn dan net de dingen die ik in youtube filmpjes niet goed kan zien denk ik. Anyhow, ik ken geen mensen met een pro dus ik zal nooit weten wat ik mis. Dat scheelt. xD
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dat is exact wat ik bedoelde wat Frans zegt, maar ging er niet verder op in. Zelf vind ik die meerprijs wel waard. Heb wel een 4K tv maar draait altijd op Full want haast niks ondersteunt het al. Beeld is alles wat je ziet dus zeer belangrijk. Dan heb ik liever wat langere laadtijden dan minder beeldkwaliteit. Binnenkort koop ik een nieuwe 4K met HDR en dan zal zkr blijken dat de Pro beter presteert. Sowieso een mooie aankoop voor dat geld, maar ik zou persoonlijk gelijk een Pro genomen hebben.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1642
Na jaren van wel degelijke gewone koptelefoons of oortjes te gebruiken, heb ik toch maar de stap gezet om mij een goede koptelefoon voor onderweg te kopen. Natuurlijk zijn er op vlak van geluidskwaliteit betere te vinden voor die prijs, maar de combinatie van sterke noise cancelling en goede audio gaf de doorslag om deze te kopen om hem op de trein te gebruiken.
En nu wachten tot hij aankomt... :)

Sony WH-1000XM3

Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1644
met0t0 wrote:Na jaren van wel degelijke gewone koptelefoons of oortjes te gebruiken, heb ik toch maar de stap gezet om mij een goede koptelefoon voor onderweg te kopen. Natuurlijk zijn er op vlak van geluidskwaliteit betere te vinden voor die prijs, maar de combinatie van sterke noise cancelling en goede audio gaf de doorslag om deze te kopen om hem op de trein te gebruiken.
En nu wachten tot hij aankomt... :)

Sony WH-1000XM3

Image
Heel goede keuze! Veel plezier er mee.
Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1646
De hoofdband van mijn PlayStation Wireless Stereo headset is gebroken, dus sluit nog maar heel slecht aan :( Extra jammer omdat het geluid wel nog goed is, maar dat heeft weinig zin als hij maar lichtjes rond mijn oren ligt. Het moet gezegd worden: ik heb hem wel 7 jaar intensief gebruikt, niet slecht voor een headset die volledig uit plastic bestaat.
Daarom op zoek gegaan naar vervanging. Deze heeft wel geen virtual surround sound, maar qua bouwkwaliteit een stuk beter. Bovendien met kabel, dus kan voor de PS5 ook nog meegaan :)

Image

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1648
Sora_Lizard wrote:Veel plezier ermee en laat even weten hoe die bevalt! :cool:
De reviews hadden gelijk, wat een fantastische headset voor €88! :cool:
Ik heb het grootste deel van The Last of Us Part II met deze headset gespeeld, af en toe vergeleken met het geluid van mijn PlayStation Wireless Stereo headset. Het enige dat ik soms gemist heb, was de virtual surround sound, maar meestal merkte ik het eigenlijk niet eens. Ik ging heel veel op geluid af bij het rondsluipen in The Last of Us Part II en dit heeft nooit teleurgesteld.
De geluidskwaliteit is zeer goed, net als de bouwkwaliteit. Kraakt helemaal niet, stevige materialen en bovendien heel comfortabel om te dragen. Voor mij is het geen nadeel dat hij niet draadloos is. Gewoon kabel in de controller steken en gamen maar, dan moet ik er niet aan denken om hem op te laden :P

Re: Je laatste aankoop (geen games)

1650
Ik had wat opgezocht over de smartphone 'sterilizers' die gebruik maken van UV licht. Ik ben sowieso wel fan van een schoonmaak beurt, want die dingen zijn echt wel heel erg gekoloniseerd met bacteriën, virussen en schimmels. Dat terwijl je ze mee in bed neemt, op tafel legt, enz...

Nu heeft Samsung er eentje en ben ik tot aankoop over gegaan. Smartphone er in, 10 minuutjes wachten en hoppakee 99,9% van de micro organismen zou verdwenen zijn. En hij laadt nog ondertussen draadloos op ook :p

Image
Image
cron