Re: PlayStation 5

1186
Er is gisteren een nieuwe systeemupdate uitgebracht voor de PS5 waarbij ook de controllers een update kregen.
Version: 21.01-03.20.00

This system software update improves system performance.
We've updated the DualSense wireless controller device software to improve stability.
We've fixed an issue that restricted the functionality of some screens when the screen reader was enabled.
We've fixed an issue where games that you've hidden on PS4 were not hidden on PS5.
We've made the process of copying games from USB extended storage to console storage in the game library more stable.

https://www.playstation.com/en-us/suppo ... -software/
Image

Re: PlayStation 5

1188
Er is een nieuwe software update aangekondigd voor de PS5.

Betere aanduiding als je nu een PS4 of PS5 game zou dit moeten omvatten. Alsook betere messaging and party mogelijkheden. Er is een update gedaan met trophies => denk dat dit mogelijk zal zijn om dit in je control center te plaatsen. Geen thema's, geen mogelijkheden om folders te maken en games te ordenen... Mja content zijn zeker.
Wanneer de update komt is nog niet bekend.

Er is ook een eerste third party SSD aangekondigd die volledig compatibel is met de PS5. De Seagate FireCuda 530 die beschikbaar zal zijn in 500gb, 1Tb, 2TB en 4TB. Voor die laatste zal je 1000 euro moeten ophoesten.. Sony heeft ook bekend gemaakt dat gebruikers die in de PS5 firmware beta programma zitten dit zullen kunnen testen.

PS: voor zover ik hier over zoek => trophylijsten zouden terug verticaal vertoond worden. En je zou trophies kunnen tracken. (Max 5 per keer)
Image

Re: PlayStation 5

1189
Wat een prijzen voor die SSD's :O

Ik heb precies hetzelfde als jij Ruler: mooi dat er een update is (was idd niet heel overzichtelijk die versies), maar vooral folders is toch een basisfunctie die we nu toch wel eens zouden mogen verwachten...? Ik heb helemaal niets met games opzoeken via de bibliotheek... zeker aangezien er maar een beperkt aantal titels op het beginscherm staan vind ik dat nogal irritant zoals het nu werkt.
Image

Re: PlayStation 5

1190
Denk dat velen hetzelfde ervaren als jij Paveman. Maar bijvoorbeeld je games in alfabetische volgorde zetten of een zoekfunctie zijn imo toch zaken die standaard zouden moeten kunnen.
Maar elke verbetering is meegenomen natuurlijk.

Kwestie de SSD: persoonlijk ga ik niet snel zoiets aanschaffen (voorlopig). Maar de 500gb SSD bijvoorbeeld is denk ik voor PS5 doeleinden volledig nutteloos. Een 2tb SSD is toch het minimum denk ik als je daarin wilt upgraden, lees: over de 500 euro investering en evenveel als je console kost... De prijzen zullen in de toekomst wel zakken, maar die prijzen om te gamen zijn toch soms wel volledig bij het haar gegrepen.
Image

Re: PlayStation 5

1193
When viewing the trophy lists of games, the trophies will now be displayed vertically instead of horizontally. You’ll now be able to see more information for each trophy without selecting it.

Als dit is wat ik denk dat het is: Mijn geklaag heeft toch geholpen dan :lol:

En die SSD's zijn nu nog erg duur maar ik verwacht wel dat deze goedkoper gaan worden door concurrentie, verbeteringen in productieproces en (hopelijk) het wegwerken van het halfgeleider tekort. Dat in tegenstelling tot de tegenhanger bij XBox waar Microsoft voor altijd dezelfde prijs zal vragen en als die ooit stoppen met ze te maken ben je de lul. Zo was het alleszins toch bij de 360 :q:
Image

Re: PlayStation 5

1195
Voor zover ik het begrijp is het probleem dat developers niet verplicht zijn om zo'n trophy % of counter toe te voegen aan een trophy genaamd 'doe 100 keer dit'. En als dat niet is toegevoegd, ja dan kan je dus ook niet die trophy selecteren om toe te voegen aan trophies die je snel wilt kunnen tracken of in beeld wil houden.

Beetje jammer dat sommige devs daar wat lui in zijn dus.
Image

Re: PlayStation 5

1197
Volgens de notes voor de beta van de volgende PS4 firmware zou het eindelijk mogelijk worden om de trophies van PS5 games op de PS4 te zien.
Hopelijk verwijderen ze dan de mogelijkheid om trophies van de PS3 games te zien op PS4 en PS5 niet, ik zie ze ertoe in staat :q:

Main features updated in this System Software Beta Program version

You can now view trophies for PS5 games on PS4

In Messages, if you're the owner of a group, you can now delete it. Open the options menu, and then select [Delete Group]. If you delete a group, it will be deleted for all members.

Now when you block someone, you can choose to also leave the group that only you and they are in at the same time. You won't leave groups that include other players.

Other update features

When a child requests to use communication features for a game, their parent or guardian will receive a notification on the PS4 and PlayStation App.

https://forum.psnprofiles.com/topic/112 ... blic-beta/
Image

Re: PlayStation 5

1199
Het is eigenlijk ook een van die dingen die gewoon vanaf het begin goed hadden moeten werken...
Nu duurt het soms uren voor je je totaal aantal trophies aangepast ziet worden op PS4 als je op PS5 een paar trophies hebt gehaald.
Image
cron