Re: PlayStation 5

662
Marty wrote:Ligt het aan mij of hebben alle ps4 games, die een (gratis) upgrade hebben naar de ps5 versie, een eigen trophy lijst?
Borderlands 3, AC Valhalla, Watch Dogs: Legion, DMC5 en Dirt 5. En nog wel meerdere games
Zou aan PSNP kunnen liggen natuurlijk, dat die de lijsten alvast klaar willen hebben staan, maar lijkt me niet dat ze zelf zoiets bedenken.
Op zich niet verkeerd: ik moest BL3 DLC toch nog spelen. Waarom dan niet BL3 nog es doorspelen op de PS5 om er weer even goed in te komen? :D
Image

Re: PlayStation 5

663
paveman wrote:
Marty wrote:Ligt het aan mij of hebben alle ps4 games, die een (gratis) upgrade hebben naar de ps5 versie, een eigen trophy lijst?
Borderlands 3, AC Valhalla, Watch Dogs: Legion, DMC5 en Dirt 5. En nog wel meerdere games
Zou aan PSNP kunnen liggen natuurlijk, dat die de lijsten alvast klaar willen hebben staan, maar lijkt me niet dat ze zelf zoiets bedenken.
Op zich niet verkeerd: ik moest BL3 DLC toch nog spelen. Waarom dan niet BL3 nog es doorspelen op de PS5 om er weer even goed in te komen? :D
PSNP laadt enkel gegevens in die het via de servers van Sony krijgt. Daarom ook dat het nu plots vierkante ipv rechthoekige afbeeldingen zijn: Ze komen zo van bij Sony... Dat doet mij vermoeden dat de trophylijst op de PS5 ook zo'n lekker moderne ruimte vreter is waarbij je misschien net 2 lijsten op je scherm krijgt in het overzicht en 2 trophies per scherm als je de lijst opent... Ik vind hem nu op PS4 al te ruim opgezet :|
Image

Re: PlayStation 5

664
Mee eens!! Het hoeft van mij ook niet zo groot, maar is modern blijkbaar....
Zou mooi zijn dat je, net als je bureaublad op je pc, de grootte in zou kunnen stellen. Die pictogrammen vind ik ook eigenlijk altijd standaard te groot en pas ik dan ook gelijk aan naar 'Klein', wat me nog groot zat is....
Image

Re: PlayStation 5

666
Mr.Wolf wrote:Net bericht gekregen van Bol dat ze mijn ps5 aan het klaarmaken zijn voor de verzending van 19 november! HYPE HYPE HYPE
En hier kwam vandaag AC Valhalla aan... :lol:
Na wat twijfel toch besloten om hem maar te beginnen als ik de PS5 ook heb, zeker nu de trophylists niet gedeeld worden en dan kan ik in tussentijd nog even Shadow of Mordor afwerken.

Ik kwam ook nog deze video tegen waarin de hele UI zowat wordt overlopen en waar vanaf 14:40 het trophysysteem wordt getoond, het is nog redelijk te doen wat betreft aantal items op 1 scherm, maar dat horizontaal scrollen binnen een lijst... The F*?
Bij langere titels en beschrijvingen wordt het dan allemaal afgekapt inhet overzicht.
Er was ook een tijd dat devs leuke dingen deden met die trophy images zodat je van boven naar onder een soort afbeelding had staan ofzo, maar dat is dus totaal kapot als je die lijst op de PS5 gaat bekijken.

En vreemd dat de platinum trophy niet meer getoond wordt bij de lijsten die er wel eentje hebben :think:

Hij heeft een groot deel van de video ook de zogenaamde screen reader functie aanstaan, vandaar al dat gebrabbel in de trophylijst ;)

En als je een fan hoort draaien: dat is zijn laptop, niet de PS5...

Image

Re: PlayStation 5

667
@Paveman: ik dacht ook dat je de PS VR nodig had voor een trophy in Astro Bot. Maar het kan zijn dat het gewoon ingame is dat je dit kan doen. ( hoop ik althans). Een PS VR bril kopen voor een bronzen trophy lijkt mij wat overkill..

Er zijn ondertussen al redelijk wat reviews van de PS5 te vinden. De console wordt best wel positief onthaald.
Het grootste min en pijnpunt lijkt nu toch al de beschikbare opslagruimte te zijn. Extern je gegevens opslaan is voorlopig niet mogelijk. (Externe HDD koppelen met PS4 games wel. Alleen kun je geen PS5 games erop kopieren). En als er grotere SSD's zullen komen, zal het een dure zaak worden..
Voorlopig is er geen optie om folders te maken of zaken te ordenen.
Themes zijn niet mogelijk.

Waar ik persoonlijk zėėr benieuwd naar ben is de playtracker die ze hebben toegevoegd. Je zal voor elke game kunnen zien hoeveel uur je die gespeeld hebt. En het gaat zelfs terug naar je PS4 games ook!
Image

Re: PlayStation 5

668
Folders en themes zouden later nog komen las ik ergens, bron even niet terug te vinden... :think:

De extra SSD die je kan inbouwen zou inderdaad in het begin nog geblokkeerd worden. Ik vermoed dat Sony daar vooral eerst zeker wil zijn dat het goed werkt en dat er ook een paar SSD's beschikbaar zijn die voldoen. Mogelijk willen ze ook een soort 'PS5 verified' logo gaan verkopen aan SSD's die voldoen, ik hoop alleen dat ze dan niet gaan beperken tot die SSD's. Aan de andere kant: Doordat in theorie elke schijvenmaker ze kan maken en het een gekende port is, heb je wel wat meer concurrentie en dat komt op langere termijn de prijs ten goede zodat ze wat goedkoper kunnen worden.
Dat in tegenstelling tot XBox met hun custom port waarvoor schijvenmakers dan echt specifiek daarop moeten werken terwijl het voor andere dingen niet te verkopen is. Afzetmarkt is dus kleiner en de prijs zal dan langer hoog blijven.

