Re: Het vragentopic: technisch

601
Ik heb ook wat advies gevraagd aan ons IT team. En heb sneller antwoord gekregen dan verwacht.

Die setup die ik voor ogen had met een switch en splitter is blijkbaar geen oplossing, omdat beide monitoren dan hetzelfde beeld gaan tonen en geen extensie.

Hij zei mij dat ik een docking moet kopen en 2 switches. Als ik dan alle kosten optel (docking, 2 switches, grotere bureau en 2de monitor) kom ik al makkelijk aan 600-700 euro. Dat is echt te veel in verhouding met de comfort upgrade.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

602
Enige wat ik zo snel even vind:
Niet alle HDMI splitters kunnen je bureablad extenden over 2 schermen, een splitter gaat eigenlijk het beeld gewoon op beide schermen hetzelfde tonen. Er lijkt wel iets te bestaan dat het wel kan maar de naam (Dual link DVI-D cable) die erbij staat klopt niet helemaal waardoor ik het niet kan vinden.

Normaal gezien ga je voor 2 schermen meerdere outputs gebruiken op je PC. Het hangt dan van je PC en grafische kaart af wat er beschikbaar is. Op het werk heb ik een wat oudere desktop en daar is de ene DVI en de andere VGA. (ja dat verschil zie je, zeker bij tekst).

Bij een laptop komt vaak nog het probleem erbij dat ze maar 2 schermen ondersteunen: het eigen scherm en 1 extern scherm.
Mijn laptop heeft 2 keer display port, HDMI en USB C en kan tot 3 externe schermen aan, maar er zijn gevallen dat ze meerdere/verschillende output poorten hebben maar dat er slechts 1 tegelijk gebruikt kan worden.

Ik ben wel benieuwd hoe een docking station hierin nog kan werken. Daar heb ik tot nu toe nog een hands on mee maar ik weet dat er verschillende zijn die je via USB-C aansluit en vervolgens kan er vanalles xD

Edit: Ik was wat lang aan het typen xD
Image

Re: Het vragentopic: technisch

604
Vraag: iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Image


Ik wil iets bestellen op PlayStation Gear België maar ik krijg de website niet open wegens bovenstaande foutmelding.
Bij mijn weten staan mijn klokinstellingen correct. Op Midden Europese tijd GMT+1. Ik heb dit probleem voor op mijn Samsung Galaxy Tab S2 met Android 7.0 geïnstalleerd.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

608
NTGSruler wrote:Ah thanks voor de tip Mey0t0!
Maar ik zie wel dat hier de PlayStation buttons boven elkaar staan ipv naast elkaar?
De andere hebben ze ook:
https://www.gamemania.be/Merchandising/ ... laystation

Alleen even niet meer voor thuislevering en geen idee welke winkel het dichtste bij is voor jou. Ik heb de mijne ooit in de Carrefour gekocht ;)

Edit: Bij bol ook nog te vinden: https://www.bol.com/nl/p/paladone-plays ... uage=nl-BE

En via PC krijg ik voor de gear site na een veiligheidswaarschuwing omdat het geen https is de foutmelding '503 service unavailable' dus die site is inderdaad down.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

609
NTGSruler wrote:Vraag: iemand die weet hoe ik dit kan oplossen?

Image


Ik wil iets bestellen op PlayStation Gear België maar ik krijg de website niet open wegens bovenstaande foutmelding.
Bij mijn weten staan mijn klokinstellingen correct. Op Midden Europese tijd GMT+1. Ik heb dit probleem voor op mijn Samsung Galaxy Tab S2 met Android 7.0 geïnstalleerd.
ik dacht dat die site toch niet meer bestond ?

Re: Het vragentopic: technisch

613
Op welke instellingen gamen jullie op je TV en welke heb je?

Zijn er mensen met een Samsung hier? Ik heb de QE55Q70R en ik vind het vreemd, maar games zien er minder vloeiend uit met game modus geactiveerd? Kan geen instellingen handmatig aanpassen wat ik altijd doe buiten de verbeteraar opzetten en dan zo de trilvermindering en wazigheid aanpassen. Op auto staat die al goed. Dus de dynamische, standaard, natuurlijk en filmmodus zijn locked waaronder je dus bijgevolg de motion sensitive kan aanpassen. Normaal heb ik hem staan op dynamisch HDR als ik Netflix kijk en dat is goed vloeiend helder beeld. De LED motion laat ik uit want dit geeft een te donker en 3D achtig scherm dat vreemd voelt aan de ogen. Ligt dit mss aan de HDR10+? Zal eens meer games moeten spelen om te zien want ik heb enkel nog maar Mordor effectief gespeeld als open wereld game.

Wie heeft hier nog ervaringen mee en welke modus en onderinstellingen gebruiken jullie qua contrast, helderheid, kleurbereik,... ? Heb dit gisteren opgemerkt en ik vind het verschil enorm in 'echtheid' en soepelheid. Zonder game modus kan je dus alles manueel aanpassen en alles veel vloeiender maken terwijl dat net andersom zou moeten zijn. Freesync heb ik ook op ultiem staan in game modus, maar geeft weinig merkbaar verschil.

