Re: PlayStation 5

1081
@Fgras:

Niet volledig akkoord. Toeval of niet: ik steek net mijn tv en PlayStation aan en ik krijg een melding van een nieuwe software update voor mijn tv :P
Er kan op dit vlak bij veel merken serieus nog wat verbeterd worden.
Samsung is dacht ik toch wel gekend voor de betere OS op hun tv's.
Image

Re: PlayStation 5

1082
NTGSruler wrote:@Fgras:

Niet volledig akkoord. Toeval of niet: ik steek net mijn tv en PlayStation aan en ik krijg een melding van een nieuwe software update voor mijn tv :P
Er kan op dit vlak bij veel merken serieus nog wat verbeterd worden.
Samsung is dacht ik toch wel gekend voor de betere OS op hun tv's.
Ja, dat zal ook zeker wel flink per merk verschillen. Maar het vertrouwen in Samsung heb ik persoonlijk nog niet echt. Ze ondersteunen veel van hun telefoons ook maar 2 jaar en dan komen er geen updates meer. Ik vraag mij af of dit ook zo is bij televisies?

Zelf heb ik een Sony televisie.

Re: PlayStation 5

1084
FGras wrote:
NTGSruler wrote:@Fgras:

Niet volledig akkoord. Toeval of niet: ik steek net mijn tv en PlayStation aan en ik krijg een melding van een nieuwe software update voor mijn tv :P
Er kan op dit vlak bij veel merken serieus nog wat verbeterd worden.
Samsung is dacht ik toch wel gekend voor de betere OS op hun tv's.
Ja, dat zal ook zeker wel flink per merk verschillen. Maar het vertrouwen in Samsung heb ik persoonlijk nog niet echt. Ze ondersteunen veel van hun telefoons ook maar 2 jaar en dan komen er geen updates meer. Ik vraag mij af of dit ook zo is bij televisies?

Zelf heb ik een Sony televisie.
Wat als ik je eens wist te zeggen dat ALLE tv merken, sony, panasonic, LG, apple, etc... hun schermen bij samsung kocht :)
Nuja laatste jaren is er verandering gekomen. LG bvb maakt nu hun eigen schermen. En ze doen dat niet slecht.
Maar wel mede door reverse engineering van samsung.

Ook meteen de reden waarom (vroeger) een TV van samsung van 700€ even goed of beter was dan een TV van 1000+ bij een concurrent.

In geval van GSM denk ik dat zowel apple als samsung het snel stoppen van updates schuldig zijn. Alhoewel ik kreeg onlangs nog een samsung update op mijn 4 jaar oude samsung die ik op zolder gebruik als muziekstreamer :)

Aleja Apple doet wel nog updates. Maar dan updates zodat telefoon NOG slechter werkt :D
Image

Re: PlayStation 5

1085
@Marty
Zit ook met een Samsung TV en die schakelt elke keer automatisch in "gaming modus" wanneer ik mijn PS4 opstart.
Ondersteunt ook 4K en HDR maar wel gewone PS4, geen idee of dat mss verschilt met de Pro op dat vlak. Nog nooit issues gehad dat het beeld wegviel.
Image

Re: PlayStation 5

1086
Sora_Lizard wrote: Heb je al eens geprobeerd om de PS5 direct aan de tv te hangen ipv via de oneconnectbox? Of is dan niet mogelijk?
Het zou een schakel en een kabel minder zijn in de verbinding en een aanwijzing waar de fout mogelijkerwijs zit.

Was dat maar een mogelijkheid, dan zou ik dit probleem niet hebben. Als ik via een usb stick een 4k/hdr film test is er niets aan de hand.
En de samsung heeft alleen maar de oneconnect aansluiting en geen aparte hdmi aansluiting


@Sanity
De normale ps4 heeft geen 4k dus dan krijg je dat probleem ook niet.




appeltaartje dan maar
Image

Re: PlayStation 5

1087
ShAmPi wrote:Mijn tv doet het ni slecht met ps5. 100 hz en hdmi 2.1 voor slechts 1600

Mensen verklaren me zot als ik zeg hoeveel mijn tvs kosten. Maar gegelijkertijd kopen ze elk jaar een nieuwe high end gsm...
slechts ? slik :O

Re: PlayStation 5

1088
Sony gaat een probleem oplossen bij bepaalde Samsung tv's in combinatie met de PS5.
Door het probleem was het op deze tv's niet mogelijk om 4K+120Hz+HDR van de PS5 te tonen terwijl de tv's het wel ondersteunen. Er moest dan gekozen worden voor ofwel 4K+120Hz zonder HDR ofwel 4K+60Hz met HDR. De oorzaak zou te maken hebben met de manier waarop de PS5 de HDR doorstuurt naar de tv's.
Sony gaat PS5-issue van 4k120-weergave zonder hdr op Samsung-tv's oplossen

PS5-games die een 4k-resolutie in combinatie met een verversingsfrequentie van 120Hz én high dynamic range ondersteunen, werken niet zoals verwacht op een aantal Samsung-tv's. Gebruikers moeten kiezen tussen een weergave van 4k met 60Hz en hdr. Om op 4k120 te spelen, moet hdr worden uitgeschakeld. Een moderator op Samsungs Europese forum heeft bevestigd dat Sony met een oplossing komt voor dit probleem.

