Re: PlayStation 5

423
Wat Marty zegt en tegen dat je de importkosten/BTW hebt afgetikt zit je ook al snel aan die 500 euro. In US zijn BTW tarieven ook afhankelijk van de staat waarin je woont en in de winkels wordt ook overal de prijs zonder BTW getoond. Erg verwarrend vind ik, maar heel normaal daar... :|

Net van GM bevestiging gehad voor een PS5 op release :party:

Wel nog voor 18 oktober het volledige bedrag gaan betalen want anders wordt op 18 oktober de reservatie geannuleerd en opnieuw aangemaakt waardoor je helemaal achteraan in de lijst komt.
Image

Re: PlayStation 5

425
Kolm wrote: Net van GM bevestiging gehad voor een PS5 op release :party:

Wel nog voor 18 oktober het volledige bedrag gaan betalen want anders wordt op 18 oktober de reservatie geannuleerd en opnieuw aangemaakt waardoor je helemaal achteraan in de lijst komt.
Hopelijk zijn er tussen jou en mij niet te veel andere mensen geweest :p Ik kijk er eigenlijk echt wel naar uit om hem op release te hebben.
Image

Re: PlayStation 5

426
gamerke1992 wrote:Hopelijk zijn er tussen jou en mij niet te veel andere mensen geweest :p Ik kijk er eigenlijk echt wel naar uit om hem op release te hebben.
Al bevestiging gehad?
Ze zei wel dat elk gesprek wel redelijk lang duurde. Op zich niet zo heel raar want ze vraagt ook nog of je bv een extra controller ofzo wilt bestellen. Ik had dat al gedaan toen ik zelf om 11u belde waardoor het om 11u een lang gesprek was en dat van PS5 een vrij kort gesprek.
Image

Re: PlayStation 5

427
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Hopelijk zijn er tussen jou en mij niet te veel andere mensen geweest :p Ik kijk er eigenlijk echt wel naar uit om hem op release te hebben.
Al bevestiging gehad?
Ze zei wel dat elk gesprek wel redelijk lang duurde. Op zich niet zo heel raar want ze vraagt ook nog of je bv een extra controller ofzo wilt bestellen. Ik had dat al gedaan toen ik zelf om 11u belde waardoor het om 11u een lang gesprek was en dat van PS5 een vrij kort gesprek.
Neen nog niets gehoord. Zou het zin hebben dat ik zelf bel morgen?
Image

Re: PlayStation 5

428
gamerke1992 wrote:Neen nog niets gehoord. Zou het zin hebben dat ik zelf bel morgen?
Nee, heeft weinig zin want ze gaan echt hun draaiboek af. Wanneer had je besteld? Kan je normaal in je account op de site zien bij bestellingen.
Ik had hem echt op eerste dag een paar minuten na opening besteld (met dank aan de mama :girl: )
Image

Re: PlayStation 5

429
Kolm wrote:
gamerke1992 wrote:Neen nog niets gehoord. Zou het zin hebben dat ik zelf bel morgen?
Nee, heeft weinig zin want ze gaan echt hun draaiboek af. Wanneer had je besteld? Kan je normaal in je account op de site zien bij bestellingen.
Ik had hem echt op eerste dag een paar minuten na opening besteld (met dank aan de mama :girl: )
Vrij laat helaas. Op 22/05/2020.

En wat met je game pre orders? Hebben ze de ps4 versies overgezet naar de ps5 versie?
Image

PlayStation 5

430
Marty wrote:Euh nee. In Amerika komt er nog belasting bij op. Terwijl in Europa de belasting al in de prijs verwerkt zit
Ik weet het, maar zelfs dan is het verschil nog flink. In de VS is het gemiddeld 8% dat naar de belasting gaat dacht ik. Dan is het in totaal zo’n €465,- om een PS5 in de VS te kopen. In sommige staten zal het zelfs €445.- zijn. En in de duurste staten €470.-

Re: PlayStation 5

431
gamerke1992 wrote:Vrij laat helaas. Op 22/05/2020.

En wat met je game pre orders? Hebben ze de ps4 versies overgezet naar de ps5 versie?
Dat is inderdaad erg laat, dus ik denk dat de kans redelijk klein gaat zijn. Zeker als je ziet hoe snel het bij bol en mediamarkt weg was.
Mijn pre order was al van 9 oktober 2019.

Ik had bij hen geen pre orders staan van games die een PS5 versie krijgen. Mogelijk dat ze dit wel vragen als je dat wel hebt.

Anderzijds is het ook interessant om te kijken naar welke games op welke manier een PS5 upgrade krijgen. Bij AC Valhalla is er bij de CE enkel de optie PS4/PS5, maar voor andere versies zijn er aparte opties voor PS4 en PS5 zonder prijsverschil op Ubi store. Als je de PS4 versie koopt krijg je toegang tot de digitale PS5 versie, maar dan moet de disc van de PS4 wel in je PS5 zitten als je wil spelen (indien fysiek gekocht). In dat geval heb je dus toegang tot beide versies en op PS5 ook gewoon de volledige versie ipv een kleine update voor de PS4 versie ofzo.
Als je hem voor PS5 koopt dan heb je (voor zover ik weet) geen toegang tot de PS4 versie.
Enig mogelijk nadeel: Heb je hem op PS5 niet op disc. In mijn geval ga ik dat wel overleven denk ik :)

@FGras: Probleem is alleen dat je hem daarmee nog niet in EU hebt en dan kan het voor afspelen van films nog een regio probleem geven... :(
Image

Re: PlayStation 5

432
Welke games staat bij jullie op de planning voor release?
Bij mij in iedergeval Godfall (dacht dat het een release titel is), de nieuwe call of duty en Assassins Creed Valhalla
Outriders komt dan hopelijk in december uit.

En tja Demon's Souls, Spider Man, Cyberpunk, FIFA en nog vele andere staan ook nog op de lijst :lol:
Image

Re: PlayStation 5

433
AC Valhalla en Sackboy staan hier in pre order omdat ik zeker weet dat deze op release komen. AC Valhalla zelfs een week eerder als het goed is.
Oh en watch dogs net hetzelfde: pre order voor PS4, maar is om te zetten naar PS5.

Ik had eigenlijk gehoopt dat Ratchet ook al op release zou zijn, maar lijkt van niet aangezien Spider man op de PSBlog wel wordt vermeld en Ratchet niet.

Cyberpunk heb ik besteld voor PS4, maar is me nog niet duidelijk wanneer de PS5 upgrade dan komt.

Verder Spider man en Gods and monsters (ik kan de nieuwe titel nog niet onthouden :p) een keertje wat later waarschijnlijk.
Image
cron