Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9500
Voor zover ik het allemaal kan bijhouden bestaat er geen plicht maar wordt het sterk geadviseerd. Dat laat ruimte voor discussie. Circa 2/3 van de mensen vormt hiervoor het draagvlak. De overige 1/3 kan gesplitst worden in grofweg 2. 1 helft is faliekant tegen en de andere helft wil juist strengere maatregelen. :covid:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9503
Sanity penguin wrote::covid: deze is echt wel brandend actueel.
@ paveman en Sora; hoe zit het nu eigenlijk met de mondmaskerplicht in Nederland? Ik vang vooral op dat er veel tegenkanting zijn?

++ Bijna oplevering nieuwe ramen
++ Terug wat meer tijd om te gamen
Wat Sora al aangeeft: er is niet een duidelijke plicht, waardoor er ruimte voor discussie is. Wat mij betreft verplichten ze het snel, zodat het klaar is met de onduidelijkheid...
Hier bij ons in de regio (waar tot nu toe zeer weinig besmettingen zijn geweest) is het ongeveer 50/50 qua :covid: (mensen die het wel/niet dragen)
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9504
Sora_Lizard wrote:Voor zover ik het allemaal kan bijhouden bestaat er geen plicht maar wordt het sterk geadviseerd. Dat laat ruimte voor discussie. Circa 2/3 van de mensen vormt hiervoor het draagvlak. De overige 1/3 kan gesplitst worden in grofweg 2. 1 helft is faliekant tegen en de andere helft wil juist strengere maatregelen. :covid:
Met dan wel de opmerking dat dat advies nog maar sinds een week of 2-3 is en dat er daarvoor gezegd werd dat het alleen op openbaar vervoer moest en verder niet. Er was zelfs een periode waar specifiek medische mondkapjes werden afgeraden dat was dan uit schrik voor tekorten.

Eerste keer naar het ziekenhuis was dan ook wel apart: Ik was zowat de enige met een mondkapje zelfs artsen en ander medisch personeel hadden geen mondkapje op. Dat terwijl mondkapjes in het Belgische ziekenhuis al verplicht waren nog voor het in België op bepaalde plekken openbare plekken zoals openbaar vervoer verplicht werd :|

Daarnaast had je ook mensen die net dachten dat je Covid had omdat je een mondkapje aanhad... :nerd:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9506
Het 'voordeel' aan een mondmasker is dat je mensen maar een deel van je gezicht zien. Als je met het verkeerde been uit bed bent gestapt 's morgens, kunnen de mensen het niet snel van je gezicht aflezen omdat ze enkel je ogen zien :D

-- Ook wel meteen een nadeel van het mondmasker: Mensen zien je niet lachen waardoor het lijkt dat je enkel wat naar elkaar aan het gapen bent. :lol:
++ 6 dagen niet op het werk moeten zijn deze maand vanwege vakantie en opleidingen.
-- Mijn werk blijft wel liggen :|
-- gepland weekend met vrienden valt in het water door de nieuwe Belgische coronamaatregelen.
+ Achja, als het dat maar is. Nog weekenden genoeg om op vakantie te gaan met vrienden.
++ goede vooruitzichten op het werk komende maanden. Het zal hard werken zijn, maar ik wil me er volledig voor smijten.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9507
daviduvel wrote:Het 'voordeel' aan een mondmasker is dat je mensen maar een deel van je gezicht zien. Als je met het verkeerde been uit bed bent gestapt 's morgens, kunnen de mensen het niet snel van je gezicht aflezen omdat ze enkel je ogen zien :D

-- Ook wel meteen een nadeel van het mondmasker: Mensen zien je niet lachen waardoor het lijkt dat je enkel wat naar elkaar aan het gapen bent. :lol:
++ 6 dagen niet op het werk moeten zijn deze maand vanwege vakantie en opleidingen.
-- Mijn werk blijft wel liggen :|
-- gepland weekend met vrienden valt in het water door de nieuwe Belgische coronamaatregelen.
+ Achja, als het dat maar is. Nog weekenden genoeg om op vakantie te gaan met vrienden.
++ goede vooruitzichten op het werk komende maanden. Het zal hard werken zijn, maar ik wil me er volledig voor smijten.
Jouw instelling bevalt me wel! :cool:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9509
@daviduvel; Idd heb ik gezien Je moet het maar doen elke dag zo vroeg met de trein naar het werk he. En aan de ogen kan je veel afleiden ook glimlachen.

-Door corona is er bij mij ook een weekend gecanceld en mijn vakantie naar Spanje.
--Ben die mondkapjes wel beu, maar het begint meer een gewoonte of zelfs nieuwe normaal te worden
++2 weken vrij door rusten en staking.
+Wel vertrouwen in de Vivaldi regering. Eindelijk is er één al deden we het zo lang zonder. Duidelijkheid omtrent nieuwe snelle maatregelen zonder veiligheidsraad.
++Spider Man, Days Gone en Horizon bij ne maat even gespeeld en ziet er graaf uit
+MTB winterseizoen aangebroken, kilometers malen door het bos
+Undercover S2
+Streamz
...

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image
cron