Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10009
Mr.Wolf wrote:++++ Veel gaan geocachen dit weekend, al vielen de wandelroutes zwaar tegen
++++++ Daarnet door een gesprek heel gemotiveerd geworden voor de masteropleiding industrieel ingenieur electronica-ict
Zeer interessante sector met veel werkzekerheid. Een goeie vriend van mij heeft dezelfde richting gevolgd en is daar nu enkele jaren mee aan het werk. Je krijgt echt heel veel opportuniteiten met steeds een aantrekkelijk loon en voordelen zoals bedrijfswagen. Je kan ook enorm makkelijk aan job hopping doen, want een snellere loonsverhoging geeft dan binnen eenzelfde bedrijf doorgroeien.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10010
gamerke1992 wrote:
Mr.Wolf wrote:++++ Veel gaan geocachen dit weekend, al vielen de wandelroutes zwaar tegen
++++++ Daarnet door een gesprek heel gemotiveerd geworden voor de masteropleiding industrieel ingenieur electronica-ict
Zeer interessante sector met veel werkzekerheid. Een goeie vriend van mij heeft dezelfde richting gevolgd en is daar nu enkele jaren mee aan het werk. Je krijgt echt heel veel opportuniteiten met steeds een aantrekkelijk loon en voordelen zoals bedrijfswagen. Je kan ook enorm makkelijk aan job hopping doen, want een snellere loonsverhoging geeft dan binnen eenzelfde bedrijf doorgroeien.
Wel spannend door de hoge moeilijkheidsgraad!

??????? België zou de coronamaatregelen moeten opheffen tegen het einde van volgende maand
??????? Ik ben redelijk hard in de war?
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10012
Hoezo onzin Sora? Ongeacht wat je van bepaalde maatregelen vindt, lijkt het me zeer belangrijk dat het rechtssysteem voor het opleggen van die maatregelen gevolgd wordt. Dat is blijkbaar niet gebeurd en de rechter geeft hier zelfs 30 dagen te tijd voor om dat alsnog voor elkaar te krijgen wat mij, zelfs in politieke termen ;), een behoorlijk redelijke termijn lijkt.

Zeker als na die 30 dagen blijkt dat er geen (politieke) draagkracht is voor de maatregelen, lijkt dit me een erg belangrijke uitspraak van deze rechter. Overigens ook als blijkt dat er wél draagkracht is, omdat het dan op de juiste manier is ingevoerd.

Laat me duidelijk zijn dat ik geen flauw idee heb van de maatregelen die op dit moment in België gelden, dus ook per definitie niet voor of tegen ben. Alhoewel ik geen voorstander ben van (iig het NLse) het politieke systeem dat we hebben, vind ik wel dat het systeem waar we met z'n allen ooit voor gekozen hebben absoluut altijd gevolgd moet worden. 'Gelukkig' is er dan een rechtbank en een rechter die het aandurft om de staat te wijzen op haar plichten. Vandaar dat ik wat moeite heb met/trigger op de term 'onzin' ;).
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10013
Als we in een situatie die niet te voorzien was verkeren, dan verwacht ik dat onze regering maatregelen treft om zo goed mogelijk uit deze miserie te komen. Dit vanzelfsprekend op basis van medische kennis nu het de volksgezondheid aangaat. De wetenschap als advies orgaan van de regering.
Als dan ook nog eens onze gekozen volksvertegenwoordiging met deze maatregelen heeft ingestemd, zoals iig in Nederland het geval was en is, dan vind ik niet dat een of ander rechtertje voorbij mag gaan aan wat uiteindelijk de wetgevende macht is, besloten heeft.

PS. Goed dat het vandaag 1 april is. :D
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10014
paveman wrote:Hoezo onzin Sora? Ongeacht wat je van bepaalde maatregelen vindt, lijkt het me zeer belangrijk dat het rechtssysteem voor het opleggen van die maatregelen gevolgd wordt. Dat is blijkbaar niet gebeurd en de rechter geeft hier zelfs 30 dagen te tijd voor om dat alsnog voor elkaar te krijgen wat mij, zelfs in politieke termen ;), een behoorlijk redelijke termijn lijkt.

Zeker als na die 30 dagen blijkt dat er geen (politieke) draagkracht is voor de maatregelen, lijkt dit me een erg belangrijke uitspraak van deze rechter. Overigens ook als blijkt dat er wél draagkracht is, omdat het dan op de juiste manier is ingevoerd.

Laat me duidelijk zijn dat ik geen flauw idee heb van de maatregelen die op dit moment in België gelden, dus ook per definitie niet voor of tegen ben. Alhoewel ik geen voorstander ben van (iig het NLse) het politieke systeem dat we hebben, vind ik wel dat het systeem waar we met z'n allen ooit voor gekozen hebben absoluut altijd gevolgd moet worden. 'Gelukkig' is er dan een rechtbank en een rechter die het aandurft om de staat te wijzen op haar plichten. Vandaar dat ik wat moeite heb met/trigger op de term 'onzin' ;).
Snap je redenering wel. Het politieke landschap in België is er eentje van kaas met gaten, veel gaten.
Maar goed dat er 6 parlementen en 6 regeringen zijn met onnoemelijk veel politiekers om al die gaten op te vullen :shhhh:
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10015
Nood breekt wet. Maar nu blijven ze onze vrijheden afpakken en die avondklok is ongrondwettelijk. Zie het dubbel en iedereen heeft een andere visie. Versta je redenatie. Zou het wel goed vinden alles terug open en geen maskers ik doe direct mee. Een echte lock of alles normaal, deze tussenin situatie werkt niet en blijft aanmodderen. Dit is psychologisch ondoenbaar voor velen. Ze houden ons al meer dan een jaar aan het lijntje. De maatregelen doen meer slecht dan goed ze hebben nog niets geholpen telkens er versoepeling is.

++Lekker weer
+Streamz/Netflix
+Ik ga mijn abo downgraden en TV en Streamz opzeggen als ik alles heb gekeken. Toch €17/mnd goedkoper.
+Vrije dagen
....

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10018
Mr.Wolf wrote:++++ Vorige week een sollicitatie gedaan bij de stad geel voor vakantiewerk. Ging toen best slecht, maar gisteren dan toch te horen gekregen dat ik mag beginnen! En dan ook net mijn favoriete maand
Dan hebben anderen het wellicht nog slechter gedaan of jij toch niet zo slecht als je dacht. ;)
Gefeliciteerd! :party:
Image
There is no way to happiness, happiness is the way
Je leeft maar één keer en dat is toevallig nu

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10019
Proficiat Mr.Wolf!

Om eerlijk te zijn: van de avondklok heb ik nooit geen last gehad. Zorgde het ervoor dat er minder besmettingen waren? Voor discussie vatbaar ongetwijfeld.

Wat mij meer tegen de borst stoot is dat we in lockdown zijn, maar eigenlijk alles mogen. Tijdens vakantiedagen en weekend mag er hier op de treinen ENKEL aan het raam gezeten worden om overvolle treinen te vermijden. Tijdens de werkweken geldt die regel niet. Daar krijg ik persoonlijk nu eens het vliegend schijt van eerlijk gezegd.

Kappers en schoonheidssalons moeten dicht, terwijl andere winkels open mogen blijven, weliswaar enkel te betreden mits een afspraak te hebben gepland. Je mag overigens WEL de winkel binnen stappen om een afspraak te maken :lol: In praktijk: registerformulier invullen en je mag binnen. Waar zijn we mee bezig?

Scholen zijn dicht vanaf deze week (behalve voor peuters en kleuters). =》 gevolg: massaal gaan de mensen naar Center Parcs (want ja die mogen open blijven). Gisteren hoorde ik mijn moeder: ja Tijs ( oudste zoon van mijn zus) is bij ons vandaag, hij is gaan voetballen met "opi" (mijn vader). Beide zijn 65+... Zijn dit niet degene wat we moeten beschermen? :think:

Heb ik al gezegd dat ik het vliegend schijt krijg van de genomen maatregelen? Ga in lockdown waarin alles dicht is of stop met die dwaze halfslachtige regels op te leggen.
Image

Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10020
+ Ik heb geen corona dus...
+ Morgen naar Gran Canaria voor onbepaalde tijd.
+ Collega’s die het wel vet vinden dat ik een tijdje vanuit het buitenland ga werken.
- HR die mij misschien gaan aanklagen voor werkweigering omdat ik niet op mijn zolderkamertje in Nederland zit.
+ Avontuur. Leven in de brouwerij.
+ Eerst 2 weken vakantie.
+ Aan het strand chillen en in de bergen hiken.