Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10081
gamerke1992 wrote: 15 Apr 2021 14:50 +++ vakantieweek heeft al goed gedaan
+++ tuin weer helemaal ordelijk
+++ tuinhuis met houtbeits behandeld. Ziet er weer nieuw uit.
+++ Cyberpunk. Ik vind dit zo een goede game. Ik heb echt totaal geen last van de bugs. Alleen jammer dat er zo veel missable trophies zijn. Ik denk van de stuk of 10 dat ik eentje niet heb gehaald.
+++ ik ben weer helemaal into sporten. Vandaag 12 km gelopen aan 10,7km/h.
+++ analyse laten doen op de loopband en dan schoenen gekocht waarbij mij houding het beste is.
Leuk, man! Keurige tijd ook voor 12 km
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10084
NTGSruler wrote:---- Natuurlijk een deel van de verkoudheid overgekregen van de vrouw. Snotteren tot en met...
Oei, sterkte ruler!

+ Het leven van een digital nomad is goed.
+ Ik kom veel likeminded mensen tegen.
- Ik mag hier enkel een maand blijven van mijn baas omdat HR het niet toestaat om te werken in het buitenland.
+ In ieder geval een maand uitproberen.
+/- Daarna kijk ik wel wat de vervolgstappen zijn.

Ik kom hier ook mensen tegen die nooit toestemming van het werk hebben gevraagd om in een ander land te gaan werken. Misschien had ik gewoon mijn mond dicht moeten houden.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10086
FGras wrote: 16 Apr 2021 12:17
NTGSruler wrote:---- Natuurlijk een deel van de verkoudheid overgekregen van de vrouw. Snotteren tot en met...
Oei, sterkte ruler!

+ Het leven van een digital nomad is goed.
+ Ik kom veel likeminded mensen tegen.
- Ik mag hier enkel een maand blijven van mijn baas omdat HR het niet toestaat om te werken in het buitenland.
+ In ieder geval een maand uitproberen.
+/- Daarna kijk ik wel wat de vervolgstappen zijn.

Ik kom hier ook mensen tegen die nooit toestemming van het werk hebben gevraagd om in een ander land te gaan werken. Misschien had ik gewoon mijn mond dicht moeten houden.
Je zou ook een wietplantage kunnen beginnen... er zijn mensen die hier nooit toestemming om hebben gevraagd, maar nooit problemen mee krijgen :P
Zonder gekheid: voor jouw werkgever betekent dit heel wat lastigheden als je daar langer dan een maand zou zitten. Dat is de beperking van de wetgever, niet van jouw werkgever. Helaas staat er in de wet dat de plek van uitvoeren van werkzaamheden bepalend is voor in welk land er belasting wordt geheven. Oftewel: al die mensen die geen toestemming hebben gevraagd leven niet alleen in overtreding op hun werkgever, maar plegen allemaal belastingfraude. Natuurlijk is de kans zeer aanwezig dat ze nooit gesnapt zullen worden. Ik sluit in het ergste geval alleen een celstraf niet uit...
Erg sneu voor jou en ik gun het je (meer dan) van harte om het er van te nemen en lekker op deze manier door te blijven werken, maar jouw werkgever isn't the one to blame here.
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10087
paveman wrote: Je zou ook een wietplantage kunnen beginnen... er zijn mensen die hier nooit toestemming om hebben gevraagd, maar nooit problemen mee krijgen :P
Zonder gekheid: voor jouw werkgever betekent dit heel wat lastigheden als je daar langer dan een maand zou zitten. Dat is de beperking van de wetgever, niet van jouw werkgever. Helaas staat er in de wet dat de plek van uitvoeren van werkzaamheden bepalend is voor in welk land er belasting wordt geheven. Oftewel: al die mensen die geen toestemming hebben gevraagd leven niet alleen in overtreding op hun werkgever, maar plegen allemaal belastingfraude. Natuurlijk is de kans zeer aanwezig dat ze nooit gesnapt zullen worden. Ik sluit in het ergste geval alleen een celstraf niet uit...
Erg sneu voor jou en ik gun het je (meer dan) van harte om het er van te nemen en lekker op deze manier door te blijven werken, maar jouw werkgever isn't the one to blame here.
Ik heb het een en ander wel uitgevogeld voor ik het remote werken voorstelde bij het bedrijf. In theorie zou ik volgens de Nederlandse wet tot 8 maanden zonder bureaucratische en belastingtechnische problemen vanuit het buitenland kunnen werken. Volgens de Spaanse wetgeving kan dit tot maximaal 6 maanden. Oftewel, een half jaar in dit land zou moeten kunnen. Zelfs nog 2 maanden in een ander land daarna.

