Re: PlayStation 5

526
Sanity penguin wrote:De online artikels erover stromen binnen, maar ze verwijzen momenteel inderdaad allemaal naar planete Vita, de Franse referentie.
Via Sony nog niks officieel. Maar waar er rook is, is er meestal vuur :shhhh:
Ja dat klopt! Zoiets komt meestal niet uit het niks... :sad:
Image

Re: PlayStation 5

528
Ja mensen ik vind het spijtig voor jullie en degene die het nu nog gebruiken maar we moeten mee met de tijd.
Ergens ook een logische stap in de technologische evolutie van next-gen. Alles blijven aanbieden kan dus niet. Beetje raar dat je een PS5 zou kopen om PS2 games te kunnen spelen

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

529
NTGSruler wrote:Is dit een officiële bron?

https://www.pushsquare.com/news/2020/10 ... this_month
Niet echt, zij baseren zich duidelijk op hetzelfde screenshot dat inderdaad aan developers/publishers gericht lijkt te zijn.

@RoyVdw: Vergeet niet dat wij tot bevoorrechte landen horen waar veel mensen een PS4 en zelfs PS5 al zouden kunnen veroorloven als ze dat echt zouden willen. Er zijn landen waar het echt een rijke minderheid is die een PS4 kan kopen. Zelfs nu lees ik nog van mensen die 'eindelijk' een PS3 kunnen veroorloven met wat games. Een PS4 is voor hen gewoon een jaarloon en nog verre toekomstmuziek.

Tegelijk geeft dit ook aan waarom digital only geen enkele garantie biedt aan de consument en waar steam dat tot nu toe goed doet (er zal vast wel is iets fout gaan), gaat Sony hier echt compleet de mist in... Vooral omdat de store op de Vita al jaren stuk is en nieuwe content niet meer laat zien. Ja, er komt nog steeds nieuwe content voor de vita uit!
Ze hebben weliswaar vorig jaar de productie van de cartridges voor de games gestopt, digitaal verschijnen er nog regelmatig nieuwe games voor. Dus zeker voor de vita is dit wel erg snel dat ze het eruit gooien.
Image

Re: PlayStation 5

530
Klopt Kolm. U bent een intelligent persoon. Uiteraard hou ik dat in mijn achterhoofd al heeft dat weinig zin. Zo is dat ook met smartphones, televisies en auto's om iets anders te zeggen wat ik niet kan veroorloven en wil neertellen. Het leven is nu eenmaal oneerlijk en kapitalisme heerst. Het zijn geen liefdadigheidsorganisaties enkel het commerciële telt. Wie niet mee kan moet toekijken. De realiteit is wat het is.

Vriendelijke groeten

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

531
Dit geeft inderdaad aan dat het uiteindelijk het commerciële is wat telt bij Sony :sad:

Alleen is Microsoft op dit moment net heel goed bezig met die backwards compatibility en alles met elkaar integreren in het voordeel van de consument. Sony doet helemaal het omgekeerde nu. Dat de PS5 enkel PS4 games aankan en PS3 niet, dat begrijp ik best want door de totaal andere architectuur van de PS3 zou dat gewoon erg veel werk zijn om het enigszins goed te krijgen. Verder heb ik daar gewoon mijn PS3 voor, ik speel de dingen toch het liefst op het apparaat waarvoor ze origineel waren bedoeld.

Maar door alles van PS3/PSVita/PSP niet meer beschikbaar te maken in de enige stores die alle content hadden en de enige stores die voor die apparaten werkbaar waren, zijn ze nu anti-consument bezig en krijgt Microsoft dus weer een streepje voor.

Nu lijkt het in hun mail dat er niets aan de hand is want 'je kan er via het apparaat zelf nog wel bij hoor'.

Niet dus... want op de vita kan je bij nieuwere content niet bij en op de PS3 werkt de downloadlist niet goed omdat hij blijft refreshen nog voor je gevonden hebt wat je zoekt en omdat er geen zoekfunctie is voor de downloadlist.
Content die je gekocht hebt maar nu delisted is en niet meer te koop is, kan je normaal via de downloadlist nog opnieuw downloaden omdat je een licentie ervoor hebt. Dat gaat dus op PS3 niet. Via transaction management komt je nog wel een eind maar dan moet je heel veel geduld hebben. Op de vita moet je ook veel geduld hebben met de downloadlist want deze heeft soms problemen om dingen in te laden.

Al zouden ze het in die store ergens wegproppen onder een stukje 'Legacy consoles' zodat het niet verschijnt als je normaal rondkijkt of zoekt, je zou er tenminste nog bij kunnen.

