Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9695
NTGSruler wrote:Oh Sora, zwijg mij ervan! Ongelooflijk hoe dom sommige mensen zijn. Ik ben blij dat ik eens een jaartje kan skippen om overal naartoe te moeten.

Kerstmis en Nieuwjaar wordt hier alvast gewoon met ons drietjes gevierd. De vrouw, mezelf en de stiefdochter. Mijn ouders en de vrouw haar ouders zijn alvast verwittigd dat wij NIET komen. Basta.
Bij ons was dat altijd al zo omdat het dan in de winkel bij mijn ouders superdruk is. Ze zijn dan ook 3 weken doorlopend open. Maar normaal doen we dat dan eind januari als ze met verlof zijn. Nu hebben we ook al gezegd dat dat hem waarschijnlijk ook niet gaat worden.

Sowieso ben ik al blij dat ik normaal ook alleen daar naartoe ga en naar een vriendin, want al dat gecross zo ineens tegelijk is niet mijn ding! Naar vriendin is vaak ook pas later in januari omdat zij wel overal naartoe moet crossen dan :O
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9696
Ik begrijp je volledig Kolm. Wij zijn daar ook zėėr gevoelig aan aan dat rond gecross ( in het westvlaams = tsjolen). ^^

Bij mijn ouders was dat vroeger met de zaak ook gewoon s'middags fondue. Terwijl de winkel open was...
Mijn moeder was vroeger dan ook blij dat die periode voorbij was (drukste periode van het jaar).
Ze verfoeide dan ook iedereen die Kerst vierde, wat heb je daar nu aan, zaag zaag.. :-"

Terwijl ze nu eigenlijk niet echt goed begrijpt waarom wij zeggen dat we dit jaar eens skippen. Nu is ze van: al die mooie momenten dat we moeten missen... :?
Euh ja ok...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9697
Helaas lijkt het aantal mensen dat of niet gelooft of beseft dat er inmiddels al een slordige 1,5 miljoen mensen aan het virus is overleden en wie weet hoeveel mensen langdurig last hebben van een besmetting, bijna 60 miljoen mensen zijn besmet (geweest) wereldwijd of zich de vrijheid permitteert om anderen en zichzelf in (levens)gevaar te brengen.
Dit zal tot gevolg hebben dat we in de eerste helft van 2021 de derde corona golf gaan meemaken. Daardoor zullen er nog meer mensen overlijden en zal de economie nog meer op z'n donder krijgen.

Op die manier krijgen we onze 'vrijheid' nooit terug. :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9698
De regeringen bakken er ook niets van.

Laatste update: de prostituees in Brussel zijn vanaf vandaag terug te bezoeken...

Bijkomend: de regering wil de Black Friday deals uitstellen om oneerlijke concurrentie tss online webshops en fysieke winkels te beperken.
Zeiden ze niet in het begin van de 2e lockdown om zoveel mogelijk lokaal te kopen?? Met afhaalmogelijkheden?

Echt goed bezig. Buitenlandse bedrijven zullen wel profiteren.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9699
NTGSruler wrote:De regeringen bakken er ook niets van.

Laatste update: de prostituees in Brussel zijn vanaf vandaag terug te bezoeken...

Bijkomend: de regering wil de Black Friday deals uitstellen om oneerlijke concurrentie tss online webshops en fysieke winkels te beperken.
Zeiden ze niet in het begin van de 2e lockdown om zoveel mogelijk lokaal te kopen?? Met afhaalmogelijkheden?

Echt goed bezig. Buitenlandse bedrijven zullen wel profiteren.
Ja, en dan mag je dus als bloemenwinkel/tuincentrum geen kerstgerief (ballen, lichtjes, kunstbomen, ... Echte bomen mag wel) verkopen tenzij via afhaal buiten want anders is dat oneerlijke concurrentie met de winkels die dicht moeten zijn en enkel afhaal zijn...
Kerst is voor veel tuincentra de manier om de winterperiode waarin weinig buitenplanten worden verkocht, financieel te overbruggen. Bij mijn ouders is dat gelukkig niet zo extreem omdat ze nu eenmaal ergens tussen bloemenwinkel en tuincentrum in zitten en dus genoeg andere dingen verkopen in die periode.

Tegelijk was die afhaal dus om oneerlijke concurrentie met de grote webshops te voorkomen maar ik denk dat veel mensen nu hun kerstdecoratie gewoon online kopen omdat ze het niet in het tuincentrum kunnen kopen waar ze dat normaal doen. Mensen moeten kerstdingen zien voordat ze die kopen en die kleine winkels hebben niet altijd de tijd en mogelijkheden om 'even' 500-1000 artikelen snel in de webshop te gooien inclusief goed voorraadbeheer in diezelfde shop. Die kerst is wel anders dan met wasmachines en whatever Carrefour bv allemaal heeft.

Oh ja, ergens was er ook iets van de kerstlichtjes al ophangen om zo de donkere dagen toch wat lichter te maken. Je mag ze alleen niet kopen in de winkel :L:

Bij mijn ouders kunnen ze nu nog wel kerst kopen als ze echt erom vragen (het is afgesloten), maar dan pakt iemand van de winkel het in en moet de klant naar een parking aan de andere kant van de straat rijden en daar het ophalen (iemand van winkel loopt naar overkant, dat is dan het afhaalpunt) en met de draadloze bancontact betalen. Dus niet mee afrekenen met andere dingen ofzo en ook niet meteen er achteraan lopen. Om het helemaal perfect af te maken zou er nog een telefoontje moeten gebeuren door de klant nadat die vertrokken is in de winkel, maar dat wordt wel erg lastig uit te leggen, dat betalen vinden ze al lastig.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9701
+++ Straks komt de nieuwe bureau toe :) Ik kijk er al naar uit om in meer comfort te kunnen werken volgende week.
+++ PSVR, ik blijf het een fantastisch systeem vinden
+++ Weekend
+++ Leuke drukte op het werk
--- PS5 :cry: Ik heb nu via een website alerts ingeschakeld indien de webshops aangepast worden. Jammer dat dit bij de gratis versie maar om de 24 uur kan. Alle klantendiensten kennen mij ondertussen. I don't give up!
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9705
NTGSruler wrote:++/-- Bingewatching PS5 video's op YouTube. Ik moet ermee stoppen want het wachten op ééntje wordt zo nog moeilijker! Maar tis zo verslavend! :D Fantastisch om unboxings in 4k te zien, uitleg over de UI, games in actie zien...
- - - Ik zie het hier allemaal IRL voor mijn neus gebeuren . . . :(
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu