Re: Wat speel je op dit moment?

2206
gamerke1992 wrote: 14 May 2021 16:17 Dat is super vriendelijk :)

Ik weet eerlijk gezegd vaak niet wanneer ik wel of niet kan. Ik game vaak op goed geluk wanneer ik eens tijd heb :p Dus als je plaats nodig hebt, moet je het zeker niet laten staan op je vita.
Stuur dan ff een WA bericht als je op goed geluk even tijd hebt :P
Kans is groot dat ik tijd heb aangezien ik nu met Corona weinig anders te doen heb...

Voorlopig heb ik nog wel plaats, maar als ik een keer een grote game heb dan zou het krap kunnen worden.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2207
Sherlock Holmes Crimes & Punishments.

:q: Beetje vervelend. Gisteren alle cases beëindigd, maar de trophy voor alle conclusions verscheen niet...
Aangezien je niet kan zien waar je eentje mist betekent dit gokken of alle cases opnieuw doen..
Gelukkig kun je de puzzels skippen nu, maar het neemt toch véél tijd in beslag.
Case 1 is het alvast niet..

Het was in case 2: oef..
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2208
met0t0 wrote: 13 May 2021 21:09
ShAmPi wrote: 09 May 2021 17:05 Opnieuw begonnen aan Horizon: Zero Dawn :)
Had ge de game al niet eens uitgespeeld en bovendien de platinum gehaald? Of herinner ik het mij nu zo slecht? :P
In ieder geval veel plezier ermee, ik heb er mij ook enorm mee geamuseerd zelfs lang na het uitspelen :)
Jazeker had de game al uitgespeeld.
Maar geen plat nee :)

De enige game die ik plat heb is da haaispel waarvan de naam me ontgaat :D
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2214
Nog steeds Fallout New Vegas en ondertussen is het wel erg verslavend :P

In de main game heb ik alle side quests voor trophies gedaan en ook de meeste misc dingetjes.
Wat overschiet zijn:
- Main quest trophies die afhankelijk zijn van welk einde je kiest (4 eindes in totaal). Deze probeer ik zo lang mogelijk uit te stellen, zie level 30 :P
- Damage trophies met verschillende wapen types. Die komen deels nog vanzelf of vragen een keertje een killing spree met een bepaald wapen.
- Caravan games winnen. De kerel waarmee dat het beste gedaan wordt geeft mij op dit moment enkel de optie om een gevecht in dat dorp te starten en dat zou betekenen dat ik met een bepaalde factie op slechte voet kom te staan en/of dat er mogelijk mensen uit dat dorp overlijden. Daarom probeer ik dit zo lang mogelijk uit te stellen.
- Level 30. Ik ben ondertussen level 26 en zou met de main quests voor 1 einde nog 1-2 levels erbij krijgen en er zou geen post game zijn. Daarom ga ik nu eerst wat DLC doen voor nog wat extra xp.

De gun runners DLC die allerlei wapen/kill challenges bevat is helemaal klaar en gaf ook heel veel xp. Een paar challenges waren wel vervelend omdat ik de beste locaties voor bepaalde vijanden al had opgeruimd waardoor ik op zoek moest naar alternatieven. Die alternatieven hadden dan vaak maar 1-3 vijanden terwijl je er 15-20 nodig had. Hoop gezoek maar wel gelukt :)

Nu ga ik waarschijnlijk verder met de Dead Money DLC, dit was de allereerste DLC die de game kreeg. Daarna zijn er nog 3 andere DLC's over maar minstens 1 ervan zou een grote focus op energy weapons hebben waardoor ik die waarschijnlijk tot allerlaatste hou. Het probleem is dat energy weapons ervoor zorgen dat je savefile heel snel groeit en nooit meer kleiner wordt omdat de ash piles waarin dode vijanden veranderen, nooit meer worden weggehaald uit de game. Dat heb ik in Fallout 3 op de harde manier geleerd en met een savefile vanaf 10MB begint het vaak te freezen en rond 14MB was het gewoon onspeelbaar geworden: 2-3u voor 15 locaties te bezoeken (laatste trophy) omdat de game na elke 5 stappen ging freezen :L:

Met 89u op mijn savefile en daar nog minstens 15-20u bovenop voor dingen die ik na afmaken moest terugdraaien omdat ze me een slechte reputatie opleverden bij een factie of teveel geld hadden gekost... zou je denken dat ik bijna 100% trophies heb maar niks is minder waar...

