Re: PlayStation 5

1126
PS5 update:
https://blog.playstation.com/2021/04/13 ... -features/
Toch een aantal 'leuke' features die er bij zitten. Dat van de storage vind ik niet zo spannend, eigenlijk, alhoewel het best eens van pas kan komen voor een game die je vast klaar wil hebben te staan om later mee te beginnen. Ik ben vooral benieuwd naar de vernieuwde weergave opties en vind ik wel handig dat je in kunt stellen vanaf welk niveau trophies je automatisch een filmpje laat opnemen. Voor een aantal zal cross shareplay (zoals ik het maar even noem) een leuke bijkomstigheid zijn (zeker als je je PS4 verkocht hebt, maar je vrienden daar nog op spelen).
Image

Re: PlayStation 5

1128
NTGSruler wrote: 13 Apr 2021 15:50 Wel jammer en raar dat je games niet rechtstreeks kan spelen vanop je external HDD. Ook moet je eerst games op de PS5 zetten om dan te kopiëren naar de externe opslag en vice versa.
Dat is juist heel logisch. Een hdd is niet snel genoeg. Als je rechtstreeks via de hdd zou spelen verlies je alle voordeel en snelheid van de ssd.
Image

Re: PlayStation 5

1129
Eens met gamerke: volkomen logisch. Het is alleen jammer dat het nog niet mogelijk gaat zijn om voor andere manieren van 'storage expansion' (door M.2 drives) te zorgen. Erg vreemd dat dit ze nog altijd niet gelukt is.

Daarnaast wacht ik nog altijd op de optie om zelf een mappenstructuur te creëren....
Image

Re: PlayStation 5

1130
Jullie hebben volkomen gelijk. Ik bedoelde dus external SSD.

Ik kwam ook dit tegen kwestie voorwaarden:

USB extended storage requirements on PS5 consoles
SuperSpeed USB 5 Gbps or later. 250 GB minimum, 8 TB maximum capacity.
Not all devices are guaranteed to work with the PS5 console.
You can't connect the drive through a USB hub.
Two or more USB extended storage drives can’t be connected at the same time. You can connect multiple USB drives to your console, but you can use only one at a time.

The following SuperSpeed USB connections are supported on PS5 consoles:

SuperSpeed USB 5 Gbps (USB 3.0/USB 3.1 Gen1/USB 3.2 Gen1) SuperSpeed USB 10 Gbps (USB 3.1 Gen2/USB 3.2 Gen2/USB 3.2 Gen1x2) SuperSpeed USB 20 Gbps (USB 3.2 Gen2x2).
Image

Re: PlayStation 5

1132
NTGSruler wrote: 14 Apr 2021 16:41 Heb de update binnen gehaald. Er is er ook ééntje voor de controller. Voor de PS4 ook een update, maar dat zal te maken hebben met de crossfuncties met PS5.
PS4 is om de communities te verwijderen, voor die cross functies met PS5 en notificaties per group aan/uit zetten.

Voor de communities waar ik in zat zonder een ander platform is er 1 overgeschakeld op discord en een andere op een PS Messages group. Dat laatste heeft bijna niemand zich op ingeschreven dus die community is nu eigenlijk dood en begraven terwijl die heel erg actief was.

PS5 is in de gamebase de scheiding tussen party's en vrienden nu wel beter. Ik herinner mij nog dat ik de eerste keer echt superlang zat te zoeken naar mijn online vrienden omdat ik eerst voorbij een reeks party's moest scrollen.

Die sharing tussen PS4 en PS5 is ook wel leuk! Ik herinner me nog dat ik de PS5 wilde tonen aan een vriendin met enkel een PS4 en dat het sharen niet werkte... :L:
Image

Re: PlayStation 5

1133
Er is ook nog ander goed nieuws: De wishlist is terug in de PC versie van de PSN Store. Enkel jammer dat hij niet heeft onthouden wat erin stond voor ze de vorige versie verwijderden.

Nu nog de add-ons sectie opnieuw toevoegen en dan is het eindelijk weer redelijk bruikbaar voor DLC ook. We kunnen maar hopen toch? :smug:
Image

Re: PlayStation 5

1138
daviduvel wrote: 11 Apr 2021 21:30Jammer genoeg is het sinds 4 februari tijdelijk niet meer mogelijk om een PS5 te reserveren.
Ik wist niet dat het al zo erg was :gosh:
Ik hoop voor hen dat ze tegen de eindejaarsperiode terug deftig op voorraad zullen zijn, anders zal het inderdaad vooral een jaar met aandacht voor de PS3 en PS Vita blijven... :-"

Re: PlayStation 5

1139
Kolm wrote: 11 Apr 2021 21:18 2021 moest het jaar van de PS5 worden maar door de moves van Sony is het een PS3 jaar geworden :q:
Je kan terug naar je ps5 games:
PS3 en VITA store blijven beschikbaar
Recently, we notified players that PlayStation Store for PS3 and PS Vita devices was planned to end this summer.

Upon further reflection, however, it’s clear that we made the wrong decision here. So today I’m happy to say that we will be keeping the PlayStation Store operational for PS3 and PS Vita devices. PSP commerce functionality will retire on July 2, 2021 as planned.

When we initially came to the decision to end purchasing support for PS3 and PS Vita, it was born out of a number of factors, including commerce support challenges for older devices and the ability for us to focus more of our resources on newer devices where a majority of our gamers are playing on. We see now that many of you are incredibly passionate about being able to continue purchasing classic games on PS3 and PS Vita for the foreseeable future, so I’m glad we were able to find a solution to continue operations.

I’m glad that we can keep this piece of our history alive for gamers to enjoy, while we continue to create cutting-edge new game worlds for PS4, PS5, and the next generation of VR.

Thank you for sharing your feedback with us – we’re always listening and appreciate the support from our PlayStation community.


4 bananensoezen graag
Image
cron