Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9714
NTGSruler wrote:De regeringen bakken er ook niets van.

Laatste update: de prostituees in Brussel zijn vanaf vandaag terug te bezoeken...

Bijkomend: de regering wil de Black Friday deals uitstellen om oneerlijke concurrentie tss online webshops en fysieke winkels te beperken.
Zeiden ze niet in het begin van de 2e lockdown om zoveel mogelijk lokaal te kopen?? Met afhaalmogelijkheden?

Echt goed bezig. Buitenlandse bedrijven zullen wel profiteren.
dat verklaart waarom het account van Captain Witwicky zo stil is sinds die dag...

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9715
Schofterig gedrag . . .

Ter illustratie bij de post van Ruler. Ik heb gewoon eens gezocht op eBay en daar echt heel veel PS5 gevonden die tegen woekerprijzen worden aangeboden.
Een handelaar viel wel erg op: eBay PS5

Opvallend is dat de persoon er al 18 verkocht heeft en nog meer als 10 beschikbaar heeft!

Image


Image


EDIT: Op eBay vind ik meer dan 30 pagina's met elk 50(!) aanbiedingen.
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9716
Klopt Sora. Ik las gisteren dat er een groep in Amerika meer dan 3500!! consoles heeft weten te bemachtigen.
Ja dan lijkt het mij logisch dat mensen klagen dat er geen beschikbaar zijn.

Moeilijke tijden, maar dit had beter kunnen aangepakt worden.
Beetje jammer dat Sony en de meeste webwinkels hier weinig aandacht aan besteden. Voor Sony is het goed. De vraag overstijgt het aanbod...


---- Deze voormiddag gespendeerd bij de tandarts.. Twee en een half uur daar gelegen..
++++ Tandjes wel weer mooi nu :D
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

9718
ShAmPi wrote:Idd dit zou moeten aangepakt worden.
Is trouwens illegaal dacht ik. Verkopen met doel op winst mag enkel met btw nummer?
Correct me if wrong.

Maar aan de andere kant ligt de fout volledig bij die dat het effectief voor zoveel kopen...
Moesten die het niet doen dan zouden de scalpers verdwijnen...
Ik had het idee dat er een bepaalde grens was tot welke je wat dingen mocht verkopen zonder dat je een BTW-nummer hebt in België en dat lijkt ook zo te zijn. Die is zelfs nog hoger dan ik dacht, let wel: het gaat om omzet, niet winst!

In dit artikel van De Tijd uit 2015 staat dit stukje:
5. Moet ik een btw-nummer hebben?
Uw ondernemingsnummer geldt als btw-nummer.

Kleine ondernemingen, met een jaaromzet die onder de grens van 15.000 euro blijft, kunnen worden vrijgesteld van de btw-formaliteiten. Ze hoeven geen btw-aangiftes te doen, maar mogen dan ook geen btw aanrekenen en kunnen geen btw aftrekken voor beroepsaankopen, -kosten en -investeringen. Op facturen vermelden ze: ‘kleine onderneming onderworpen aan de vrijstellingsregeling - btw niet toepasselijk’.

https://www.tijd.be/netto/reizen/verdie ... 89568.html
Het artikel is al wel uit 2015 dus ik weet niet of alles hierin nog exact klopt maar de grote lijnen waarschijnlijk nog wel.
Ik kon niet direct een overheidsite vinden met gelijkaardige info.
Image