Re: Je nieuwste trophies

571
Thanks Zenmaster!

@Kolm: busted :D
Ik zou er niet te lang mee wachten eerlijk gezegd. Had graag de game gespeeld maar ja backlog anyone? Ik was al héél de week aan het twijfelen om de online trophies binnen te harken vanwege de ddos attacks. Toen ik las dat je de online trophy voor een match win in private session kan doen in je ééntje was ik verkocht! Natuurlijk toen ik de game wou downloaden zag ik dat er net iemand had gepost dat hij de trophies niet kon halen.. Dus wederom twijfel.
Gisteren zag ik dan dat er mensen waren die de trophies gehaald hadden.
Ik heb ze dan ook zonder problemen gehaald. Moest wel even zoeken naar private match. Je maakt een eigen netwerk aan ( private), ik koos voor CTF ( 2 vlaggen voor de win). Je zet je netwerk active. ( das al 1 trophy =》 netwerk maken). Dan ga je naar multiplayer =》 private match beta =》 je zoekt je eigen netwerk =》 join. Dan 2 vlaggen halen ( ik had geen tegenstrever) en terug een trophy voor online match te winnen. Terwijl kin je je loadout aanpassen ( ik heb gewoon een wapen gewisseld) en je 3 online trophies zijn binnen!

Gisteren was ik dan ook gemotiveerd om eerst die becomes the master trophy te halen voor ik verder ging met de campaign. Voor velen platinumbreker. De video's in de guide zijn goud waard, bekijk ze allemaal maar vooral de laatste deed mij sneller gaan. Ik heb de EPG, de EVO 8 shotgun en de ARC grenades gebruikt. Het is allemaal wat wennen maar oefening baart kunst. Op het laatst was het meer luckbased voor mij omdat ik regelmatig op de juiste snelheid zat maar er ergens 1 vijand niet dood was. :q:
Image

Re: Je nieuwste trophies

577
Eerlijk? Ik krijg steeds meer het gevoel dat de nieuwere generatie gamers geen challenge meer aan kan... Ze hebben nooit de PS3 tijd meegemaakt waar trophies echt f'ing moeilijk konden zijn of extreem lang. Ze willen het snel halen en als ze het zelf niet kunnen halen dan vragen ze het aan anderen en sommigen willen er zelfs geld voor neergooien... De manier van vragen is ook niet altijd even vriendelijk, soms eerder dwingend :|

Er zijn mensen die Max Payne 3 echt een onmogelijk te overkomen grind vinden: 30-40u voor mp als je vanaf scratch begint en de misc trophies met anderen doet .
Dat is inderdaad veel, maar eigenlijk valt het best mee als ik het vergelijk met Far Cry 2, GTA 4/5, Resistance 2, Battlefield 10.000 kills, Modnation Racers, MAG, Warhawk, ... Het enige probleem is dat de snelste manier extreem saai is, maar dat was in de meeste van eerder genoemde games ook het geval. En eigenlijk is NYMHC het echte probleem :P

De laatste paar jaar zijn die grinds of onmogelijke trophies toch wat minder geworden naar mijn gevoel. Ze zijn zeker niet weg (Skater XL bv) maar games van Sony zelf zijn duidelijk een stuk makkelijk geworden om de platinum te halen. Ratchet and Clank PS5 heeft bv een rarity van 66.10% op PSNP waar de andere R&C games tussen de 9.40% en 36.52% zitten. Je hoeft niet eens meer alle gouden bouten te vinden voor de platinum... :(

Maar... dit is allemaal natuurlijk maar mijn gevoel :q:
Image

Re: Je nieuwste trophies

578
Denk dat het aan de mentaliteit van de nieuwe generatie in het algemeen ligt. No offence jonge gamers hier. 😅 Maar ik merk het aan mijn jonge collega’s of klanten. Zijn dikwijls lui, verwend, hebben weinig of geen respect. Zeker die van de ouders alles krijgen. Niet allemaal hoor, maar toch. Maar aan de games zelf ligt het ook wel denk ik.
Image

Re: Je nieuwste trophies

579
Kan nog een interessant discussie worden :D
Als een bericht begint met "Bro" dan zegt dat al genoeg.

Er zijn best wel wat hedendaagse moeilijke games ( of trophies) ook hoor.
Maar je hebt gelijk, doe er op zijn minst wat moeite voor. Ik ben er ook een paar uur mee bezig geweest. Ja ik heb misschien wat FPS skills ( allemaal relatief natuurlijk), maar volharding en dingen uitproberen hebben de meeste niet.

Soms vraag ik mij wel af wat het punt is van die grind trophies in een lijst te steken en waarom we dit allemaal doen? Neem nu de Around the World trophy bijvoorbeeld in Grid. 40000km rijden...
Nutteloos gewoon. En moesten de developers nu nog zodanig content, objectives, challenges erin steken, zodat je die km's zo haalt zou ik nog zeggen. Maar neen. 2 weken aan een stuk 6-8 uren met een elastiek aan mijn controller mijn auto tegen de muur laten rijden op een ovaal circuit om kilometers te maken. Waar is de fun en the point?

Maar ok, we hoeven die trophies niet te doen natuurlijk.
Image

Re: Je nieuwste trophies

580
Promotion =》 Get promoted in online seasons. Tennis World Tour 2.
Daarmee alle online trophies in die game gehaald. Hoef ik mij daar niet meer druk om te maken of te vloeken om de verschrikkelijk slechte verbinding soms.
Sommige challenges zijn blijkbaar wel moeilijk..

Image
Image