Re: Final Fantasy VII Remake

122
Die heb ik toen bewust gedaan vóórdat ik aan Hard mode begon, vanwege de Götterdämmerung die je krijgt na het verslaan van Pride and Joy.
Heb je ook naar de equipment gekeken? Ik weet niet meer hoe het precies zat, maar zorg voor een Level 6 wapen (vanwege Reprieve) zoals ik het hier lees:
Bahamut
The hardest fight in the game. When the count goes down to one, Bahamut will unleash Megaflare and deal 9,999 magic damage to all 3 members of your party. You can only survive it by staggering him on time (pretty much impossible - although on the second Megaflare is manageable), by using Manaward or Manawall (Barrier Materia) if it comes up on time or by having Reprieve (when hit by a fatal spell or atack, you survive with 1HP) on the level 6 weapons (that's why the choice of Weapons). Save the Limit Breaks (Ascension and Dolphin Flurry) to take Ifrit down ASAP when it spawns.
Als ik me niet vergis heeft ie bij mij toen 2x megaflare gebruikt, maar is het alsnog gelukt. Waarschijnlijk vanwege Manaward/Manawall, gelukkig 9.999 HP (anders overleef je het alsnog niet) en snel genoeg kunnen healen. Zorg er dus vooral voor dat je hem snel genoeg staggert om de aanval te voorkomen. Cloud gebruiken met zijn abilities om sneller voor stagger te zorgen (Focuses Thrust bijvoorbeeld) met materia als ATB Stagger, ATB Assist en Steadfast Block niet te vergeten! Uiteraard ook iedereen Revival materia geven (liefst volledig geüpdatet), zodat áls iemand de aanval overleeft je de rest ook kunt reviven.
Als je de Bahamut in stagger hebt kun je waarschijnlijk het beste overschakelen naar Tifa voor haar abilities, om ervoor te zorgen dat Bahamut dan zo snel mogelijk verslagen kan worden.

Hope it helps!
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

123
Bedankt. Als ik het zo lees doe ik het wel op die manier; alleen wist ik niks van reprieve. Zal ik eens bekijken. En zal sneller moeten zijn waarschijnlijk met staggeren. Al mijn belangrijkste wapens zijn level 6. Mijn HP kan ik nog wat omhoog grinden, maar weet ni of ik daar nog zin in heb. 🤣 Ik heb een paar keer na een Megaflare nog iemand gehad die overleefde, maar dan niet op tijd kunnen healen of MP op…
Als Ifrit erbij komt focus je dan nog op Bahamut of alleen Ifrit, of allebei?

Ik zit bij story in chapter 17 nu. Wou eerst deze trophy doen en dan Hardened Veteran als laatste voor platinum.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

124
Het heeft sowieso meerwaarde om dit te doen, voordat je Hardened Veteran afrondt. Dat laatste stuk wordt toch een stukje makkelijker met de Götterdämmerung (Limit Break gevuld aan begin van battle). Als Ifrit erbij komt vol op hem richten. Limit Breaks bewaren voor het geval hij in beeld komt, zodat je hem zo snel mogelijk uit de weg kunt ruimen. Ik weet niet of je materia of andere manieren hebt om MP te restoren, maar anders ervoor zorgen dat je inderdaad bij alle karakters genoeg MP over hebt om Revive uit te voeren als het nodig mocht zijn. Ik zit te twijfelen of ik misschien Magnify/Revive bij mijn beste karakter had staan i.p.v. Magnify/Healing...? Zou hier nog wel eens van pas kunnen komen. HP grinden lijkt me niet nodig. Heb je geen ruimte voor HP (en evt. MP) Up materia?
Je zou eventueel een accessory met iets minder defence en meer materia slots kunnen kiezen? Als ik er nu wat over op zoek komt vaak Champion Belt voor Cloud/Tifa naar voren. Ik weet dat ik zelf bij een aantal battles de voorkeur voor Barret boven Tifa of Aerith had, vanwege zijn limit break en van meer op afstand aan kunnen vallen. Geen idee wie ik voor deze battle gebruikt heb.

Ik weet niet of je hier ook al gekeken hebt? https://psnprofiles.com/trophy/10660-fi ... ate-weapon
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

125
Die uitleg heb ik nog niet gezien. Ik heb het ongeveer zo wel. Heb bij elk character wel enkele HP ups, MP up, barrier, revival, time (haste), healing, magnify-healing en elemental-ice bij twee denk ik.
Mijn wapens van Tifa en Aerith zijn alleen iets anders. Raar dat die Guard Stick van Aerith gebruikt, lijkt mij het minste wapen. 😕

Ik had ergens gelezen om inderdaad Barret in plaats van Tifa te gebruiken. Ik gebruik Tifa graag voor haar abilities Rise and Fall en Omnistrike (veel attack damage met Metal Knuckles), maar inderdaad is Barret misschien een goede optie om vanaf afstand gewoon wat te knallen… Kan het eens proberen.

