Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9395
++++ Gisteren de uitdaging die mijn vrouw voor haar zelf had vooropgesteld voltooid. We hebben hier vlak bij ons de Groene 62. Da's een as waar er vroeger een treinspoor was en er nu een wandelpad is. Heen en terug, de volledige as gewandeld, 43km. Zėėr tevreden en enorm van genoten. Ver zicht op de uitgestrekte vlaktes, eenden in de waterlopen, zalige stilte en rust. Prachtig. Vandaag uiteraard rustdag, want voeten doen toch wel wat pijn. Al moet ik echt eerlijk zijn en zeggen dat het zėėr goed meevalt. En aangezien het hier regent en we nog altijd in vakantie zijn, wordt het lekker wegkruipen en gamen.

++++ Maandag halve marathon gelopen onder de 2u! Blijkbaar een doelstelling voor velen. Zėėr tevreden ook ermee!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9398
Leuk Ruler! Zeker wandelen kan enorm veel voldoening geven en dit klinkt als een erg mooie route! Daarnaast ook nog eens enorm gezond om te doen.
Halve marathon in 2 uur... dat vind ik knap genoeg inderdaad! Vooral om tot die afstand te komen :lol: Ik heb weer even een tijdje stil gestaan, waardoor ik écht weer op moet bouwen met hardlopen. Laatst bijna 9 km gedaan, maar dat was meer wandelen dan hardlopen (iets minder dan een uur over gedaan uiteindelijk)….
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9399
Paveman: moet wel zeggen dat die laatste 5km maar bleven duren! Maar op karakter kwam ik er wel.
Het lopen is kwestie van opbouwen uiteraard. Ik deed het door op hartslag te lopen. Zo mijn basis te verbreden (verder en langer lopen) om dan uiteindelijk tot die afstand te komen. Af en toe ook eens een andere prikkel geven door kortere maar intensieve kilometers te doen, waardoor je in andere hartslagzones traint.
Mijn Garmin sporthorloge werkt hier ook enorm motiverend in.

Ik probeer nu elke dag minimum 10000 stappen te doen. Door lopen ofwel een wandeling. Inderdaad gezond, maar ook stress verwerken (nu in de vakantie niet nodig, maar tis gewoon gezond) en even tot zinnens komen doet mij deugd.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9400
NTGSruler wrote:Paveman: moet wel zeggen dat die laatste 5km maar bleven duren! Maar op karakter kwam ik er wel.
Het lopen is kwestie van opbouwen uiteraard. Ik deed het door op hartslag te lopen. Zo mijn basis te verbreden (verder en langer lopen) om dan uiteindelijk tot die afstand te komen. Af en toe ook eens een andere prikkel geven door kortere maar intensieve kilometers te doen, waardoor je in andere hartslagzones traint.
Mijn Garmin sporthorloge werkt hier ook enorm motiverend in.

Ik probeer nu elke dag minimum 10000 stappen te doen. Door lopen ofwel een wandeling. Inderdaad gezond, maar ook stress verwerken (nu in de vakantie niet nodig, maar tis gewoon gezond) en even tot zinnens komen doet mij deugd.
Interessant om te lezen. Ik heb zelf kunnen opbouwen tot 16km aan 10 km/h. Maar dan heb ik een pees overbelast en heb ik 3 maanden niet meer gelopen. Nu geraak ik met moeite aan 6 km met die snelheid. Heel frustrerend.

Ik probeer langzaam weer op te bouwen, maar ik vind het wel enorm demotiverend dat ik alles weer kwijt ben ik die korte tijd.

Ik zou echt graag terug gaan fitnessen. Misschien dat ik het ondanks corona toch weer eens ga uittesten. Want dat was de enige reden dat ik niet meer naar de gym ging.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9405
gamerke1992 wrote:
Interessant om te lezen. Ik heb zelf kunnen opbouwen tot 16km aan 10 km/h. Maar dan heb ik een pees overbelast en heb ik 3 maanden niet meer gelopen. Nu geraak ik met moeite aan 6 km met die snelheid. Heel frustrerend.

Ik probeer langzaam weer op te bouwen, maar ik vind het wel enorm demotiverend dat ik alles weer kwijt ben ik die korte tijd.

Ik zou echt graag terug gaan fitnessen. Misschien dat ik het ondanks corona toch weer eens ga uittesten. Want dat was de enige reden dat ik niet meer naar de gym ging.
In principe zou alles redelijk snel moeten terug komen Gamerke. Ik had ooit ergens eens gelezen dat je aërobe capaciteiten verminderen na 2 weken zonder prikkeling. Tis ook niet dat je van nul begint.

Ik liep mijn kilometers altijd tss 140-155 hartslag. Zo mijn basis verbreed. Het is inderdaad vervelend in het begin omdat je het gevoel hebt echt traag te moeten lopen (om niet boven die hartslag uit te komen). Door kortere intensieve sessies toe te voegen kan je harder en aan hogere hartslag lopen. Is een mooie afwisseling. Gevolg is ook dat je na een tijd aan hogere snelheid kan lopen in dezelfde harstslagzone (140-155) en meer kilometers.

Zoals ik zei is mijn sporthorloge hier een fantastische tool voor. Ik loop wel met hartslagband want polsmeting is net dat beetje onnauwkeuriger. Hij geeft zelfs aan hoe lang ik moet recuperen, VO2max, .... Leuk is ook je persoonlijke prestaties te kunnen zien.

Voor de fitness: ik ben nu in de vakantie reeds enkele malen geweest en voel mij redelijk safe. Het enige vervelende is het tijdslot. Een 1u15min gaat echt snel voorbij. Ben van plan deze week terug serieus aan te vatten met voeding en schema. Lang genoeg rond de pot gedraaid nu.
Image
cron