Het enige lastige voor mijn werkgever is dat ze totaal geen officieel beleid hebben voor remote werkers, dus zeggen ze standaard “nee” tegen iedereen die het vraagt.

Ze hebben als enige reden het volgende kunnen bedenken: “we kunnen je niet controleren als je voor een langere periode ziek bent” en “officieel in het contract staat dat je op -dit- adres werkt”.

Nu vind ik het controleren zelf wat kinderachtig, gezien het aangeeft dat ze mij niet vertrouwen terwijl ik er al 2.5 jaar zonder problemen of gedoe bij het bedrijf werk. En het adres dat op mijn contract staat, daar ben ik al 6 maanden niet geweest op wens van het bedrijf zelf! Wat voor probleem is het dan als ik in plaats van op mijn zolderkamer in een hotelkamer zit te werken?

Anyhow. Door de stugge bureaucratie is in mijn ogen wel echt het bedrijf waar ik werk die het probleem vormt. Ik ben hier al zat mensen tegen gekomen met vergelijkbare banen waarbij het geen probleem is als ze 8 maanden in het buitenland zitten.

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10088
Ik wist de precieze periode niet, maar als het 8 maanden is dan ben ik het volledig met je eens ja. Sowieso vind ik 'controle' een vervelend begrip: controle komt voort uit angst, terwijl ik denk dat angst een slechte raadgever is. Als je mensen niet vertrouwt kun je beter geen personeel nemen. Dat dit arbo-technisch lastig is, dat begrijp ik wel, maar wellicht dat ze dan een lokale arbo-arts in kunnen schakelen. Dat probleem zie ik idd ook niet zo...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10089
FGras wrote: 16 Apr 2021 15:47
paveman wrote: Je zou ook een wietplantage kunnen beginnen... er zijn mensen die hier nooit toestemming om hebben gevraagd, maar nooit problemen mee krijgen :P
Zonder gekheid: voor jouw werkgever betekent dit heel wat lastigheden als je daar langer dan een maand zou zitten. Dat is de beperking van de wetgever, niet van jouw werkgever. Helaas staat er in de wet dat de plek van uitvoeren van werkzaamheden bepalend is voor in welk land er belasting wordt geheven. Oftewel: al die mensen die geen toestemming hebben gevraagd leven niet alleen in overtreding op hun werkgever, maar plegen allemaal belastingfraude. Natuurlijk is de kans zeer aanwezig dat ze nooit gesnapt zullen worden. Ik sluit in het ergste geval alleen een celstraf niet uit...
Erg sneu voor jou en ik gun het je (meer dan) van harte om het er van te nemen en lekker op deze manier door te blijven werken, maar jouw werkgever isn't the one to blame here.
Ik heb het een en ander wel uitgevogeld voor ik het remote werken voorstelde bij het bedrijf. In theorie zou ik volgens de Nederlandse wet tot 8 maanden zonder bureaucratische en belastingtechnische problemen vanuit het buitenland kunnen werken. Volgens de Spaanse wetgeving kan dit tot maximaal 6 maanden. Oftewel, een half jaar in dit land zou moeten kunnen. Zelfs nog 2 maanden in een ander land daarna.

Het enige lastige voor mijn werkgever is dat ze totaal geen officieel beleid hebben voor remote werkers, dus zeggen ze standaard “nee” tegen iedereen die het vraagt.