Volgens de moderator is er geen update nodig voor een van de bewuste Samsung-televisies met HDMI 2.1. Dat betreft onder meer de Q90T, Q80T en de Q900R. Deze modellen ondersteunen allemaal deze versie van de HDMI-standaard en kunnen daarmee 4k120-beelden weergeven.
https://tweakers.net/nieuws/177050/sony ... ossen.html
Image

Re: PlayStation 5

1089
Kolm wrote:Sony gaat een probleem oplossen bij bepaalde Samsung tv's in combinatie met de PS5.
Door het probleem was het op deze tv's niet mogelijk om 4K+120Hz+HDR van de PS5 te tonen terwijl de tv's het wel ondersteunen. Er moest dan gekozen worden voor ofwel 4K+120Hz zonder HDR ofwel 4K+60Hz met HDR. De oorzaak zou te maken hebben met de manier waarop de PS5 de HDR doorstuurt naar de tv's.
Sony gaat PS5-issue van 4k120-weergave zonder hdr op Samsung-tv's oplossen

PS5-games die een 4k-resolutie in combinatie met een verversingsfrequentie van 120Hz én high dynamic range ondersteunen, werken niet zoals verwacht op een aantal Samsung-tv's. Gebruikers moeten kiezen tussen een weergave van 4k met 60Hz en hdr. Om op 4k120 te spelen, moet hdr worden uitgeschakeld. Een moderator op Samsungs Europese forum heeft bevestigd dat Sony met een oplossing komt voor dit probleem.

Volgens de moderator is er geen update nodig voor een van de bewuste Samsung-televisies met HDMI 2.1. Dat betreft onder meer de Q90T, Q80T en de Q900R. Deze modellen ondersteunen allemaal deze versie van de HDMI-standaard en kunnen daarmee 4k120-beelden weergeven.
https://tweakers.net/nieuws/177050/sony ... ossen.html
Dat verklaart mss Roy zijn probleem in het vragentopic technisch?
Toen ik onze uitzocht vond ik het soms wel moeilijk te vergelijken tussen fabrikanten. Samsung gebruikt eigenlijk zijn eigen PQI i.p.v. Herz en zo zijn er nog fabrikanten die hun eigen systeem hebben.
Image

Re: PlayStation 5

1090
Sanity penguin wrote: Dat verklaart mss Roy zijn probleem in het vragentopic technisch?
Toen ik onze uitzocht vond ik het soms wel moeilijk te vergelijken tussen fabrikanten. Samsung gebruikt eigenlijk zijn eigen PQI i.p.v. Herz en zo zijn er nog fabrikanten die hun eigen systeem hebben.
Roy zijn probleem is wat anders denk ik.
Dit probleem gaat specifiek over de PS5 in combinatie met bepaalde Samsung tv's en Roy heeft voor zover ik weet nog geen PS5 en zijn tv model wordt niet vermeld in het artikel. En de PS4 pro heeft wel 4k HDR maar niet aan 120Hz want het is HDMI 2.0 en niet HDMI 2.1.

Het probleem van Roy zou ook nog aan een instelling op de PS4 kunnen liggen, maar niet direct een idee welke...
Image

Re: PlayStation 5

1092
NTGSruler wrote:Het was eerder @Marty zijn probleem dacht ik.
Het probleem dat Sony nu gaat oplossen was inderdaad iets waar Marty last van had geloof ik :)


Wat de hele tv discussie betreft: FGras zijn comment legt de vinger precies op al de zere plekken...
FGras wrote:Mocht ik de keuze hebben, dan heb ik ook liever een “domme” tv (monitor) dan een smart tv.

De meeste tv fabrikanten kunnen niet eens met een fatsoenlijk OS komen die up to date blijft. Ik merk dat zelfs mijn Chromecast2 inmiddels zijn beperkingen begint te krijgen. Waarschijnlijk omdat Google alweer 2 generaties verder is. Hiermee kan ik zelf kiezen of ik een nieuwe Chromecast wil kopen. Als deze smart software in de tv zit betekent dat ik in dit geval een compleet nieuwe tv moet gaan kopen.

Een tv gaat meestal langer mee dan de software. Vandaar dat ik het liever ook gescheiden zie. Mocht Apple een keer met een tv komen, dan vertrouw ik die wel dat de software up to date blijft. Maar de meeste tv fabrikanten zijn echt pure hardware fabrikanten en hebben de ballen verstand van software of de ondersteuning daarvan.