En die playtracker ben ik benieuwd... Op dit moment had je al dat jaarlijks overzicht dat je kon maken, maar dat werkte enkel indien je de PS4 toestemming gaf om bepaalde data naar de servers van PlayStation te sturen. Als ze dat op eenzelfde manier doen dan zou het wel is voor veel mensen niet kunnen werken in eerste instantie. Alternatief is dat het meer op de console wordt opgeslagen, maar dat lijkt van niet want dan zouden ze de data van de PS4 er niet bij kunnen trekken :think:
Image

Re: PlayStation 5

670
Marty wrote:Voor de mensen die nog een tweede controller zoeken. GM heeft een actie genaamd "Single Days" en daar valt de dual sense controller ook onder. Zodra je die in je winkelmandje zet wordt de prijs: €62,28.

Dual Sense Controller Game mania


Maar wel eerlijk zijn he en alleen bestellen als je echt single bent :gosh:
actie is dacht ik t/m 11-11
Het valt me op dat de controllers een releasedatum van 12 november hebben... Zelfs de melding over de feestdag heeft het over 12 november ophalen en 13 november thuisleveren :think:

En in hoeverre hebben ze genoeg voorraad om daaraan te voldoen? :lol:
Image

Re: PlayStation 5

671
@Kolm: ik ben niet zo technisch aangelegd erover zoals jou. Maar wat ik erover versta is dat die playtracker (Ik bedoel specifiek het aantal gespeelde uur per game), dat de gegevens rechtstreeks van de servers van Sony komen..

Op de afbeelding zie je duidelijk de "totale play" onder de verschillende games.

Image
Image

Re: PlayStation 5

672
Kolm wrote:
Marty wrote:Voor de mensen die nog een tweede controller zoeken. GM heeft een actie genaamd "Single Days" en daar valt de dual sense controller ook onder. Zodra je die in je winkelmandje zet wordt de prijs: €62,28.

Dual Sense Controller Game mania


Maar wel eerlijk zijn he en alleen bestellen als je echt single bent :gosh:
actie is dacht ik t/m 11-11
Het valt me op dat de controllers een releasedatum van 12 november hebben... Zelfs de melding over de feestdag heeft het over 12 november ophalen en 13 november thuisleveren :think:

En in hoeverre hebben ze genoeg voorraad om daaraan te voldoen? :lol:
Klopt, alle accessoires komen uit op de 12de. Staat ook in de mail die bol.com heeft verzonden
Image

Re: PlayStation 5

673
@NTGSruler: Als de gegevens van de servers van Sony komen (wat ook het geval lijkt want anders kan de PS5 geen tijden van de PS4 weten), dan moet wel eerst de console deze informatie naar de servers van Sony sturen.

Voor die statistieken die ze aan het einde van het jaar lieten zien aan iedereen, hadden ze ook de data van de PS4 nodig. Als je echter de optie had uitgezet om de nodige data te delen (precieze naam van de optie even kwijt), dan kon je ook geen jaarverslag krijgen van welke games je het meest gespeeld had. Of het verslag was onvolledig, staat me bij dat ik enkel PS3 games kreeg zoals Uncharted 2 en 3.

Dus ik vermoed dat het hiermee net hetzelfde is: Als jij je data deelt naar de servers, dan kan je dat hebben en anders niet. Ik vermoed dat er ergens nog wat privacy wetgeving is waarom ze die optie op PS4 hebben om het wel/niet delen van je speeldata. Mijn vermoeden is dan dat om diezelfde reden er ook zo'n optie zal zijn bij de PS5.


@Marty: Dat had ik even helemaal gemist... Dacht dat het in EU allemaal op de 19de kwam. Ik zal toch nog maar is bellen om te vragen dat ze alles wat besteld is, toch bijhouden tot de 19de als de PS5 zelf er ook is. Dan kan ik alles in 1 keer afhalen want het is nu niet de moment om onnodig naar de winkel te gaan :|
Image

Re: PlayStation 5

674
Je kan het toch ook laten liggen op het afhaalpunt? Blijft toch standaard 2 weken liggen voordat het teruggestuurd wordt?
Hier wordt, mits de buren het niet aannemen, ook alles bij het post kantoor bezorgd

@Ruler

Waar upload jij je plaatjes? Elke afbeelding waar ik op klik om te openen in een nieuw venster gaat kaspersky (virusscanner) melding geven dat die link niet te vertrouwen is (kwaardaardige koppeling)
Image

Re: PlayStation 5

675
Marty wrote:Je kan het toch ook laten liggen op het afhaalpunt? Blijft toch standaard 2 weken liggen voordat het teruggestuurd wordt?
Hier wordt, mits de buren het niet aannemen, ook alles bij het post kantoor bezorgd

@Ruler

Waar upload jij je plaatjes? Elke afbeelding waar ik op klik om te openen in een nieuw venster gaat kaspersky (virusscanner) melding geven dat die link niet te vertrouwen is (kwaardaardige koppeling)
Ik had het over afhalen bij GameMania, zij hebben normaal een policy van een paar dagen van dingen die je via de site besteld voor afhalen in de winkel. Als je dat niet op tijd kan halen, dan kan je wel altijd bellen om het langer te houden normaal gezien. Nu heb ik mijn controller etc via telefoon besteld en is daar ook al voorschot voor betaald, maar toch... :nerd:
Image
cron