:? :think:
Image

Re: Het vragentopic: technisch

614
@Roy: proberen een simpel antwoord te geven:

Game Mode is NIET noodzakelijk.
Game Mode is bedoeld om " input lag" in het signaal dat je verstuurt naar de tv via je controller te verkleinen. Dus eigenlijk de tijd wanneer jij een button induwt op je controller en je game die daar op reageert en het beeld dat Je tv verwerkt en toont. Je tv moet die algoritmen gaan verwerken. Oudere tv's hadden hier vaak last van waardoor het echt zichtbaar was in je game dat je karakter bijvoorbeeld véél trager ging reageren nadat jij een knop had ingeduwd ( bv springen, zeg maar iets).

Daarom hebben ze de game mode ontwikkelt bij Samsung. Die mode gaat dat vertragingsprobleem gaan oplossen. Echter zien we hedendaags dat de kwaliteit van het beeld hierdoor verminderd. Dit komt omdat de game mode eerder zaken gaat beginnen eruit laten, zoals kleur processing, kleur temperatuur en zelfs soms het geluid wordt minder.
Nu jouw tv is een zeer recente tv (2019) en ik vermoed dat die dusdanig sterk is dat hij de processing zelf goed genoeg aankan om vloeiende gameplay te hebben. Zeker als je zegt dat Netflix vloeiend gaat.

Algemeen mogen we stellen dat game mode aan = mindere beeldkwaliteit (vs snellere videoprocessing tv).

Ik vermoed dus dat het bij jou niet noodzakelijk is om game mode op te zetten.

Dit verklaart ook je vraag dat het eigenlijk omgekeerd moet zijn, dat de game mode dus beeldkwaliteit gaat verbeteren. Dat is dus niet het geval. Het gaat alleen de video processing van je tv ( het beeld dus van je console) gaan versnellen, waardoor dus je input lag daalt.

Dit verschil zou kunnen merkbaar zijn bij vooral "snellere" games. Dus bijvoorbeeld: shooters, racegames...

Zelf eens proberen te spelen zonder je game mode en kijken als er een verschil is.
Image

Re: Het vragentopic: technisch

615
Game mode heeft enkel invloed op het stukje input lag van de tv.
Input lag van de tv is de tijd tussen het moment dat het signaal voor 1 frame aankomt bij de tv en het moment dat dat frame op het scherm getoond wordt.

Het is maar een klein stukje van de hele chain van dingen die de input lag beïnvloeden tussen het induwen van de knop op de controller en de verandering op het scherm zien.

Het verschil tussen wel/niet aanstaan van gamemode ga je pas echt merken bij games die op reactiesnelheid zijn gebaseerd. Denk aan side scrollers die steeds sneller gaan zoals Jet Pack Joyride. In shooters etc ga je het pas merken als je echt een pro bent die niets anders doet of als je een tv hebt met een hele hoge standaard input lag. Dus het is niet echt noodzakelijk, maar een standaard lage input lag is wel een dingetje waar ik op zou letten bij een nieuwe tv.

In game mode gaat de tv inderdaad het signaal minder bewerken zodat het sneller op het scherm komt, maar dat zou je normaal niet zo extreem mogen zien als Roy beschrijft?
Ik denk dat Roy best ook een keer naar de Video output settings op zijn PS4 (Settings > Sound and Screen) kijkt want misschien staat daar HDR uit of Deep Colour Output uit ofzo. Er zijn meerdere settings die er invloed op kunnen hebben.

Je kan bij Video output information ook zien wat de PS4 naar je tv stuurt.

Ik herinner mij nog dat ik jaren op de PS3 speelde en dan een kleurensetting aan had gepast op de PS3 en dat het beeld dan plots veel warmer/kleurrijker was en dat het voorheen eigenlijk erg flets was. Dat was me toen niet opgevallen omdat ik stomweg niet beter wist.

Edit: Na wat opzoeken blijkt dat de gaming mode op recente samsung tv's inderdaad erg slecht is... :|
The very low input lag comes at a price. Samsung chooses to lower the input lag considerably by limiting some of the key processes that build up PQ. The local dimming algorythm, for example, is toned down producing more greyish blacks and an inferior PQ. Samsung's QLED TVs have definitely improved the PQ in game mode compared to last year's models, but it still deteriorates PQ.

In the end, every tv manufacturer has its own way/style of programming algorythms and some manage better than others. Sony produces slightly higher input lags on the x900h, but they managed to do this without compromising PQ.

The Q80T is definitely the better TV overall, but if gaming is the most important aspect, you might want to consider the x900h instead.
Misschien een oplossing als je toch echt gaming mode wil gebruiken:
For me the biggest issue with game mode was it sets local dimming to high which causes some blacks to look grayish from the blacklight.

Setting it to standard or even low, which is what it uses when game mode is off, was the magic sauce for me. You can now further increase brightness
https://www.reddit.com/r/4kTV/comments/ ... _that_bad/
Image