Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9573
- - - - - Door heel Europa heen zijn er nog steeds teveel mensen die zich te weinig zorgen maken en zich niet aan de voorschriften houden. ze leggen een bom onder de gehele maatschappij.

De strijd tegen het corona virus heeft inmiddels aan ruim een miljoen mensen het leven gekost. Als het gevecht met normale wapens zou worden uitgevochten dan zou men het oorlog noemen. Hoe zou je dan de mensen noemen die bewust de oorlog ontkennen of door zich niet te houden aan de regels de vijand kansen bieden om meer slachtoffers te maken? Noemen we hen dan (land)verraders of overlopers? Ze heulen met de vijand.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9574
Proficiat Ruler :party: :party: :party:
Sora_Lizard wrote:- - - - - Door heel Europa heen zijn er nog steeds teveel mensen die zich te weinig zorgen maken en zich niet aan de voorschriften houden. ze leggen een bom onder de gehele maatschappij.

De strijd tegen het corona virus heeft inmiddels aan ruim een miljoen mensen het leven gekost. Als het gevecht met normale wapens zou worden uitgevochten dan zou men het oorlog noemen. Hoe zou je dan de mensen noemen die bewust de oorlog ontkennen of door zich niet te houden aan de regels de vijand kansen bieden om meer slachtoffers te maken? Noemen we hen dan (land)verraders of overlopers? Ze heulen met de vijand.
Ik denk dat het grote probleem is dat ze niemand kennen in hun dichte omgeving die ernstig ziek is geweest van het virus. Ik kan gelukkig niet meepraten over een familielid of vriend(in) die ernstig ziek is geworden, maar is dat een reden om mij niet aan de regels te houden?

Bij je tekst over oorlog moet ik meteen denken aan foto's die ik in maart en april heb zien passeren op het internet. Onze (over)grootvaders werden opgeroepen om te gaan vechten in een oorlog voor enkele maanden/jaren waar ze niet voor kozen. Wij moeten gewoon binnen blijven en ons gedragen :angry:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9575
@Daviduvel: nochtans is het virus véél dichter bij ons dan wat het in maart/april was.
Deze morgen kreeg ik weer bericht van een collega zijn vriendin (werkt in een ziekenhuis) die symptomen vertoont en getest moet worden. Een andere collega zijn zoon positief. En dan nog een idioot die een cursus kwam volgen bij ons deze maandag en s'avonds doodleuk zegt: ik moet naar huis, mijn dochter is vandaag positief getest!! Terwijl hij toegaf in aanraking geweest te zijn met haar (wat compleet normaal is uiteraard). En zo ken ik nog talloze gevallen.
Jammer genoeg door velen is het niet de vraag als we besmet gaan geraken of niet, maar eerder wanneer? En het zal niet zijn omdat ik de regels niet volg of omdat ik naar een illegaal feestje ben geweest. Maar door de dwaasheid en de laksheid van anderen die zichzelf boven de wet en de regels zetten.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9576
NTGSruler wrote:@Daviduvel: nochtans is het virus véél dichter bij ons dan wat het in maart/april was.
Deze morgen kreeg ik weer bericht van een collega zijn vriendin (werkt in een ziekenhuis) die symptomen vertoont en getest moet worden. Een andere collega zijn zoon positief. En dan nog een idioot die een cursus kwam volgen bij ons deze maandag en s'avonds doodleuk zegt: ik moet naar huis, mijn dochter is vandaag positief getest!! Terwijl hij toegaf in aanraking geweest te zijn met haar (wat compleet normaal is uiteraard). En zo ken ik nog talloze gevallen.
Jammer genoeg door velen is het niet de vraag als we besmet gaan geraken of niet, maar eerder wanneer? En het zal niet zijn omdat ik de regels niet volg of omdat ik naar een illegaal feestje ben geweest. Maar door de dwaasheid en de laksheid van anderen die zichzelf boven de wet en de regels zetten.
Het virus zit idd veel dichterbij nu! In maart kende ik 1 iemand die het misschien had (mijn oma), maar deze keer word ik omringd met mensen die het hebben of hebben gehad. Ne maat van mij met wie ik regelmatig op café ging, heeft het enkele maanden geleden in de zomer gehad. Momenteel is zijn reuk en smaak nog steeds niet terug en heeft hij nog altijd problemen met zijn kortetermijngeheugen.
Ondertussen lijken er veel mensen geen probleem te maken van de regels, en verstrengen ze op plekken waar ik toch mijn vragen bij heb. Bioscopen waar niet meer gegeten en gedronken mag worden. Toch zit er maar 3 man in de zaal, dus geen idee van waar dit komt. Sluit ze dan gewoon helemaal...
Maar ondertussen gaan de lessen ook vrolijk door. Nu vandaag een mail gekregen dat de meerderheid van de lessen toch online zullen verlopen behalve labo's. Nu hebben we vak waar we een klein groepswerkje hebben en met mensen moeten samenwerken in de klas die we niet kennen! Ik vertrouw eerlijk gezegd niemand meer buiten mijn gezin en hechte vrienden!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9577
Mr. Wolf ik snap je volledig. De regels zijn gewoon ridicuul en volledig genomen om de economie draaiende te houden en de werkende mens blijven te laten werken. Deels begrijpelijk. Dit virus ondermijnt de Westerse "democratie". We zijn zo gewoon vrij te zijn in ons laten en doen waardoor we keihard geconfronteerd worden met de beperkingen die dit virus ons oplegt. Weinig mensen kunnen hiermee om waardoor we in de situatie zitten die we vandaag de dag kennen. Dit aangewakkerd door een compleet " je laisse faire" regering die economie boven gezondheid plaatst. In Aziatische landen worden complete steden in quarantaine geplaatst EN getest omdat er 9 besmettingen zijn!! Waar zijn wij als Westers land? Nergens..
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9578
Bij ons ook verschillende collega's besmet. Het komt idd heel dicht of het raakt zelfs al zonder je het weet. Deze maatregelen gaan dat noet verhelpen we moeten zo leren leven met en het zal zoals griep altijd terugkomen. Mensen zijn idioten. Doe gwn een volledige nieuwe lockdown voor mijn part en dat voor een maand of twee of zolang nodig. Ben die regels kotsbeu gewoon harde hand voor even. Dit werkt niet maar wat werkt in België wel. Niemand weet het. Alles is hier te laks daarom is China er al vanaf. Vertienvoudig de boetes, steek steden in quarantaine, doe er alles aan.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9580
--Heb enkele milde symptomen sinds eergisteren
+-Vervelend gevoel maar geen echte last
-Op het werk vermoedelijk gebeurd
+Vandaag na telefonisch contact laten testen bij wachtpost in testdorp omdat ik het niet vertrouw en om zo geen collega's te besmetten indien dit echt het geval is.
-Pas maandag meer nieuws
+Ok ik overleef het wel indien positief.
+Geen negatieve gedachten hebben het is wat het is
+Gelukkig geen kinderen en woon ik alleen
+Bescherm jullie forummers het ga je goed veel gamen of bingewatchen voor afleiding als dat nodig is
...


Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9581
Laten we hopen dat je resultaat negatief is. En als het toch positief blijkt te zijn, dat je er met milde symptomen vanaf komt :)

+- ik ben vorige week elke dag naar kantoor geweest omdat ik niet anders kon. Voor sommige projecten heb ik de apparatuur van op het werk nodig.
+++ ik ga volgende week proberen slechts 2 dagen te gaan
+++ Ik vind het jammer dat ik veel niet kan doen, maar langs de andere kant heb ik er niet echt moeite mee om thuis te blijven. Beetje in huis opkuisen, koken, gamen, netflix,...
+++ ik hou mij echt altijd aan de richtlijnen en dat durf ik echt met de hand op het hart te zeggen.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9583
Sora_Lizard wrote:- - - - - Door heel Europa heen zijn er nog steeds teveel mensen die zich te weinig zorgen maken en zich niet aan de voorschriften houden. ze leggen een bom onder de gehele maatschappij.

De strijd tegen het corona virus heeft inmiddels aan ruim een miljoen mensen het leven gekost. Als het gevecht met normale wapens zou worden uitgevochten dan zou men het oorlog noemen. Hoe zou je dan de mensen noemen die bewust de oorlog ontkennen of door zich niet te houden aan de regels de vijand kansen bieden om meer slachtoffers te maken? Noemen we hen dan (land)verraders of overlopers? Ze heulen met de vijand.
collaborateurs heet dat !!

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9584
Ik duim mee RoyVdW :cool:

@Met0t0
In de periode van maart-juni ben ik altijd met de wagen gaan werken ipv de trein te nemen omdat iedereen thuis zat en ik daardoor nergens in de file stond (in Antwerpen is dat een zeldzaamheid). Sinds september neem ik terug de trein richting Antwerpen en ik moet zeggen dat ik mij niet 'onveilig' voel. Het scheelt wel dat ik 's morgens een trein neem waar bijna alleen maar mensen in zitten die moeten gaan werken (wie zou er anders om 6.22u richting Antwerpen willen gaan). Mijn trein 's avonds naar huis hebben ze ook verlengd van 6 wagons naar 10-11 wagons. Dan gaan mensen automatisch zo ver mogelijk uit elkaar zitten. Het gebeurt af en toe dat ik zelfs helemaal alleen in mijn deel van de trein zit.

Alleen zijn er soms nog van die mensen die op de trein ontbijten. Wacht dan tot je op kantoor bent :|

- Door het winteruur was ik vandaag om half 7 ipv rond 8u wakker
++ Achja, dan ga ik van de gelegenheid gebruik maken om te sporten in de fitness
++Na het sporten is het tijd voor een andere belangrijk hobby........... gamen :D
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9585
Hopelijk ngatief Roy!

@Sora: ik begrijp de kritiek inzake economie maar dat ligt vomgens mij meer aan de aanpak van de overheid.
Hier in België wordt er maar wat aangemodderd met de regels en blijft alles te vaag en - naar mijn mening - te laks.

Hierdoor duurt het hele gebeuren veel langer en zijn de gevolgen veel groter. Tweede maal dat de horeca getroffe wordt nu bv.

Ik ben voorstander van tijdelijk superstrenge maatregelen om dit virus te breken. Ik las een interessant artikel onlangs waarin een biostatisticus zei dat het geen zin heeft de curve af te vlakken, je moet ze eerst tot 0 herleiden en dan telkens lokaal ingrijpen, naar Aziatisch voorbeeld.
Image