Re: PlayStation Plus

2027
NTGSruler wrote:@Roy: das relatief natuurlijk.

PSN is actief van november 2007 met de launch van de PS3. Vanaf juni 2010 werd het betalend. Tot op de dag van vandaag heb ik altijd PS+ gehad. Ik denk dat ik maximum 2-3 keer de 60 euro heb betaald. Al de rest zijn er elk jaar wel kortingen op geweest. Ik ben persoonlijk goed tot januari 2022. Theoretisch kan ik dus nu online spelen nog voor iets meer dan 1 jaar ZONDER dat ik abonnementsgeld moet betalen. En doordat het abonnement "opstapeld", heb ik zelfs meerdere jaren eigenlijk niet betaald omdat ik verlengde in een periode dat PS+ nog lopende was (en ja verlengd met korting).
Daarbij komen nog de gratis games erbij elke maand (ja niet elke maand zijn het AAA+ game, of games die in mijn interesse liggen, maar da's een andere discussie), en de kortingen die je krijgt op games via PS+, je hebt ook de cloud waar je je savedata kunt naar toe kopiëren wat ik persoonlijk ALTIJD doe en zėėr handig vindt, je kunt automatische updates aanzetten als je wil ( zėėr handig, anders verlies je eerst weer tijd om updates te downloaden vóór je de game kan spelen). Je kan ook gebruik maken van Share Play.

Ook niet te vergeten: als je de aankoop doet van een PS5 heb je "gratis" toegang tot de Plus Collection. 20 fantastische PS4 games te spelen op PS5.

Dus ja, ik persoonlijk vindt dat "geen geld".
PSN zelf en online gamen werd niet eens betalend op PS3 toendertijd en is het nog steeds niet, dat kwam pas met de PS4!
Wel de andere dingen zoals storage en updates kwamen er toen bij op PS3. Zelf ben ik met PSPlus begonnen toen ze de gratis games elke maand toevoegden, geen idee meer wanneer dat was :lol:
Image

2029
Ik heb het gekocht!
Ben nu gelijk de Uncharted 4 multiplayer aan het downloaden (dan kan ik die nog platinummen).
En the last guardian
En detroit become human.

Ik zag dat fallout 4 en ffxv er ook nog tussen staan. Nice. Ik heb de hele collectie maar even aan mijn game collectie toegevoegd behalve Battlefield 1. :’)

2031
Let op: Maneater is enkel de PS5 versie, zoals bij Bugsnax dus.

Stonden ook nog een hoop sterretjes onderaan:

*PS5 console only; PlayStation Plus benefit not applicable for Maneater on PS4. Maneater is not available in Saudi Arabia.
**Greedfall: Not available in the Middle East (replaced with Assetto Corsa), Japan, or South Korea (replaced with Mistover)

https://blog.playstation.com/2020/12/30 ... greedfall/

Ik heb ze allemaal al en bij Maneater had ik de disc upgrade ook al ingewisseld. Misschien dat ik daar ook nog de volledig digitale game kan krijgen nu ipv zogenaamd de demo.

Los daarvan 3 erg leuke games die zeker de moeite waard zijn! :cool:
Image

2035
FGras wrote:Oh wow, super nice! Rise of the Tomb Raider is de enige van de trilogie die ik nog niet heb gespeeld! 8)

Die andere games zeggen mij helemaal niks.
Het is Shadow of the Tomb Raider die erbij gaat zitten, niet Rise of the Tomb Raider :think:
Image

2037
NTGSruler wrote:Kwestie Maneater: zijn beide games dan te platten? Dus 1x PS4 versie (heb ik staan) en dan 1x PS5 versie? Of zullen de trophies automatisch poppen eens ik de PS5 versie start?
Voor Maneater is er tot nu toe nog geen save transfer beschikbaar en daardoor dus ook geen auto pop van trophies.

Bij andere singleplayer games moet je meestal in de PS4 versie een save uploaden die je dan in de PS5 versie kan downloaden en na downloaden poppen dan de trophies die je al had op de PS4 versie.

Of een game wel/niet autopop heeft kan je meestal heel snel zien als je naar de game gaat op PSNP en dan daar bovenaan op 100% klikt. Daar zie je ook de fastest 100% achievers en als er daar een deel staan met 1 seconde, dan is het mogelijk om een savetransfer+autopop te doen.
Image

2038
NTGSruler wrote:Kwestie Maneater: zijn beide games dan te platten? Dus 1x PS4 versie (heb ik staan) en dan 1x PS5 versie? Of zullen de trophies automatisch poppen eens ik de PS5 versie start?
Zoals allesbrein Kolm al zegt. Je kan deze info terugvinden op de site van Game Mania.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

2039
Kolm wrote:
FGras wrote:Oh wow, super nice! Rise of the Tomb Raider is de enige van de trilogie die ik nog niet heb gespeeld! 8)

Die andere games zeggen mij helemaal niks.
Het is Shadow of the Tomb Raider die erbij gaat zitten, niet Rise of the Tomb Raider :think:
Huh scherp xD
Ik bedoel Shadow of the Tomb Raider natuurlijk!