Re: Pronken met je Platinums

3291
Mr.Wolf wrote:Werd deze multiplayer ook niet gesloten eind deze maand? Daardoor kon je een bepaalde trophy niet meer behalen...

Congrats aan iedereen!
Klopt, de game is eigenlijk volledig singleplayer. Maar er zit een aspect in dat je bij opstarten van de game scrap (geld zeg maar) krijgt afhankelijk van hoelang je offline was. En die hoeveelheid en tijd van hoelang je offline was, wordt bepaald door een server. De hoeveelheid is dan ook afhankelijk van hoeveel scrap crews je hebt gebouwd. Er zijn 4 strongholds en in elke stronghold kan je 1 scrap crew bouwen door onderdelen in de wereld te verzamelen. Die onderdelen kan je gelukkig wel tracken op je map. De eerste stronghold kom je al aan na 3-4u afhankelijk van hoeveel rand dingen je nog doet. Alle 4 zit je toch al snel aan 8-10u.

Aan dit online aspect zijn 2 challenges verbonden voor de trophy om alle challenges te halen. De eerste is voor 500 scrap te verzamelen en de tweede om 2000 scrap te verzamelen. En de tweede begint pas als de eerste gedaan is. Bovendien is het zo dat op het moment dat je de challenge van 500 scrap complete, het teveel aan scrap dat je op dat moment kreeg, niet telt voor de volgende challenge van 2000 die dan begint. Er is geen roll over van een teveel van scrap. Dus je moet na zo'n 22-24u echt een keer de game starten voor die eerste challenge. Je krijgt 6 scrap/uur offline per stronghold. Dus mas 24 scrap/uur.

Omdat de game wat glitchy is met tracking van challenges en dan vooral de challenge om alle 227 scavenging locations te completen (vergelijk dit met AC Origins locaties completen), had ik besloten om maar direct de hele game te doen zodat ik gerust was. De scavenging location glitch ontstaat door dood te gaan net nadat je een locatie hebt gedaan. In je stats wordt het dan wel geteld, maar in de challenge niet. Je kan dus perfect zien of je de glitch wel/niet hebt. En je hebt 10 auto save slots waarmee je kan spelen. Eens ik ze alle 10 een keer had gebruikt en ik ook net beide online challenges klaar had, heb ik een keer een back-up op USB gemaakt naast de back-ups in de cloud.

Bij andere challenges kan progress ook verdwijnen als je sterft voor een autosave, maar daar is dat meestal minder een probleem omdat je ze kan herhalen. Je kan een autosave ook triggeren door van autosave slot te wisselen of een fast travel te doen.

Nu ga ik weer verder met Hitman 2. Daar zijn de ghost mode servers al gesloten, die hadden geen trophies, maar voor de release van Hitman 3 willen ze de sniper assassin mode servers ook sluiten en daar had je 3 co-op trophies. Die heb ik al, alleen is het onduidelijk in hoeverre het opslaan van progress in de game nog goed werkt als de servers uit zouden zijn. Dat gaat dan vooral om de trophies van 'Reach mastery level X' bij elke missie. Ze zeiden wel dat ze nog naar een oplossing gingen kijken voor de sniper assassin mode, maar daar ga ik niet op wachten want wie weet of die oplossing er wel of niet komt...
Image

Re: Pronken met je Platinums

3293
Marty wrote:Dus als ik de eerste challenge van scraps al heb zou de andere moeten completen als ik nu weer inlog? Ik heb de game namelijk al tijden niet meer gespeeld.
En ook geen idee of ik al een stronghold heb :think:
Als je in minstens 1 stronghold al een scrap crew hebt en de eerste van 500 complete hebt, dan zal je nu met inloggen wel genoeg hebben voor die 2000. Tenzij er ergens nog een cap op zit van hoeveel je in 1 keer kan krijgen.
Ik zie dat je act 2 al gedaan hebt, dus heel ver naar stronghold 3 is het niet meer dan, misschien heb je die zelfs al bereikt.