Ik geef toe dat ik op dit moment lichtjes pissed ben :mad:
Image

Re: PlayStation 5

533
Sanity penguin wrote:Ik moet toch ook zeggen dat Xbox op dreef is met hun cloud platform en hun systeem a la PS plus. Ziet er pak beter uit dan wat wij hebben eigenlijk. Lekkere zet ook met hun overname Bethesda.
Dat zeker!

Enige wat ze eigenlijk missen zijn noemenswaardige exclusives en die zouden er nu met Bethesda kunnen komen. Of... dat die Bethesda games in game pass zitten en PlayStation user volle pot mogen betalen :sad:

Anderzijds... Dat komt ook allemaal naar PC want dat trekken ze helemaal gelijk. Waarom zou je dan nog een Xbox kopen ipv een PC met controller?
Enige wat ik kan bedenken is dat een Xbox goedkoper is dan een game PC. Anderzijds... veel mensen kopen ook een PC/laptop om de zoveel jaar en zouden het geld dat ze uitsparen op die Xbox ook gewoon extra in die PC kunnen steken en dan kom je al een heel eind om te gamen.

En misschien dat sommige mensen liever geen PC/laptop in de woonkamer naast de TV zetten, maar kijkende naar de grootte van de Xbox en de PS5, maakt ook dat niet zo heel veel meer uit :lach:
Image

Re: PlayStation 5

534
Er staat ondertussen een support pagina van playstation online met daarin een hoop uitleg over hoe backwards compatibility tussen PS5 en PS4 werkt:
https://support.playstation.com/s/artic ... en_US&lan=

Ze vermelden 10 PS4 games die niet speelbaar zouden zijn op de PS5:
DWVR
Afro Samurai 2 Revenge of Kuma Volume One
TT Isle of Man - Ride on the Edge 2
Just Deal With It!
Shadow Complex Remastered
Robinson: The Journey
We Sing
Hitman Go: Definitive Edition
Shadwen
Joe's Diner
Image

Re: PlayStation 5

536
Marty wrote:En op die zelfde pagina staat ook dat de nieuwe ps5 camera niet werkt voor PSVR
Ik had nog niet alle lettertjes gelezen, het was een beetje veel in de minuut die ik maar had :D

Maar zoals ik het begrijp is de nieuwe camera niet compatibel met PS4 PSVR games en zegt dat nog niks over PS5 PSVR games die dezelfde headset zouden gebruiken. Want het staat onder de header van 'PS4 games playable on PS5 consoles':
Please note, playing PS VR games on a PS5 console requires a PlayStation VR headset, a PS camera (sold separately from PS5 console) and a PS camera adaptor (no purchase required).

En helemaal onderaan onder de header van 'PS5 backwards compatibility limitations':
The HD Camera is not compatible with PS4 games – please connect a PlayStation Camera via a PlayStation®Camera adaptor.

Die combinatie doet me vermoeden dat PS5 PSVR games ofwel beide camera's ondersteunen ofwel enkel de nieuwe camera :think:
Image

Re: PlayStation 5

537
De console ziet er echt wel groot uit :gosh:
Verder zou het heel jammer zijn mochten PS3/Vita/PSP games niet meer via PC te vinden zijn. Ik heb mijn PS3 al 2 jaar niet meer opgestart en herinner mij hoe slecht de Store dan nog was op de console... :silly:

Re: PlayStation 5

538
met0t0 wrote:De console ziet er echt wel groot uit :gosh:
Verder zou het heel jammer zijn mochten PS3/Vita/PSP games niet meer via PC te vinden zijn. Ik heb mijn PS3 al 2 jaar niet meer opgestart en herinner mij hoe slecht de Store dan nog was op de console... :silly:
correctie:

is.

Re: PlayStation 5

539
Zijn er inmiddels nog nieuwe release games aangekondigd? Of is er ergens een lijst? Ik kijk er waarschijnlijk over.
Mijn probleem is een beetje dat ik ECHT niet zou weten welke PS5 game ik erbij zou willen.
CoD Cold War volg ik van dichtbij en het heeft mij echt nog niet overtuigd. Voor de moment blijf ik liever bij Modern Warfare.
Gran Turismo 7 :love: ziet er naar uit dat deze geen launch game zal worden. Ik snak wel naar meer info en gameplay van deze!
Image

Re: PlayStation 5

540
Bugsnax was recent nog bevestigd als releasegame :)

Zelf heb ik mijn Sackboy PS5 omgezet naar Sackboy limited edition PS4 omdat die editie alleen voor PS4 komt en omdat de game gratis te upgraden is naar PS5. En zo heb ik met AC Valhalla, Watch Dogs, Cyberpunk, Doom Eternal, Borderlands 3, The Witcher 3 en Maneater nog een hoop PS5 games zonder echt specifiek de PS5 versie te kopen :think:
Image
cron