Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9422
------ Net de documentaire gezien van de dood van Sanda Dia. Voor de Nederlanders die dit nieuws niet gehoord hebben... Sanda was een Leuvense student die tijdens zijn studentendoop gemarteld is geweest door de elitaire, Antwerpse studentenvereniging Reuzegom en ten slotte overleden is hierdoor. Er was sprake van dierenmishandeling en dergelijke. Een van de meest pakkende en trieste documentaires dat ik al gezien heb. Ik vraag mij soms af tot wat voor rottigheid een mens in staat is, want die kent geen grenzen!
Voor de geïntresseerden is dit gratis te bekijken via VTM GO, maar wees gewaarschudwd want de beelden zijn hard en schokkerend...
Ik ben ook benieuwd naar de rechtszaak, aangezien het vooral personen zijn die zich in de hoogste klassen van de bevolking begeven (zoon van de gouverneur, baron, ceo's,...).
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9423
+++ er liep al iets meer dan een week een mooi schattig konijn rond in onze tuin en die van de buren. Duidelijk geen wild konijn. Maar er is bij verschillende mensen aangebeld en we vonden de eigenaars niet.
+++ ik gaf dat konijn elke dag een wortel en die at dat met veel plezier meteen op
--- vandaag lag dat konijn met een wonde in de nek aan de ingang van onze tuin en leek helemaal verdwaasd en reageerde amper nog
+++ ik heb het kosteloos naar de dierenarts mogen brengen en daar gaf ik met plezier mijn middagpauze voor op
--- aan het hematoom te zien was er een harde klap geweest, vermoedelijk van een auto.
--- het beestje was als ik toekwam al half in een coma aan het wegzakken, dus werd er besloten om het in te slapen. De kans was heel groot dat het al hersenbloeding had aan de vertraagde basale reflexen te zien.
--- nu krijg ik net te horen dat dit konijn van 2 huizen verderop is en dat zij die gewoon vrij lieten rondlopen
--- vorig jaar hadden die zelfde mensen een kitten die echt nog niet oud genoeg was om buiten los te laten en die zijn ze toen ook kwijt geraakt
--- zo een mensen verdienen het niet om dieren te hebben......
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9424
@Mr.Wolf: inderdaad. Al die dopen en toestanden heb ik nooit wat aan gevonden. Wat nu heeft dit nu om zulke zaken te doen om er gewoon maar te kunnen bij horen? Ik zal het wel niet begrijpen..

@gamerke: jammer van dat konijn. Mijn vrouw had toen ik haar leerde kennen ook een konijn dat vrij in de tuin liep. Maar die tuin lag achter het huis en je kon niet in de tuin behalve als je door het huis ging of via de aanpalende garage. Ik herinner mij dat "Pierre" (zo heette het beestje) zich nooit verder waagde dan de garage.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9427
+++ Aan het haken (je weet wel, met wol en een haaknaald)
--- Al bijna een maand aan het wachten op wol op sjaals af te werken, maar de producent kan blijkbaar niet leveren, corona, zoals alles vandaag de dag...
+++ Mijn verjaardag komende donderdag kunnen vieren met mijn assistentie-kindje, voor mij maakt de precieze datum niet zo uit, maar zij vindt verjaardagen geweldig, dus dat wordt super :)
+++ In het weekend dan rustig vieren met met0t0
--- Geen feest zoals andere jaren

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9432
+++ Heel fijne verjaardag gehad :)
--- Werkeloosheid begint te wegen, ook al ben ik officieel nog maar 15 dagen werkeloos. Als leerkracht (wat ik officieel was in mijn vorige job omdat het ambt van ondersteuner niet bestaat en je dus op een onderambt werkt, in mijn geval leerkracht) moet en kan je geen werk zoeken in de zomervakantie... Maar de feiten zijn dat ik al 2,5 maand thuis zit en de isolatie door Corona niet helpt
+ Blijven solliciteren en langzaam aan minder kritisch worden, momenteel vind ik 1 of 2 jobs per week. Als iemand nog (Belgische) sites weet waar veel jobs in de sociale sectoren te vinden zijn, altijd welkom, momenteel zoek ik via VDAB, 11.be (aanrader trouwens), jobat (geen aanrader) en indeed (ook niet voor mijn sector) en uiteraard specifieke sites van hogescholen.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9433
W.O.L.F. wrote:+++ Heel fijne verjaardag gehad :)
--- Werkeloosheid begint te wegen, ook al ben ik officieel nog maar 15 dagen werkeloos. Als leerkracht (wat ik officieel was in mijn vorige job omdat het ambt van ondersteuner niet bestaat en je dus op een onderambt werkt, in mijn geval leerkracht) moet en kan je geen werk zoeken in de zomervakantie... Maar de feiten zijn dat ik al 2,5 maand thuis zit en de isolatie door Corona niet helpt
+ Blijven solliciteren en langzaam aan minder kritisch worden, momenteel vind ik 1 of 2 jobs per week. Als iemand nog (Belgische) sites weet waar veel jobs in de sociale sectoren te vinden zijn, altijd welkom, momenteel zoek ik via VDAB, 11.be (aanrader trouwens), jobat (geen aanrader) en indeed (ook niet voor mijn sector) en uiteraard specifieke sites van hogescholen.
Bedankt voor de tip van 11.be. Ik denk niet dat mijn vriendin daar al op keek. Ze heeft wel een voltijdse opdracht als leerkracht in het buitengewoon onderwijs (autisme) voor een 2de jaar op rij. Maar de werkdruk ligt daar zo hoog. Ze is bijna nooit voor 18.30 uur thuis, heeft geen woensdag namiddagen en zit hele weekenden te werken.

+++ mijn vriendin en ik zijn bijna 10 jaar samen
+++ net de nieuwe apple watch die vandaag aangekondigd is gekocht voor haar om dit te vieren
+++ Ik ben benieuwd naar haar reactie. Momenteel heeft ze een 3 jaar oude fitbit.
Image
cron