Re: Final Fantasy VII Remake

92
Marty wrote:
Marty wrote:Ondertussen de game uit gespeeld met een timer van 37,5 uur. Nu nog hard mode en nog wat quests en collectibles zoeken
Jammer dat we nu weer lang moeten wachten op het vervolg :cry:
Ondertussen staat de teller al bijna op 62 uur. Zit nu op twee derde van het verhaal op Hard. Dus het schiet al aardig op :D

Een van de bosses op hard:
Filmpje staat in spoiler tag.
[+] Boss Battle Hard
Ik heb inmiddels ook (eindelijk) HellHouse verslagen... heb er echt wel een paar keer over gedaan. Kwam er pas later achter dat ie kwetsbaar is tegen Poison... had misschien handig geweest om eerder te weten, haha! Wel echt zwaar ruk dat op Hard MP amper regenereert. Heb vaak genoeg moeite om wat MP achter de hand te houden en ben dan ook maar flink MP Up materia aan t gebruiken. Die heb ik op Normal alleen niet gigantisch gebruikt en zitten dus veelal niet op erg hoog niveau qua MP die het extra geeft.

Ik zat overigens rond/net over 40 uur na eerste keer uitspelen (ik zit meestal boven het gemiddelde, neem echt de tijd en laat t ook regelmatig idle staan). Nu tegen de 60 uur en heb net Chapter 10 op Hard uitgespeeld. Wel gelijk alle mogelijke collectibles ook gehaald in de eerste playthrough en net de andere set van zijmissies in Chapter 9 gehaald (dus nu ook alle zijmissies gehaald). 6/9 bridal outfits (dus ook max mogelijk) en alle tot nu toe mogelijke enemy skills. Na de rest van Hard mode nog wat opruim zaken.

Heb jij Bahamut op Hard of Normal/Easy gehaald Marty? En is het aan te raden die (evt. op Easy) te halen voor in het restant van Hard mode?
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

94
Ah, is inderdaad ook zo, dat had ik wel al gelezen ja.

Aangezien dat gevecht volgens mij nodig is voor de accessoire die je standaard Limit break geeft aan het begin van een gevecht heb ik m gister maar eens op Easy geprobeerd: ik dacht Chapter 3/8/9 gelijk maar 'even' door te lopen voor de laatste 3 bridal outfits, aangezien ik er achter kwam dat ik vergeten ben om in Chapter 9 de colosseum challenges te doen. Aangezien ik 9 dus sowieso nog eens door moest, dacht ik 3 en 8 er gelijk maar voor te plakken ook... (en het begin van 4, omdat ik de trophy van het motorrijden nog niet had).

Op Easy was het ook echt Easy: met maar 2 i.p.v. 3 mogelijke team members, zonder al te veel naar Materia setup te kijken in 1 keer gehaald... :lol:

Mooi dat ik die er dan nu ook gelijk maar bij heb voor de rest van Hard mode. Ik moet zeggen dat ik de game over het algemeen bekeken behoorlijk pittig vind (zelfs op Normal al), of tenminste met pieken qua moeilijkheid. Al moet ik toegeven dat ik er niet zo van houd om telkens mijn setup helemaal aan te passen: dat moet eigenlijk 'gewoon' voor de hele game goed zijn. En dat ik er na Normal wel dusdanig in zit dat Hard mode in verhouding weer niet zo moeilijk vind. Het Bahamut/Pride and Joy gevecht en Chapter 17/18 op Hard zijn alleen wel dingen waar ik lichtelijk tegenop kijk :lol:
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

95
En Bahamut/Pride and Joy zitten in het zelfde gevecht (niet gelijktijdig) en als je Bahamut wel verslaat maar Pride and Joy niet, moet je Bahamut weer opnieuw doen. Dit is een gevecht van 5 op een rij, dus bereid je maar vast goed voor :lol: . Verlies je er eentje dan moet je alles weer opnieuw doen
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

96
Marty wrote:En Bahamut/Pride and Joy zitten in het zelfde gevecht (niet gelijktijdig) en als je Bahamut wel verslaat maar Pride and Joy niet, moet je Bahamut weer opnieuw doen. Dit is een gevecht van 5 op een rij, dus bereid je maar vast goed voor :lol: . Verlies je er eentje dan moet je alles weer opnieuw doen
Dit was me bekend. Vandaar dat ik er ook een beetje tegenop zag ;). Gelukkig is na het verslaan van Bahamut P&J in een keer ook gelukt.
Ik heb er uiteindelijk 3x over gedaan. 1e keer had ik echt verkeerde party (ik speel graag met Barret, maar in dit gevecht was ie zo goed als nutteloos), 2e keer was ik bij de 1e Megaflare gelijk weg, bij de 3e keer was ik nét op tijd: Bahamut gaf net One aan qua telling toen ik hem versloeg (met 1 of 2 party members op lage health ook) :D
Op naar de rest van chapter 17 en chapter 18 op Hard.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

97
Ik stond wel eerst te kijken toen ik tegen bahamut moest vechten dat Ifrit ook gewoon even leuk mee doet :lol:
Succes met de rest
[+] Ending
Wat vind jij dan van dat Zack nog leeft?
En Biggs?
Ben benieuwd hoe ze dit verhaal verder gaan doen. Misschien kunnen we zelfs Aerith redden.
En naar mijn idee weet Aerith teveel wat er gaat gebeuren
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