Mijn huidige “smart” tv heeft ook maar 1 update gehad na aankoop, de smart applicaties worden inmiddels niet meer ondersteund en de software is inmiddels vrij traag met opstarten. En dat is vervelend als het veranderen van de zender ook onderdeel van de software is. Echte “smart” tv’s heb ik nog niet gezien.

#team-monitor

Ik houd nu trouwens wel in de gaten of de LGCX OLED tv richting de 1000 gaat. Dat is een smart tv. Maar andere keus is er gewoon niet echt. De CX serie is niet perfect, maar komt dicht in de buurt.

@marty, zoals Sora hieronder zegt: direct aansluiten lijkt mij ook de beste optie om eens te proberen. Het kan best zijn dat die box er tussen roet in het eten gooit.
Op het moment dat je hem koopt werkt het prima, maar al snel wordt de tv en/of de apps trager door de updates of werken de apps helemaal niet meer omdat ze niet verder (kunnen) ondersteund worden. De hardware is dan na 5 jaar nog prima, maar door de software wordt het een draak om te gebruiken.

En blijkbaar zijn er ondertussen wel monitoren van 55 inch, maar als ik dan vraag om OLED krijg ik enkel deze en die is met 3496 euro toch wat duur...
Verder ook HDMI2.0 dus ook niet mogelijk om 4K+HDR+120Hz af te spelen, al lijkt de monitor ook geen HDR te hebben. Maar ja... een reactietijd van 0.5ms is wel f'ing laag :O
https://tweakers.net/pricewatch/1470798 ... zwart.html

Iets goedkoper met LCD dan komt je bv bij onderstaande uit voor 1267 euro. Maar in de kleine lettertjes staat dan dat 4K 120Hz enkel met displayport kan en het is ook maar HDMI2.0. Hij zou wel HDR hebben en ik denk dat ik met 4K HDR op 60Hz voor de PS5 ook wel kan leven :P

https://tweakers.net/pricewatch/1577858 ... ificaties/

Uiteindelijk is het bij monitoren dus ook nog altijd een net niet als je alles wil, zelfs al ga je naar het dure spul. Maar met een kleine concessie valt er nog wel iets van te maken zonder dat je met trage smart services te maken krijgt.

Voorlopig ga ik zo nog wel even verder. Als de PSVR unit ertussen zit kan je sowieso maar max FullHD 60Hz halen en ik ben te tam om die er telkens tussenuit te halen bij de PS4. Voor de PS5 zou het wel mooi zijn, maar kan ook nog wel een jaartje wachten :)
Image

Re: PlayStation 5

1093
Kolm wrote: Uiteindelijk is het bij monitoren dus ook nog altijd een net niet als je alles wil, zelfs al ga je naar het dure spul. Maar met een kleine concessie valt er nog wel iets van te maken zonder dat je met trage smart services te maken krijgt.

Voorlopig ga ik zo nog wel even verder. Als de PSVR unit ertussen zit kan je sowieso maar max FullHD 60Hz halen en ik ben te tam om die er telkens tussenuit te halen bij de PS4. Voor de PS5 zou het wel mooi zijn, maar kan ook nog wel een jaartje wachten :)
Dat is dus een probleem bij mij. Een jaar vind ik erg lang en ik wil liever niet zo lang wachten. Ik heb die PS5 nu toch dus haal dan maar het maximale er uit!

Misschien moeten we zelf maar een 50" of meer monitor bedrijf beginnen Kolm, ik zie een gat in de markt :D

Re: PlayStation 5

1094
FGras wrote:Dat is dus een probleem bij mij. Een jaar vind ik erg lang en ik wil liever niet zo lang wachten. Ik heb die PS5 nu toch dus haal dan maar het maximale er uit!

Misschien moeten we zelf maar een 50" of meer monitor bedrijf beginnen Kolm, ik zie een gat in de markt :D
Lijkt me een plan!

Ik was eigenlijk al verbaasd dat er zo'n groot aanbod van grote monitors was die nog redelijk zijn van prijs en eigenlijk vergelijkbaar van prijs met tv's of mss zelfs goedkoper voor wat ze geven. Alleen is OLED blijkbaar nog erg lastig/duur :O
Image

Re: PlayStation 5

1095
NTGSruler wrote:Het was eerder @Marty zijn probleem dacht ik.
Kon die tv van ons maar 120hz aan :D
Maar dat is helaas niet mijn probleem (of misschien ook wel)

Returnal ook uitgesteld. Nieuwe datum: 30 april

https://twitter.com/PlayStation/status/ ... 9116346372
tweet tweet, zie al die vogeltjes, tweet tweet


3 dozijn blauwe bessen
Last edited by Sanity penguin on 29 Jan 2021 10:53, edited 1 time in total.
Reason: Tweets embedden lukt niet, URL van gemaakt.
Image
cron