paveman wrote:Ik ga absoluut voor de disc versie. Het zal misschien maar € 100 schelen: dat heb ik wel over voor meer opties. Daarbij vertoont de disc lezer van mijn PS4 kuren (en hoop ik dat de fysieke games die ik nog in backlog heb backward compatible zijn), dus vind ik een 'reserve' wel handig
. Tot slot ben ik een ouderwetse verzamelaar (alleen van games die ik zelf ook speel of iig zou willen spelen) en vind ik het daarom leuk om een heel aantal fysieke games te hebben én ben ik geneigd games voor mijn verjaardag te vragen: wel zo handig als men je dan een fysieke game kan geven.
@kolm: top om zo een idee te krijgen van de grootte. Wat mij betreft prima dat ie zo groot is: liever meer ruimte voor ventilatie dan een zo'n compact mogelijk ding....
Ik denk dat de ventilatie de hoofdreden is dat hij zo groot is. Tijdens hun tech presentatie voor GDC was dat echt 1 van de punten waar ze een oplossing voor zochten. Daar hadden ze het toen vooral over variabele frequenties van de CPU en GPU die dan tot een max temperatuur te combineren waren naar wens. Als ik dat goed begrepen heb tenminste
Het blijft natuurlijk afwachten of dat ook allemaal echt werkt. Bij de PS4/PS4 pro is het probleem vaak dat er slechte koelpasta is gebruikt of dat hij niet goed was gedaan. Voor de meeste PS4's die opstijgen als een jet bij het minste, is het probleem opgelost door de koelpasta te vervangen. Moet je natuurlijk wel vertrouwen hebben dat je dat goed kan doen of anders laten doen