Re: PlayStation 5

901
Sora_Lizard wrote:Opvallend overigens dat het bij de Xbox series x toch aanmerkelijk minder is en de prijzen zo op het oog gemiddeld een stuk lager. Duidt dit op een betere verkooptechniek van MS of gewoon om een lagere vraag? :think:
Ik zou durven zeggen omdat de vraag minder is?
Afgaande op enkele snel bekeken reviews is de PS5 duidelijk "méér " next-gen dan de Xbox. Vooral het design en de nieuwe UI van de PS5 draagt daar toe bij.
Image

Re: PlayStation 5

902
NTGSruler wrote:
Sora_Lizard wrote:Opvallend overigens dat het bij de Xbox series x toch aanmerkelijk minder is en de prijzen zo op het oog gemiddeld een stuk lager. Duidt dit op een betere verkooptechniek van MS of gewoon om een lagere vraag? :think:
Ik zou durven zeggen omdat de vraag minder is?
Afgaande op enkele snel bekeken reviews is de PS5 duidelijk "méér " next-gen dan de Xbox. Vooral het design en de nieuwe UI van de PS5 draagt daar toe bij.
Idd dat klopt en staat ook in de nieuwe Invader.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: PlayStation 5

903
Het was mij opgevallen dat terwijl ik Astro's Playroom en Bugsnax speelde, het soms toch leek alsof de blu-ray disc even werd gecontroleerd omdat ik die even hoorde draaien op max snelheid. Ik twijfelde nog of het misschien toch de fan was maar tegen dat ik bij de PS5 was, was het geluid weer weg. Blijkt nu ook te kloppen dat het de blu-ray disc is...

https://www.vg247.com/2020/11/23/ps5-di ... -randomly/

Zelfs als je de console gewoon aan hebt staan met een disc in zonder dat je de game speelt, gaat hij om het uur de disc even laten draaien.
Vanavond ga ik even controleren of het inderdaad weg is als ik de disc eruit haal die er nog inzat om te installeren.
Image

Re: PlayStation 5

907
@Marty: Jij had een filmpje met wat vreemde geluiden en NTGSruler dacht daarbij aan coil whine maar bij iemand anders lijkt het nu stomweg een losgekomen stickertje te zijn...

https://www.playstationlifestyle.net/20 ... cky-label/

In de reacties op twitter staat nog wat meer uitleg van waar dit stickertje komt en waar je wel moet op letten bij het openmaken omdat ene bepaalde kabel onder een warranty panel zit.
https://twitter.com/Frank_Supercell/sta ... 2348519424
Image

Re: PlayStation 5

909
Dat van mij is inderdaad geen coilwhine. Op moment staat ie verticaal en heb ik er geen last van. Maar als ik hem ga kantelen naar rechts dan komt dat geluid terug. Kantel ik hem naar links blijft het geluid weg.

En om dat open te maken heb je een speciale torx nodig met een gaatje en die heb ik niet. Maar verticaal heeft ie er geen problemen mee. Dus zou heel goed kunnen dat het hier ook het stickertje is.



rolletje beschuit, naturel graag
Image

Re: PlayStation 5

910
@NTGSruler: Per ongeluk foute of goedkope lijm gebruikt die niet goed tegen warmte kan of indien een persoon dit moest doen, niet goed aangedrukt. Ik zie het zomaar bij meerdere gebeuren :lol:

@Marty: Torx is het nieuwe Philips :D

En volgens mij moesten het 24 rolletjes beschuit zijn ;)
Image

Re: PlayStation 5

912
Kolm wrote:@NTGSruler: Per ongeluk foute of goedkope lijm gebruikt die niet goed tegen warmte kan of indien een persoon dit moest doen, niet goed aangedrukt. Ik zie het zomaar bij meerdere gebeuren :lol:

@Marty: Torx is het nieuwe Philips :D

En volgens mij moesten het 24 rolletjes beschuit zijn ;)
Nee hoor gewoon 1 rolletje. Anders valt het teveel op. Getallen zijn geheel willekeurig :lol:

Playstation 5 zijn met verschillende fans uitgebracht
De Nidec-fan van met 17 blades produceert daarnaast een wat meer 'ratelend' geluid in de tests van Les Numériques. Dit geluid wordt vermoedelijk geproduceerd door de motor van de fan en komt in iets mindere mate ook voor in de geluidsopnames van de Delta-fan. De website zegt vijf PS5-consoles van redacteuren te hebben vergeleken. Twee daarvan hadden een fan van Delta, terwijl drie modellen voorzien waren van Nidec-variant. Sony heeft in het verleden vaker verschillende fans gebruikt voor de productie van Playstation-consoles. Zo werd de PS4 Pro bijvoorbeeld ook geleverd met fans van Delta of Nidec.
Dat verklaard misschien dat ratelend/tikkend geluid



3 frikandellen speciaal graag
Image

Re: PlayStation 5

913
En de eerste "permaban" op PS5 is een feit.

Iemand in Malaysia verkocht games uit zijn Plus Collection voor een bepaald bedrag. Kopers kregen toestemming games uit de Plus Collection te halen via zijn account.
Echter zit er blijkbaar een automatische melding in als er meer dan 50 sub-accounts op 1 hoofd-account zaken aankopen via PSN. Blijkbaar wordt dit automatisch aanzien als hacking.

Eigenlijk is het maar lame van Sony dat PS4 eigenaars hier ook geen recht op hebben op de Plus Collection. Tenslotte gaat het over allemaal PS4 games.. Da's mijn persoonlijke mening.


https://www.pushsquare.com/news/2020/11 ... collection
Image

Re: PlayStation 5

915
Ik begrijp wel dat ze het alleen op PS5 doen, omdat dit mensen vanuit het Xbox kamp moet lokken naar de PS5. Binnen de huidige wereld met trage leveringen etc. gaat die vlieger dan alleen weer niet op in mijn beleving....
Image