Ze hebben als enige reden het volgende kunnen bedenken: “we kunnen je niet controleren als je voor een langere periode ziek bent” en “officieel in het contract staat dat je op -dit- adres werkt”.

Nu vind ik het controleren zelf wat kinderachtig, gezien het aangeeft dat ze mij niet vertrouwen terwijl ik er al 2.5 jaar zonder problemen of gedoe bij het bedrijf werk. En het adres dat op mijn contract staat, daar ben ik al 6 maanden niet geweest op wens van het bedrijf zelf! Wat voor probleem is het dan als ik in plaats van op mijn zolderkamer in een hotelkamer zit te werken?

Anyhow. Door de stugge bureaucratie is in mijn ogen wel echt het bedrijf waar ik werk die het probleem vormt. Ik ben hier al zat mensen tegen gekomen met vergelijkbare banen waarbij het geen probleem is als ze 8 maanden in het buitenland zitten.
Lijkt me nu wel het moment om van werkgever te veranderen. 😏🙃

+ Kinderen daarnet afgemat in de speeltuin
+ Rust voor papa en mama nu 😎
-/+ maandag weer werken...
Image

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10091
Mr.Wolf wrote: 04 Mar 2021 15:53 ------- Stage van thuisuit doen is absoluut niet leuk! Ik vind het zelfs verschrikkelijk! Het is heel erg eenzaam! Heb totaal geen gevoel met hoe het er in werkelijkheid aan toegaat... Het bemoeilijkt ook de hele opdracht vind ik! Ik ben al blij dat mijn opdracht enkel theorie is en geen praktijk! Hopelijk houden ze er op het einde rekening mee als ze punten uitdelen (en hopelijk is een overheidsinstantie iets vlotter in punten geven dan een privaat bedrijf en worden de punten verdeeld op groeiproces en niet op resultaat)!
+++ Heb mijn bureau naar beneden verplaatst en dat lijkt toch wat meer te helpen! Zit nu tussen mijn ouders in en heb zo regelmatig dat ik toch eens iets kan zeggen!
Ik doe dat al een jaar, het went, maar je moet ook echt oplossingen zoeken. Bijvoorbeeld regelmatig videobellen, ik luister ook podcasts tijdens mijn pauzes (hier is overdag niemand thuis) en vooral de werkplaats afsluiten van andere plekken, of als dat niet kan echt volledig opruimen. Ik ben zo blij dat wij een aparte bureau hebben :)

+/- Vanaf morgen ben ik contact tracer voor het CLB (centrum voor leerlingenbegeleiding) dus als hier ouders zijn van kinderen in het lager onderwijs en uit Gent, ik hoop dat ik jullie nooit hoef te bellen ;p
-- Niet zelf kunnen beslissen wanneer ik werk en omdat ik nog niet aan de sharepoint kan ook nog geen idee wanneer ik moet werken komende week... Ach, de ICT zit zot achter en ik vogel het zelf wel uit...
++ Mijn steentje bijdragen aan de strijd tegen Covid-19, quarantaines en isolatie (dat laatste is voor effectief besmette mensen, dat eerste voor zij die een hoog-risicocontact hadden) zijn niet fijn, maar blijf steeds onthouden dat we zo levens redden! :)
+++ Het appartement is eindelijk van ons :)
+++ De nieuw te bouwen meubelen staan in elkaar, samen met mijn broer gebouwd :)
-- Wel echt even doodop :p

Re: Waar heb je je vandaag wel/niet aan geërgerd?

10095
Proficiat WOLF en met0t0! Heel veel plezier!

++ Enkele oude bekenden die terug zijn
++ Stage valt goed mee! Bij MENT TV, een muziekzender in België
++ Geen stage van thuis uit, aangezien er niet zo heel veel mensen werken en er een grote oppervlakte is
Member vh jaar 2014 op OPM - Spammer vh jaar 2014 op OPM
Spammer vh jaar 2015 op PXtR (gedeelde plaats)
Image