Re: PlayStation 5

738
ItIsElise wrote:hi,

ik ben toch wel beetje angstig over de pre orders bij bol.com

ik hoop dat iedereen die daar gepreorderd heeft hem gwn krijgt :(
Snap ik :/ Las ook op Twitter dat er al problemen waren met pre-orders van de Xbox console! Maar goed, fingers crossed!
Image

Re: PlayStation 5

739
De vraag is gewoon groter dan het aanbod. Bij een release van een produkt is dat meestal zo. Maar deze PlayStation is blijkbaar echt gewild :O
De lockdown en COVID zit er denk ik ook wel voor iets tussen. Mensen hebben meer tijd dus dan maar wat meer gamen..
Image

Re: PlayStation 5

740
Ik krijg heel veel de vraag van vrienden of ik weet waar je de PS5 nog kan reserveren. :D

Zelfs op het werk.
Zo was ik windows 10 aan het uitdelen aan 15 mensen (in grote zaal en iedereen krijgt zijn nieuwe laptop en dan roep ik de uitleg naar iedereen)
Ik kreeg opeens telefoon en zag dat het GM was. Dus ik verondschuldigde mij en zei dat ik een heel belangrijk telefoontje had die ik even moest aannemen.
Toen ik aflegde begon ik met: "GOED MIJN PS5 IS VERZEKERD. DAN MOGEN JULLIE NU EENS JULLIE PASPOORT IN DE LAPTOP STEKEN"
Na de uitleg kwam er ene vragen of ik wist waar ik een ps5 kon reserveren ^^
Image

Re: PlayStation 5

742
Nu las ik gisteren ook wel via een bericht van Coolblue dat ze (als ze keken naar de verlanglijstjes van mensen) ze slechts 1 ps5 hadden per 1000 geïnteresseerden!
Gek hoeveel mensen een ps5 willen en hoe schaars het aanbod is...
Image

Re: PlayStation 5

743
Mr.Wolf wrote:Nu las ik gisteren ook wel via een bericht van Coolblue dat ze (als ze keken naar de verlanglijstjes van mensen) ze slechts 1 ps5 hadden per 1000 geïnteresseerden!
Gek hoeveel mensen een ps5 willen en hoe schaars het aanbod is...
Ik hoop gewoon dat er van die 1000 die het op hun wishlist hebben staan er slechts 2% ofso gaan klaarzitten op het juiste uur om het proberen te kopen.

Ik kijk er echt zoo hard naar uit om een PS5 te kunnen kopen. Maar ik weet en vrees ook dat de kans nihil is dat ik er in zal slagen.

Sony heeft gisteren wel gezegd dat ze veel meer PS5's aan het produceren zijn dan PS4's bij launch. En dat ze hierdoor voor kerst nog een nieuwe zo groot mogelijke lading willen voorzien. Laten we hopen dat die batch voldoende groot zal zijn.
Image

Re: PlayStation 5

745
@Gamerke: ik hoop het ook, maar vrees ervoor.

Trouwens om even bij stil te staan: Sony zegt inderdaad dat er tegen Kerst consoles in de winkel zullen beschikbaar zijn. Aangezien we in België wonen: sinds wanneer is een PlayStation console een essentieel produkt? :think: Ik vermoed dat een console kopen fysiek in de winkel voor januari er hier nog niet zal bijhoren. Wat betekent dat de online the way to go is. Maar er zal geen overschot zijn aangezien velen de console willen. Ik vrees dat het nog maanden voor de "rappe" zal zijn...
Image

Re: PlayStation 5

747
Blijkbaar zou het op PS5 (nog) niet mogelijk zijn om je savefiles naar een USB of andere externe schijf op te slaan als back-up waardoor je enkel een back-up naar de PSPlus cloud kan doen :think:

PS4 savefiles op de PS5 zou je wel nog naar een USB kunnen opslaan.

In de link laten ze met screenshots zien dat er 2 aparte onderdelen zijn voor PS5 en PS4 savefiles en dan zie je in de screenshots dat er bij het PS5 gedeelte de optie voor USB ontbreekt terwijl die er bij PS4 wel is.

https://www.polygon.com/2020/11/6/21551 ... sb-storage

Daarnaast is het SSD slot waarmee je intern een SSD kan inbouwen om het opslaggeheugen uit te breiden voorlopig ook nog software matig geblokkeerd. Dit was al eerder bekend.

En tenslotte is het voorlopig nog niet mogelijk om je PS5 games van je PS5 naar je externe HDD te kopiëren om ze daar tijdelijk op te slaan als je ze niet wil spelen. Sony zou hier wel mee bezig zijn om dat mogelijk te maken. PS5 games op een externe HDD kan je niet spelen, maar dat was al langer bekend en ook wel logisch omdat de snelheid daarvan niet meekan.
Image
cron