Op dit moment heb ik 36 van de 76 trophies :nerd:
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2216
paveman wrote:Ai! Ik baal nog altijd dat ik hier ooit 1 trophy van heb gehaald... wilde wel weten wat er zo bijzonder aan Fallout was. Ik kon er simpelweg totaal niet in komen en heb de game vervolgens verkocht.
Dat kan ik begrijpen. Ze zouden de mogelijkheid moeten toevoegen om trophies of games niet enkel te verbergen, maar ook te verwijderen.

Sent from my BLN-L21 using Tapatalk

Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2217
^Vind ik ook. Eerder volledig verwijderen dan, zodat je percentage weer omhoog gaat.

Hier weer even bezig met FF7R. Ga nog proberen de laatste zilveren trophies te halen, maar alles op hard… Pff. Gaat me niet lukken denk ik. Of ik moet voor alles een guide gebruiken, maar dat is me wat teveel gedoe.
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2218
Is goed te doen, hoor zenmaster! Er zitten zeker een paar pittige stukken tussen, maar die vond ik uiteindelijk op Hard minder moeilijk dan op Normal, omdat ik inmiddels een beter idee had van tactiek voor die gevechten. Ik vond bijv. het gevecht met Tseng erg lastig op Normal, maar op Hard na 2/3 pogingen. Hell House net zo (ik bedacht me dat deze telkens zwak én resistent werd tegen andere soort magic). Denk er vooral om dat je MP bewaart, omdat deze niet regenereert. Ik liet me soms eerder dood gaan dan nóg een keer healen als ik in een gevecht een paar foutjes had gemaakt.

Ik hoop daarnaast idd ook nog altijd dat ze nog eens de mogelijkheid gaan implementeren om games met 1 trophy uit je lijst te verwijderen, maar ga ervan uit dat dit nooit zal gaan gebeuren. En wat maakt het eigenlijk ook uit....
Image

Re: Wat speel je op dit moment?

2219
paveman wrote: 26 May 2021 09:22 Ai! Ik baal nog altijd dat ik hier ooit 1 trophy van heb gehaald... wilde wel weten wat er zo bijzonder aan Fallout was. Ik kon er simpelweg totaal niet in komen en heb de game vervolgens verkocht.
Ik vond fallout 3 ook wel een wat lastige game om in te komen en dan vooral omdat het in het begin allemaal extreem traag gaat. Je moet elke locatie 1 keer ontdekken voor je een fast travel kan doen waardoor de eerste missies heel veel lopen zijn. Je krijgt nooit een paard of auto dus het blijft altijd lopen lopen lopen... En als je nooit eerder fallout speelde dan heb je geen flauw idee wat wel/niet nuttig is. Je komt een hoop spullen tegen maar wat is rotzooi en wat is nuttig om te verkopen of te craften... vraagt wat tijd om daar wat handig in te worden.

Toen ik met fallout new vegas begon wist ik dat al wel in grote lijnen omdat dezelfde zooi terugkomt en dat scheelt. En voor de combat moet je eigenlijk wel die VATS gebruiken want free aim is echt lastig. Ik denk dat dit ook wel een bewuste keuze was net omdat je die VATS zou gebruiken ipv compleet links te laten liggen. Maar op 1 of andere manier had ik die VATS en mogelijke perks/upgrades daarbij, beter voor elkaar in 3 dan nu in New Vegas. Ik denk omdat ik toen een perk had die al mijn AP ging restoren bij een kill in VATS en dezelfde perk in New Vegas geeft maar 20AP terug ipv alles. Niet handig met 5 vijanden voor je neus... :L:

Daar komt bij dat je in het begin allemaal flut wapens en armor hebt, je stats nog slecht zijn enz waardoor het ook gewoon lastig is in die eerste uren. Zelfs op very easy... ik heb ook nog hardcore mode aanstaan voor de trophy waardoor ik rekening moet houden met drinken, eten en slapen maar op very easy is dat gelukkig nog redelijk te doen :P

Eigenlijk wordt de game pas leuk eens je wat betere wapens en stats hebt waardoor je niet door de kleinste vijand direct dood bent. Zelfs die vervelende vliegen (naam even kwijt) doen mij nu niet zo heel veel meer, enkel een deathclaw is nog lastig.
Wat armor betreft heb ik ook nog altijd flut armor maar de goeie armor die ik gevonden heb kan ik niet gebruiken omdat je daar eerst een quest voor moet doen om het te leren. En de tussenin armor is of superzwaar of amper te vinden... maar door mijn goede wapens maakt het ondertussen niet zo heel veel meer uit. Als ze dood zijn voor ze bij je zijn, kunnen ze je (meestal) toch niet raken :saint:
Image
cron