En check ook of je de scavenging glitch hebt of niet. De 'complete X scavenging locations' challenge heeft 4 tiers: 5 - 13 - 18 - 191 die altijd opnieuw vanaf 0 beginnen. Dus als je challenge zegt: 6/18 complete, dan weet je dat je in totaal voor de challenges eigenlijk 5 + 13 + 6 = 24 complete hebt. In de stats zou dan 24 moeten staan. Staat in de stats 25 of meer, dan heb je de glitch.
Image

Re: Pronken met je Platinums

3298
Kolm wrote:
Marty wrote:Dus als ik de eerste challenge van scraps al heb zou de andere moeten completen als ik nu weer inlog? Ik heb de game namelijk al tijden niet meer gespeeld.
En ook geen idee of ik al een stronghold heb :think:
Als je in minstens 1 stronghold al een scrap crew hebt en de eerste van 500 complete hebt, dan zal je nu met inloggen wel genoeg hebben voor die 2000. Tenzij er ergens nog een cap op zit van hoeveel je in 1 keer kan krijgen.
Ik zie dat je act 2 al gedaan hebt, dus heel ver naar stronghold 3 is het niet meer dan, misschien heb je die zelfs al bereikt.

En check ook of je de scavenging glitch hebt of niet. De 'complete X scavenging locations' challenge heeft 4 tiers: 5 - 13 - 18 - 191 die altijd opnieuw vanaf 0 beginnen. Dus als je challenge zegt: 6/18 complete, dan weet je dat je in totaal voor de challenges eigenlijk 5 + 13 + 6 = 24 complete hebt. In de stats zou dan 24 moeten staan. Staat in de stats 25 of meer, dan heb je de glitch.

De glitch heb ik niet. Ik heb 5/191 challenges. Dus ik heb in totaal 41 challenges gedaan en dat staat ook in mijn statistieken.
Maar ik ben inderdaad in chapter 2 maar heb nooit scrap crews gemaakt. De eerste challenges staat op 0 van 500
Image

Re: Pronken met je Platinums

3299
Marty wrote:De glitch heb ik niet. Ik heb 5/191 challenges. Dus ik heb in totaal 41 challenges gedaan en dat staat ook in mijn statistieken.
Maar ik ben inderdaad in chapter 2 maar heb nooit scrap crews gemaakt. De eerste challenges staat op 0 van 500
Ik zou je huidige files alvast even op USB als back-up zetten en niet alleen cloud.

Dan zou ik in alle 4 de strongholds die scrap crews maken want met waar je zit heb je vermoedelijk al toegang tot Jeet, Gutgash en Pink Eye. Of je moet nog net die van Pink Eye betreden misschien. Na Pink Eye hoef je geen story meer te spelen en kan je direct naar Deep Friah voor de scrap crew.

Om het makkelijk te maken kan je in de stronghold naar het project lopen en dan op de knop duwen om het te tracken. Op je map verschijnen er dan een soort witte tandwieltjes rond het icoon van de locatie waar het te vinden is.

Als je ze alle 4 hebt, zou ik iets van 21u offline blijven, dan inloggen en dan zou je genoeg scrap moeten krijgen om de eerste challenge al te completen zonder al teveel te verliezen voor de tweede challenge. Daarna zou ik elke dag een beetje spelen om zo elke dag je online scrap te innen en niet onverwacht tegen een maximum aan te lopen van wat je kan krijgen.

Eens je beide scrap challenges hebt, nog is controleren dat je de scavenging glitch niet hebt. Indien alles ok is, zou ik dan nog is een back-up op USB en cloud maken. Daarna dan enkel cloud (of USB, maar niet beide) voor back-up gebruiken :)

Ik denk dat ik voor de hele platinum iets van 50u zinvol heb gespeeld. Nog wel een paar uur kwijt ivm stormen die niet spawnen, dat bleek te zijn omdat ik een main missie actief had en nog wel een uur kwijt voor bepaalde auto's die niet spawnen, dat was een kwestie van game herstarten uiteindelijk :|
Image