Re: PlayStation 5

844
Hier staat hij ook! :party:
NTGSruler wrote::cool: :cool:
En om jouw vraag van ooit te beantwoorden: Ja, je kan zowel de video's als de screenshots uitzetten ;)

Een zorgpuntje dat ik zelf had ivm het upgraden van een PS4 disc versie van een game die dan de PS5 upgrade gaat downloaden is ofwel opgelost door de firmware of was foute info. Hij gaat niet de PS4 versie onmiddellijk installeren bij insteken van de PS4 disc waardoor je hem altijd dubbel zou hebben staan indien je de PS5 versie zou spelen.

Nadat je de PS4 disc in je PS5 steekt heb je een optie 'copy' om de PS4 versie te installeren of je kan de optie 'PS5 disc upgrade downloaden' selecteren.
Als je enkel de PS5 upgrade doet, dan zie je in je storage wel 2 vermeldingen van de game, maar bij de PS4 versie staat dan een hele kleine install van 10MB en niet de volledige PS4 game :smile:

(Getest met AC Valhalla)

Toevoeging: Hierdoor wordt bij de disc versie de kans ook kleiner dat je per ongeluk de PS4 versie gaat spelen denk ik :think:
Image

847
paveman wrote:Was een hele reis voor jou, zeker kolm? Je moet er wat voor over hebben he : P
Ik heb nog helemaal niet eens naar die instelling van trophy afbeelding/filmpje gekeken.... :lol :
Jep! Al om 5u30 opstaan zodat ik om 6u kon vertrokken en om 8u was ik dan net daar. Het was onderweg in Nederland echt ongelooflijk druk op de weg... alsof er geen Corona is en mensen zoveel mogelijk moeten thuiswerken :O
Eens de grens over was het echt een heel stuk rustiger.
Om 7u15 ofzo geen file op de ring van Antwerpen en rond 7u40 nog geen file op de ring van Brussel :love:

Ik ben nu wel een beetje moe en aan het 'inkakken' zoals ze dat op het werk zeggen :snore:

Overigens vond ik het niet zo heel erg om het in België te halen gezien de corona regels daar een stuk strenger zijn en dat voor ons toch echt een groot risico is. Zo zijn niet essentiële winkels gesloten en mogen deze winkels enkel afhaal aan de buitendeur regelen, maw: het moet buiten gebeuren en niet toch even snel binnen tot aan de kassa. Daarnaast hadden ze bij Gamemania dus ook nog gewerkt met tijdsloten met max 10 mensen per uur. Op de Nederlandse site van Gamemania was hier helemaal niets van corona regeling terug te vinden en leek het erop dat je gewoon naar de winkel kon gaan wanneer je zin had of maw: Superveel volk die daar bij opening staan en ook doorheen de dag is de kans groot dat er een rij staat net als jij gaat... :|

In die regio waar ik woon zijn de 14-daagse besmettingscijfers ook 3-4 keer zo hoog dan waar ik hem nu gaan halen ben...

Verder ben ik gewoon een beetje door wat settings gegaan en dan kom je zo wat dingen tegen!
Ik heb best even moeten zoeken naar de friendslist en de trophies. Ik had de party's (veredelde messages tegenwoordig) wel gevonden, maar niet gezien dat je daaronder de friends had en je dus door heel dat rijtje party's moet eerst. Ik begreep al niet goed waarom wel het aantal online friends een soort van werd weergegeven bij dat icoontje.
Image

849
Mijn vaststelling is dat ik op disc nog geen enkele PS5-only game heb... :|

De collector's edition van AC Valhalla en Watch Dogs was een PS4/PS5 edition waar dan de PS4 disc inzit waarmee je kan upgraden.
Far Cry 6 CE en Immortal Fenyx Rising waarschijnlijk ook.

Sackboy had ik oorspronkelijk voor PS5 besteld, maar de Deluxe Edition met popje kwam enkel voor de PS4 versie en die kan je dan ook weer upgraden. Dus die had ik maar omgewisseld.

En op die manier kan ik nog wel even doorgaan...
Maneater, Borderlands 3, Doom Eternal en The Witcher 3 bedenk ik nu, ook al zijn die nog niet op een PS5 disc verschenen.

Gelukkig hebben we hier geen downloadlimiet :lol:
Image

850
Ik ben wel echt mega impressed van de controller! Ik had hier nooit zo'n hoge verwachtingen van, maar damn! Wat een ingenieus ding haha! Je voelt elke kleine beweging door je controller heen komen. Ook als je bv. iets zwaar gebruikt in het spel, zal R2 of L2 tegenwerken en moet je deze harder indrukken. Wist niet dat je dit allemaal zo hard ging voelen!
Image

851
Mijn eerste crash is een feit. :gosh:
Was call of duty aan het opstarten en warzone aan het downloaden. Boem. ps5 schakelde zichzelf uit. Controller werkt niet meer en moest ps5 via de knop weer aanzetten. Database herstel was nodig en zo te zien doet ie het weer
Image

852
Marty wrote:Mijn eerste crash is een feit. :gosh:
Was call of duty aan het opstarten en warzone aan het downloaden. Boem. ps5 schakelde zichzelf uit. Controller werkt niet meer en moest ps5 via de knop weer aanzetten. Database herstel was nodig en zo te zien doet ie het weer
Had dit daarstraks ook al voor :/ Had mijn ps5 laten opstaan terwijl Demons Souls aan het installeren was, en toen ik terug bovenkwam, bleek die helemaal vastgelopen te zijn. Kon zelfs niet meer via de controller of de power knop iets doen...
Image

855
Marty wrote:Mr. Wolf je hebt je privacy setting verkeerd gezet op de ps5, nu kan niemand je trophies zien.

Ja mijne werkt nu ook gewoon weer maar dacht wel ff van wat gebeurt me nu :gosh:
Hahaha ja, wou helemaal anoniem zijn :p Heb ze daarnet weer aangepast!
Image