Re: PlayStation 5

856
Die controller is inderdaad geweldig! :gosh:

Al denk ik wel dat ik de sterkte van de L2/R2 wat zachter ga zetten want na 2u Astro's Playroom gingen mijn vingers toch wat pijn doen :beaten:

En op een bepaald moment viel me op dat er iets niet meer was: Laadtijden! :lol:
Ergens tegen het einde van die 2u besefte ik plots dat ik nooit een echt laadscherm heb gezien. Hier en daar heb je nog dat tunneltje heel even, maar heel lang is dat ook niet. Een ergernis in andere games en nu het er niet meer is besefte ik het dus in eerste instantie niet dat het er niet meer was :tong:
Image

Re: PlayStation 5

860
Kolm wrote:Die controller is inderdaad geweldig! :gosh:

Al denk ik wel dat ik de sterkte van de L2/R2 wat zachter ga zetten want na 2u Astro's Playroom gingen mijn vingers toch wat pijn doen :beaten:

En op een bepaald moment viel me op dat er iets niet meer was: Laadtijden! :lol:
Ergens tegen het einde van die 2u besefte ik plots dat ik nooit een echt laadscherm heb gezien. Hier en daar heb je nog dat tunneltje heel even, maar heel lang is dat ook niet. Een ergernis in andere games en nu het er niet meer is besefte ik het dus in eerste instantie niet dat het er niet meer was :tong:
Vooral die laadtijden he.... ongelofelijk! Bizar hoe snel je er aan kunt wennen dat ze zo goed als afwezig zijn. In LB... Sackboy zijn ze er wel, maar hooguit 5-10 seconden en je kunt weer door. Heerlijk!!

Ik ben ondertussen wel benieuwd geworden naar Astro's Playroom. Vandaag of morgen toch maar even testen!!
Image

Re: PlayStation 5

861
Iemand die dit geluid herkent? Doet ie alleen als de ps5 horizontaal geplaatst is.
Kan zijn dat je misschien je audio iets harder moet zetten om het te horen
Niet het hardere geluid rond de 2 seconde
Image

Re: PlayStation 5

863
@Marty is dat niet die coil whine door de grafische kaart die erin zit?

Als ie het alleen in een bepaalde positie doet is het mss beter hem in een andere positie te zetten?


Ik heb nog even een vraag en bedenking.
Ik ben net eens door de Black Friday sales aant scrollen. God Of War voor 9,99 euro. Wat ik mij dus afvraag. Heeft het eigenlijk nog nut van deze aan te kopen in Sale? Of überhaupt in Sale te zetten?
Deze game zit toch in de Plus Collection, waar ik de game dus gratis kan downloaden bij mijn nieuwe PS5.
Er zijn toch al redelijk wat mensen geweest die zich afvragen hoe lang die Plus Collection dus beschikbaar blijft ( en gratis). Duizenden mensen hebben naast een PS5 gegrepen voorlopig, dus ben benieuwd wat Sony eigenlijk van plan is met die Collection. Een PS5 komt er wel hier, wanneer is enkel de vraag. Dus ik kan dan toch maar beter wachten van GoW aan te kopen als ik hem gratis kan krijgen? Of ben ik hier verkeerd?
Image

Re: PlayStation 5

864
VR adapter zat vandaag in brievenbus, stond DHL op maar zat niet bij pakje van DHL dat we toevallig ook vandaag kregen.

@NTGSruler: ik probeer ook uit te zoeken hoe het zit daarmee.

Maar als hij in de collection zit zou ik het zo doen en niet kopen. Al zou ik dan niet te lang wachten met spelen want idd ook geen idee hoelang iets erin blijft.
Image

Re: PlayStation 5

865
@Kolm: ik dacht dat de Collection hetzelfde principe hanteert als PS+. Zolang je geabonneerd bent, kun je de games spelen. Ik weet wel niet als je dus effectief moet downloaden of ze gewoon in je bibliotheek zetten voldoende is.

Maar vandaar dus mijn vraag. Je krijgt eigenlijk 20 games gratis bij de aankoop van een PS5. Days Gone bijvoorbeeld heeft een patch gekregen waardoor die aangepast is om op PS5 te spelen. En er zijn er nog een deel dacht ik.

Hopelijk behouden ze dit nog even. Eerlijk gezegd zou ik het niet echt eerlijk vinden tegenover gamers die later instappen met de PS5 ( en dan bedoel ik niet 7 jaar later ofzo hè). Er is echt wel een serieus tekort aan consoles bij launch.
En ik vrees dat een console online bestellen de komende tijd onmogelijk blijft. Diegene die met bots werken om consoles te kunnen bestellen en ze dan voor dubbel van de prijs te verkopen moesten ze ophangen. Bij Amazon gisteren lag de site plat, en toen het weer beschikbaar was waren ze allemaal verkocht.
Ik las van iemand die hem in zijn winkelmandje had, zijn code moest ingeven om te betalen en toen hij wou betalen de melding kreeg dat ze uitverkocht waren. Wraakroepend eigenlijk.

COVID zal ongetwijfeld niet geholpen hebben (productie van de PS5 heeft even stil gelegen), maar ik vraag mij toch af als Sony niet een héél klein beetje de tactiek hanteert van schaarste te creëren.
Image

Re: PlayStation 5

866
Zover ik gelezen heb is als je aangemeld het op een ps5 met je account zou je de games kunnen downloaden en zelfs op de ps4 kunnen spelen.
Je zou bij wijze dus heel even je account op een willekeurige ps5 zetten de games claimen en dan account weer verwijderen.

Je kan de games uit die collection in je bibliotheek zetten en dan is het inderdaad hetzelfde principe als de ps+ games


Ja denk dat ik mn ps5 maar even rechtop ga plaatsen om van dat getik af te zijn. Maar het lijkt me meer dat er iets tegenaan komt ofzo want als ik de ps5 voorzichtig rechtop ga zetten dan is het al op halverwege dat het getik stopt
Image

Re: PlayStation 5

867
Hm hopelijk wordt dat getik dan niet erger!

Ik hoop toch ergens binnenkort of begin 2021 een ps5 in huis te hebben. Kan ik die games in mijn bibliotheek zetten.

Nog een vraag.
Zijn er mensen die een externe SSD aanschaffen om te gebruiken met de PS5? Zou ik wel handig vinden. In theorie wordt je PS4 zo overbodig dan..
Image

Re: PlayStation 5

868
Ik had de faceplates er al afgehaald of ik iets kon zien maar er valt niet veel te zien :lol:

Je kan inderdaad wachten tot je zelf een ps5 hebt en sony zal echt wel aan gaan geven wanneer ze eventueel deze collectie er uit gooit. Dan kun je als nog even bij iemand heel even je account op de ps5 zetten.

Ik zelf ga nog geen ssd halen die zijn me nog wat te prijzig
Image

Re: PlayStation 5

870
Maar externe ssds zijn ook nog wel prijzig volgens mij.

Als je op de ps5 een filmpje wil opslaan heb je nadat je op de knop gedrukt te hebben de keus om verschillende tijdstukken te kiezen:
- laatste 15 seconde
- laatste 30 seconde
- laatste 5 minuten
- laatste 10 minuten
- laatste 30 minuten

of je kunt het complete fragment opslaan (max 1 uur)
Image