Zal wat liever moeten zijn voor mijn vrouw want ze heeft het er wat mee gehad. 😅 Gevecht duurt altijd een half uur of langer. 🤣 Heb ondertussen bijna 100 uur in de game zitten. Wel af en toe ook gewoon op pauze gestaan.

Edit:
Daarstraks nog gehaald. 🥵🙂 Everybody happy, haha.
Heb het toch met Barret gehaald ipv Tifa. Pride and Joy was ook even een verademing na Bahamut en Ifrit.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

128
Op welk vlak? 🙂 Eigenlijk heel weinig aan te merken. Het is altijd “moeilijk” als ze aan klassiekers komen waar je tientallen, in mijn geval een paar honderdtal, uren in hebt gestoken vroeger. Tenzij je het verbetert en ik denk wel dat ze daarin geslaagd zijn.
De Wispers, tja… Het is iets nieuw en het is nog wat vaag wat het verdere verloop van het verhaal betreft voor mij, maar ik kan nu niet zeggen dat het slecht is.
Topgame. Ik krijg alleen de indruk dat ze de PS4 voor het vervolg kunnen laten links liggen. Ik denk nu wel dat ik nog een PS5 koop, ooit, maar toch jammer als het zo zou zijn.
Ik heb de Yuffie episode helemaal op YouTube gekeken. Zou het normaal nooit doen, maar kon niet wachten op een PS5. 😅
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

129
Dat bedoelde ik idd. Gezien de erg lichte twijfel van wat het zou worden vooraf. Die Wispers voegen wat mij betreft weinig tot niets toe, maar het heeft me ook weer niet gestoord. Net als een paar karakters die zijn toegevoegd, maar verder had ik ook weinig aan te merken. Tot nu toe vind ik de wijzigingen in het verhaal te billijken en vind ik het juist wel mooi dat een zo geliefde game een nieuwe behandeling krijgt. Maakt dat je met nieuwsgierigheid naar het vervolg kunt kijken.
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

130
Vanaf woensdag zou de PSPlus PS4 versie toch een mogelijkheid tot gratis upgraden naar de PS5 versie krijgen.
De Yuffie DLC zit er niet in maar zou tijdelijk een 25% korting krijgen,

Yes. If you already own FINAL FANTASY VII REMAKE (physical or digital edition) for the PlayStation 4 and own a PlayStation 5, you can upgrade for free to FINAL FANTASY VII REMAKE for PlayStation 5.* This free enhancement update does not include the new episode featuring Yuffie. The new episode featuring Yuffie can be purchased separately. An internet connection is required to obtain the free PlayStation 5 enhancement update. However, if you have purchased FINAL FANTASY VII REMAKE (physical edition) for PlayStation 4, and own the PS5 digital edition (the model without a disc drive) then you are not eligible for the upgrade.

*PlayStation Plus members who own a PlayStation 5 and have received FINAL FANTASY VII REMAKE for PlayStation 4 as part of the PlayStation Plus Instant Game Collection are eligible for the free PlayStation 5 enhancement update program from 22 December 2021. Please note that an active PlayStation Plus subscription is required to maintain access to the content.

https://support.eu.square-enix.com/faqa ... 2&ret=main
Starting this Wednesday...

• PS Plus subscribers who previously redeemed @FinalFantasy VII Remake via @PlayStation Plus will be able to upgrade to the PS5 version of the game.

• Episode Intermission, the DLC featuring Yuffie Kisaragi, will be 25% off for a limited time!

https://twitter.com/finalfantasyvii/sta ... 1389314048
https://forum.psnprofiles.com/topic/119 ... n-ps-plus/
Image

Re: Final Fantasy VII Remake

133
Ik had nog niet gezien dat de Remake uit 3 delen gaat bestaan, maar dat viel ergens wel te verwachten: het was gelijk al de verwachting van velen toen de eerste werd aangekondigd. Toen bleek dat de eerste alleen Midgar behandelde begonnen velen alsnog te twijfelen, maar zoals nu blijkt onterecht. Nu dat 16 er voor mij op geen enkele manier uit ziet als iets dat ik zou willen spelen een heel erg mooie aankondiging! Zeker in combinatie met Crisis Core die ik nooit gespeeld heb...
Image