98
Marty wrote:Ik stond wel eerst te kijken toen ik tegen bahamut moest vechten dat Ifrit ook gewoon even leuk mee doet :lol:
Succes met de rest
Thnx! Gelukkig had ik door de eerste 2 pogingen al in de gaten dat Ifrit mee ging doen en had ik Limit Break van zowel Cloud als Tifa opgespaard voor dat moment :D. Ik heb serieus alleen de Limit Breaks gebruikt en dat was het einde van Ifrit.
Marty wrote:
[+] Ending
Wat vind jij dan van dat Zack nog leeft?
En Biggs?
Ben benieuwd hoe ze dit verhaal verder gaan doen. Misschien kunnen we zelfs Aerith redden.
En naar mijn idee weet Aerith teveel wat er gaat gebeuren
[+] Ending
Ik vind het wel goed en leuk dat ze wat creatieve vrijheid hebben genomen voor wat betreft het verhaal. Aangezien ik de game al tig keer door heb gespeeld zou het anders wel een feest van herkenning worden, maar zou het weinig verrassingen kennen. Dat we hier nu over kunnen filosoferen vind ik dus al een enorme plus.

Dus Zack (interessant karakter die veel mogelijkheden biedt, maar wel écht ingaat tegen het verhaal dat Cloud na de dood van Zack diens herinneringen heeft overgenomen) en Biggs: hartstikke leuk! Ik hoop zelfs dat Jessie het wonderbaarlijk nog gered heeft ;). Ik vond Jessie al een leuk karakter in het origineel, maar in de Remake nog leuker!

De toevoeging van Roth (? die biker uit chapter 4 en later) ben ik daarentegen een stuk minder enthousiast over. Een erg 'grijs' karakter en teveel over de top wat mij betreft.

En dan Aerith... het is net als met Zack: dat zou toch echt wel gigantisch ingaan tegen het originele verhaal. Wat mij betreft iets téveel creatieve vrijheid zou dat zijn, al zou ik het ook dan (net als de remake nu) openminded ingaan: zo lang ze het 'nieuwe' verhaal dan maar sluitend weten te maken. De andere kan is dat de emotionele impact van dat moment juist een van de zaken is die FF VII zo goed maakt. Die emotionele lading miste ik nu ook een beetje bij Jessie (maar daarom ook de hoop dat ook zij nog leeft). Ik miste de impact, omdat het er nog zo tussenin bleef zitten. Wellicht het nadeel van dat het verhaal nu zo uitgerekt is geworden??
Last edited by Kolm on 18 Nov 2020 12:49, edited 2 times in total.
Reason: spoiler tags fixed
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

99
[+] ending
Ik vind het ook wel goed dat ze het verhaal wat aangepast hebben, origineel ken ik ook zo goed als uit het hoofd. Ik denk zelf dat Wedge ook nog leeft, beeld wordt zwart en je hoort glas breken maar je hoort geen geluid dat ie op de grond valt.
En Cloud die al visioenen krijgt over Aerith's dood.
Maar ik ben het meest benieuwd naar de "7 seconds till the end" van Sephiroth
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

102
zenmaster wrote: 11 Apr 2021 09:41 :mad: ...juist gezien dat FF7 Remake niet het volledige spel is? Klopt dat? ...Sorry voor de noob vraag, heb tot nu toe altijd geprobeerd niks erover te lezen/kijken.

Edit/ en een Yuffie episode alleen voor PS5?! Grrrrrr
Ken er zelf ook niet heel erg veel van, maar van wat ik gehoord heb, hebben ze het originele verhaal in "stukken" gekapt. En blijkbaar zou nu dit deel dan het eerste stuk zijn van het originele, maar dan wel uitgebreider dan dat het vroeger was.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

103
zenmaster wrote: 11 Apr 2021 09:41 :mad: ...juist gezien dat FF7 Remake niet het volledige spel is? Klopt dat? ...Sorry voor de noob vraag, heb tot nu toe altijd geprobeerd niks erover te lezen/kijken.

Edit/ en een Yuffie episode alleen voor PS5?! Grrrrrr
Dat klopt zenmaster... Maar alsnog wel de moeite waard, hoor! ;)
De eerste Remake betreft alleen maar Midgar. Maar ze hebben er heel wat aan toegevoegd. Sommige aanpassingen in het verhaal kunnen niet iedereen bekoren, maar ik vond het niet storend; heb het als 'nieuwe' game gezien met leuke referenties naar een van mijn, zo niet mijn favoriete game(s) ooit.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

104
Ja, hier ook. Van de FF games sowieso mijn favoriet. Ben onlangs nog opnieuw gestart met de PSX versie en zit weer vast bij hetzelfde stuk als vroeger... Schandalig. 🤣
De PS3 games heb ik eigenlijk nooit geprobeerd en vrees dat ik er nu geen tijd meer voor heb om 13 en 15 (en wat tussenin zit) er ook nog bij te nemen. Prioriteiten stellen als je weinig gametijd hebt. 😞
Wil dus ook zeggen dat ik eerst ga moeten afkicken van de turnbased gameplay.
Wat de remake betreft hoop ik dat ze toch de meeste elementen behouden hebben.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

105
In welk stuk zit je vast dan...? Kan me niet een heel erg moeilijk stuk bedenken eigenlijk. Maar dat kan er ook door komen doordat ik VII VIII en IX om de zoveel jaar opnieuw speelde en ze dus wel kan dromen :lol:
Ik vond het als fan wel echt de moeite waard dus, maar heb het weer niet te serieus genomen. Ik wilde niet de purist uithangen en daardoor niet meer van de game kunnen genieten...
Image