Re: PlayStation 5

451
Dit zouden volgens een persbericht van Sony de launchgames voor de PS5 zijn!

First party launchgames:
  • Astro’s Playroom (Japan Studio) – pre-installed on PS5
  • Demon’s Souls (Bluepoint Games / Japan Studio) – €79.99
  • Destruction AllStars (Lucid Games / X DEV) – €79.99
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (Insomniac Games) – €59.99
  • Marvel’s Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition (Insomniac Games) – €79.99
  • Sackboy A Big Adventure (Sumo Digital / X DEV) – €69.99
Third party launchgames (voorlopige lijst):
  • Assassin’s Creed: Valhalla
  • Call of Duty: Black Ops Cold War
  • Cyberpunk 2077
  • Destiny 2: Beyond Light
  • Devil May Cry 5: Special Edition
  • Fortnite
  • Godfall
  • Watch Dogs Legion
Bron: https://www.invader.be/dit-zijn-alle-la ... or-de-ps5/
Image

Re: PlayStation 5

454
Voor de first party games denk ik wel dat de lijst volledig is. Er zijn nog wel wat first party games die nog dit jaar zouden komen zoals Ratchet.

In hoeverre de third party lijst al compleet is weet ik niet goed. Ook die zaten natuurlijk te wachten op Sony met een releasedatum voor ze zelf meer konden zeggen. Geen idee in hoeverre ze dat allemaal al gedaan hebben.

Maar nu is wel duidelijk dat Cyberpunk blijkbaar al de PS5 upgrade vanaf release zal hebben net als AC Valhalla en Watch Dogs.
Image

Re: PlayStation 5

456
Op verschillende plekken lees ik dat bepaalde PS5 games ook nog op PS4 gaan verschijnen. Een voorbeeld daarvan zou de nieuwe Horizon zijn. Hierbij zeggen ze dan ook dat de PS4 versie gratis te upgraden is naar de PS5 versie. Maar is de PS5 versie dan ook gratis te downgraden naar de PS4 versie? :think:

Daar kan ik zo nog niets over vinden...
Als het digitaal is dan kan het zijn dat het een soort cross-buy wordt zoals we bij PSVita en PS4 nog vaak zien voor kleinere games, maar dan mogen ze dat ook wel is gaan uitspreken vind ik. Want anders ben je mogelijk beter af de PS4 versie te kopen die voor sommige gevallen nog goedkoper is ook. :|
Image

Re: PlayStation 5

457
Dat vind ik een zeer vreemde ideologie om te gaan downgraden wat voor zin heeft het dan om een nieuwe console uit te brengen? Horizon bv. moet exclusief voor PS5 zijn.

Geen idee of het hier al gepost is maar de PS+ instant Collection zal bestaan uit:

God of War
Bloodborne
TLOUR
U4
Monster Hunter World
FFXV
Mortal Combat X
Fallout 4
R&C
Days Gone
Until Dawn
Detriot: BH
Battlefield 1
Infamous SS
Batman AK
The Last Guardian
Persona 5
RE7: Biohazard

Bron: IGN
Image

Re: PlayStation 5

458
In de beginperiode van een nieuwe generatie is het niet zo heel vreemd. Ook bij de overgang van de PS3 naar de PS4 waren er verschillende games die op beide platformen uitkwamen. Zo vanbuiten een paar: AC Black Flag, Far Cry 4, LittleBigPlanet 3, Watch Dogs.

Aan de andere kant is het wel opvallend dat bij bijvoorbeeld Horizon gezegd werd dat het een PS5 exclusive zou zijn en dat dat nu dus niet helemaal blijkt te kloppen. Dat zou zijn alsof ze Killzone Shadow Fall ook op de PS3 zouden uitgebracht hebben. Horizon zou wel nog steeds volledig vanaf de grond voor de PS5 opgebouwd zijn, maar dat betekent dat de PS4 versie vrij veel compromissen zal hebben wat kwaliteit betreft. Anderzijds zal het wel makkelijker zijn omdat de architectuur van de PS4 en de PS5 vergelijkbaar zijn, waar dat bij de PS3 en de PS4 helemaal niet het geval was.

Wat de PSPlus collection betreft: Ideaal voor mensen die nu pas instappen bij PlayStation! :cool:
Als je echter al langer bij PlayStation bent dan ga je een groot deel van de lijst waarschijnlijk al gespeeld hebben. Kijk ik naar mezelf dan staan er 4 games in de lijst die ik niet heb en maar 1 daarvan heb ik een heel klein beetje interesse in, niet genoeg om hem alsnog te kopen nu ik weet dat hij ook in die collection komt.
Image

Re: PlayStation 5

460
Kolm wrote:Op verschillende plekken lees ik dat bepaalde PS5 games ook nog op PS4 gaan verschijnen. Een voorbeeld daarvan zou de nieuwe Horizon zijn. Hierbij zeggen ze dan ook dat de PS4 versie gratis te upgraden is naar de PS5 versie. Maar is de PS5 versie dan ook gratis te downgraden naar de PS4 versie? :think:

Daar kan ik zo nog niets over vinden...
Als het digitaal is dan kan het zijn dat het een soort cross-buy wordt zoals we bij PSVita en PS4 nog vaak zien voor kleinere games, maar dan mogen ze dat ook wel is gaan uitspreken vind ik. Want anders ben je mogelijk beter af de PS4 versie te kopen die voor sommige gevallen nog goedkoper is ook. :|

Bij GameMania zeiden ze dat de PS4 games een upgrade krijgen naar de PS5 versie, maar niet omgekeerd.

Ik heb bijvoorbeeld Cyberpunk laten omzetten naar een PS5 game en hij zei toen dat ik beter PS4 nam omdat ik dit zo op beide consoles kon spelen. Wat ik niet gedaan heb BTW.
Image
cron