Re: PlayStation 5

497
En nog belangrijker: Er zou nu ook een progress tracking komen per trophy zoals op xbox, devs moeten het wel ondersteunen natuurlijk...
Dit stond nog extra in de Franse versie van de blog post:

Edit: Blijkbaar eruit gehaald ondertussen, goed dat ik het nog gekopieerd had...
Suivi de vos progrès sur votre console PS5

Sur PlayStation 5, vous pourrez suivre vos progrès vers l’obtention de trophées individuels pour les jeux PS5 compatibles. Par exemple, vous verrez parfois le nombre d’artefacts qu’il vous reste à collecter, ou le nombre d’améliorations d’armures que vous devez obtenir avant de débloquer le Trophée.
https://blog.fr.playstation.com/2020/10 ... e-trophee/

Verder snap ik niet goed waarom ze het allemaal zo moeilijk willen omgooien...

Ze zouden beter aanpakken dat die 15 min platinum games opnieuw gewone 100% lijsten worden zonder platinums en met dus maar iets van 300 trophy punten ipv 1200. Nu zegt PSN level en aantal platinums helemaal niets meer en had het evengoed een hoop op elkaar gegooide trophypunten zoals bij xbox kunnen zijn.

Redelijk wat mensen zaten ondertussen aan de level cap van 100, die hadden ze ook op eenzelfde manier kunnen uitbreiden om dat probleem op te lossen ipv een hele omgooi die het eigenlijke probleem niet oplost.

Aan de andere kant is dit nieuwe systeem nog vernufter om mensen meer te laten gamen. Het verhaal 'Nog ff en dan ben ik een level hoger'. Dat ga je nu nog meer hebben. Bij het huidige systeem had je dat al heel erg in het begin dat je dacht 'het volgende level is niet ver meer' en dat komt dan inderdaad snel in het begin tot het op den duur steeds trager komt. Ik ben ondertussen zover dat ik doorgaans niet een meer gezien heb dat ik dicht bij een nieuw level zit of er overheen ging: De tijd ertussen is gewoon lang geworden. In het nieuwe systeem zal dat waarschijnlijk weer meer opvallen vermoed ik, ook voor mensen die nu al op het maximum zitten van wat nodig is voor een nieuw level... :think:
Image

Re: PlayStation 5

499
Marty wrote:Hier een filmpje waar ze de ps5 uit elkaar halen
Tip: Je kan de Engelse ondertiteling aanzetten als die niet automatisch aan stond.

Nog even mijn belangrijkste bedenkingen:

- Die stand met een schroef vastmaken als hij verticaal staat, maar tegelijk de stand ook als opbergplek voor de schroef of de plug die in het gat van de schroef gaat als je het niet gebruikt is echt geniaal! Gegarandeerd dat je anders het item dat je niet gebruikt al snel kwijt raakt of niet snel kan vinden omdat het nog ergens in de doos zit die ondertussen al op zolder staat... :q;

- Beide witte platen zijn er makkelijk af te halen zonder je garantie te verliezen: Custom plates incoming! :smug:

- 2 gaten die ze gemaakt hebben om het stof te verzamelen zodat je dan door die gaten regelmatig te stofzuigen het grootste stof er al uit kan halen. Geen garantie op 100% stof vrij natuurlijk!

- Interne opslag bay is opnieuw makkelijk bereikbaar om opslag uit te breiden en ook hier zonder garantie te verliezen net zoals op PS3 en PS4.

- Interne opslag dat je erin kan steken is echt een uitbreiding, het komt bovenop het snelle SSD geheugen dat al op het moederbord zelf zit. Zo lijkt het nu toch of het moet worden zoals op de laatste generatie vita maar dat betwijfel ik. Is toch net iets meer dan 1GB die ze dan buitenspel zetten :think:

- De SSD zit op het moederbord zelf gesoldeerd... Dat betekent enerzijds dat het onderandere daardoor supersnel is maar anderzijds ook dat je het niet zomaar kan vervangen. Als het al te vervangen is. Daar komt bij dat er op SSD's altijd maar een beperkt aantal keer geschreven kan worden. Weliswaar heel veel keer, maar bij intensief gebruik is dit er na 5-10 jaar wel aan voor de moeite, misschien wel eerder. Kan de PS5 dan nog draaien op enkel die interne opslag die je zelf kan vervangen? :think:

- Wow, wat een heat sink :O
Image

Re: PlayStation 5

501
NTGSruler wrote:Trophy progress tracking op PS5 is blijkbaar ook een feit nu :jip:
Zie mijn voorlaatste post :P

In de Franse Blog post van PlayStation stond het heel even vermeld met wat ik quote, maar dat hebben ze ondertussen weer weggehaald. Was dus misschien even wat te vroeg naar buiten gekomen :P
Image

Re: PlayStation 5

502
Ah had ik gemist blijkbaar.

Ik stel mij ook wel vragen bij de vooruitgang van de levels. Er zullen er wel weer geklaagd hebben dat een volgende trophy level te lang duurt :lol:

Verder zeggen de level mij niet zo veel. Wel de ingame trophy progress tracking vind ik wel een goeie feature.
Image

Re: PlayStation 5

503
Ben zeer positief over de ontmanteling van de console. De PS5 ziet er nu een pak beter uit nu ik weet wat er inzit. Heb beide filmpjes gestreamd op de 4K tv om het goed en alles te zien. Ik ga mee met de visie van Kolm omtrent standschroef, cover en fan. De prijs van €499 is gerechtvaardigd.

Zelf zou ik sowieso ook de normale versie met drive opteren aangezien die €100 snel terugverdiend kan worden door 2e hands markt en zakt sneller in prijs dan digitaal. Ook gaat er niks boven nostalgische gevoel van fysieke doosjes.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

505
Kolm wrote:
NTGSruler wrote:Trophy progress tracking op PS5 is blijkbaar ook een feit nu :jip:
Zie mijn voorlaatste post :P

In de Franse Blog post van PlayStation stond het heel even vermeld met wat ik quote, maar dat hebben ze ondertussen weer weggehaald. Was dus misschien even wat te vroeg naar buiten gekomen :P
Ik heb gistermiddag een mail van Sony/PS gehad waarin de feature genoemd stond, dus lijkt me wel definitief.
Mailing Sony wrote:In het compleet nieuwe trofeeënsysteem voor de PS5™-console kun je meteen zien wat je nog allemaal moet doen voordat de buit binnen is (alleen beschikbaar in games die deze functie ondersteunen)
Image

Re: PlayStation 5

507
Sora_Lizard wrote:Marty is blijkbaar level 635! :gosh: :O
In feite zegt dit helemaal niks.want het is hetzelfde in verhouding. Deze verandering is onnodig en enkel commercieel gezien om nog meer te trophy hunten. Ze hadden het evengoed tot lvl 300 laten gaan aan de huidige snelheid want nu gaan ze weer op het probleem stuiten dat vele al aan 999 geraken en waarom niet 1000 dan?

Het lvl zegt me weinig daar kijk ik niet naar. Wel leuk dat je andere pictogrammen krijgt met die ster trofeeën of gebaseerd op zeldzaamheid.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

508
Het symbooltje is nog niet aangepast. :sad:

Ik zie dat o.a. de volgende mensen al een update hebben gehad:
FGras - 310
Minermb - 265
RoyVdW - 453
Tipexx - 262
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu