Re: Je nieuwste trophies

617
paveman wrote: 19 Aug 2021 08:23 Congrats! Is dit - vanwege de meerdere personen - lastiger dan de 2- en 3-persoons versies?
(Buiten de moeilijkheid om afspraken te maken)
Integendeel vrees ik... :|

Gisteren hadden we al 2 prep-missies gedaan voor de 3-persoons versie en de tweede missie was het 'ophalen' van auto's voor iedereen om dan later te gebruiken in de set-up missie. In de 4-persoons versie gaat het om 4 auto's en in de 3-persoons versie ook 4... :L:
Je zou denken dat je maar 3 auto's moet halen als je met 3 bent maar dat is dus niet het geval. Misschien omdat je de opvolgende missie alsnog met 4 zou kunnen doen en dat de game de kleurtjes die je aan de auto's geeft blijft onthouden? :think:

Toen we met de elite challenges bezig waren (die zijn enkel voor de finale) hadden we voor 1 act met 2 alle preps en set-ups gedaan. En dan merkten we ook al dat je nog steeds 4 targets (4 auto's daarna 4 boten) moet hacken ook al ben je maar met 2.

Hoe het zit met het aantal vijanden weet ik niet zeker, maar het lijkt er dus op dat de missie helemaal niet wordt aangepast als je maar met 2 speelt ipv met 4. Daardoor lijkt mij dat het steeds moeilijker wordt naarmate je met minder spelers speelt. Zeker de laatste finale zijn er echt een hele hoop vijanden en dat is toch makkelijker te controleren met 4 dan met 2.

Het mag duidelijk zijn dat het einde dus nog lang niet in zicht is! :lol:
Image

Re: Je nieuwste trophies

619
De doomsday heists zijn nooit naar PS3 gekomen :)

Op PS3 zijn enkel nog de 'gewone' heists uitgekomen en die hadden enkel trophies voor 1 keer de heist uitspelen en wat redelijk makkelijke dingen die wel wat tijd vragen. Moeilijkste daarvoor was 'finale spelen zonder damage te krijgen' maar die was erg makkelijk in de eerste heist die je met 2 speelt.

Ingame was er wel dezelfde criminal mastermind challenge voor deze heists maar omdat je deze heists enkel met 4 kon spelen (op de eerste na) zijn er dus geen 2-player en 3-player variaties. Je krijgt voor die criminal mastermind challenge ook 10 miljoen ingame. Voor de doomsday heists ligt dat een stuk lager. De 4-player geeft 3.750.000, 3-player 1.750.000 en 2-player slechts 750.000 terwijl die volgens mij het moeilijkste is. Er zijn ook nog Loyalty bonussen voor het uitspelen in volgorde met hetzelfde team.

Bij de doomsday heists hebben ze dan plots besloten om er wel een trophy aan te hangen en dan ook nog is dat je alle variaties moet doen voor die trophy...

We waren aan die heists op PS4 begonnen met het idee om eerst de gewone heist trophies te halen en daarna te kijken hoever we zouden komen met de doomsday heist trophies. Ik had verwacht dat de elite challenges al bijna onmogelijk zouden zijn maar die lukten. En nu ook die criminal mastermind 4-player is gelukt, is het moeilijk om nu nog op te geven :P

Belangrijk is wel dat we elke sessie voortgang maken en dat we behoorlijk ingelezen hadden op wat de mogelijke oorzaken waren dat de criminal mastermind voortgang plots reset. Los van op een bepaalde manier de missies starten, is het ook belangrijk dat je nooit in een auto rijdt die van een speler is. Reden: Als de auto van een speler kapot gaat (ontploft bv) dan wordt dit instant opgeslagen, het triggert dus eigenlijk een save. Maar stel dat er dan iemand in die auto zit op dat moment en die gaat ook dood door de ontploffing, dan wordt dat ook onmiddellijk mee opgeslagen en kan je dus helemaal opnieuw beginnen want niemand mag doodgaan voor de challenge.
Terwijl normaal als je dood gaat, dit niet onmiddellijk wordt opgeslagen waardoor je nog heel snel close application kan doen (iedereen moet dat doen) om te voorkomen dat die death wordt opgeslagen. Dit hebben we ook 4 keer moeten doen in de hele run en is gelukkig altijd goed gegaan. Er is dus nog wel een hele kleine speling als je doodgaat om te voorkomen dat je opnieuw moet beginnen :)


Doomsday ingame awards en bonussen:

Loyalty II – Complete all Doomsday Heist missions in order, with the same team of 2 players, to receive an additional GTA$75,000.
Loyalty III – Complete all Doomsday Heist missions in order, with the same team of 3 players, to receive a GTA$175,000 bonus award.
Loyalty IV – Complete all Doomsday Heist missions in order, with the same team of 4 players, to receive a GTA$375,000 cash bonus.

Criminal Mastermind II – Complete all Doomsday Heist missions in order, with the same team of 2 players, on Hard difficulty, without losing any lives to receive an additional GTA$750,000.
Criminal Mastermind III – Complete all Doomsday Heist missions in order, with the same team of 3 players, on Hard difficulty, without losing any lives to receive a GTA$1,750,000 cash bonus.
Criminal Mastermind IV – Complete all Doomsday Heist missions in order, with the same team of 4 players, on Hard difficulty, without losing any lives to receive a massive GTA$3,750,000 cash bonus.

Alle ingame awards voor doomsday heists:
https://support.rockstargames.com/artic ... sday-Heist
Image

Re: Je nieuwste trophies

620
Ja, ik begrijp ergens ook wel dat je niet op wil geven zo dichtbij de finishlijn, maar nondeju zeg, wat een moeite voor één (zilveren!) trophy... Ik zie in de guide staan dat het 50 uur kost om alle DLC trophies te halen, waarvan 30 voor deze ene zilveren. Dat is geduld tonen om een trophy binnen te halen! Ik vind 4-20 uur voor DLC van RE6 al véél te veel (plus dat ik liever met een boog om mp heen loop natuurlijk).
Image

Re: Je nieuwste trophies

621
Die 30u voor alleen die trophy... volgens mij zitten we al bijna aan 30u voor enkel de criminal mastermind 4 :O

Al moet ik er wel bij zeggen dat we echt extreem voorzichtig speelden. Mensen die elke spawn weten die kunnen er waarschijnlijk wel wat sneller door. En tijdens de laatste finale zijn we ook 1,5u kwijt geraakt toen iemand net voor het einde doodging. Toen we die opnieuw deden gisteren, was dat nog maar 44 minuten. Dat is dus een paar keer voorgekomen.

Daarnaast zijn er ook nog bepaalde dingen die heel erg nuttig zijn om te hebben tijdens deze missie maar die je dus daarbuiten moet verkrijgen.
Een minigun is voor 1 bepaalde vijand erg nuttig omdat je bijna instant dood gaat door die kerel en dat dat het enige is wat hem min of meer instant dood krijgt. Maar die unlock je pas bij level 120 en moet je dan nog kopen.

Sowieso is een hoger level beter want hoe hoger je level hoe meer body armors je kan meenemen. Het maximum is 10, maar eentje van ons is level in de 70 en die kan er maar 5 meenemen. Ik geloof dat je level 140 moet zijn om er 10 te kunnen meenemen want iemand kon er gisteren eindelijk 10 meenemen en ik geloof dat die level 140 had gehaald.

En dan heb je voor 1 missie minstens 1 iemand met een thermal scope op de sniper nodig. Dit speelt zich af in een grote hangar waar ze plots het licht uitdoen en je enkel nog night vision goggles hebt. Maar daarmee zie je niet of en waar er nog vijanden zitten op de overlopen bovenin de hangar.
Om de thermal scope te unlocken moet je eerst een bunker kopen. Vervolgens moet je deze voorzien van supplies (missies doen of kopen, gek genoeg is kopen beter want met andere dingen verdien je dat geld sneller terug dan de tijd die je nodig hebt om dezelfde supplies met missies te verzamelen). Dan moet je deze bunker instellen op research (kan ook ingesteld worden op goods die je kan verkopen om winst te maken) en eigenlijk moet je ook alle upgrades voor de snelheid kopen want anders gaat het helemaal niet vooruit.
Dat research gaat dan dingen 'uitvinden' voor je waardoor het unlockt en dat duurt dan enkele uren waarbij je online moet zijn maar... er zijn 51 dingen die je zo kan unlocken en het is random welke je krijgt en een volgende start pas als de vorige helemaal klaar is :L:
Je moet ook blijven zorgen voor supplies want anders stopt het proces.
Vervolgens moet je die sniper nog kopen, upgraden (hiervoor moet je dan weer een voertuig kopen met een weapon workshop) en de thermal scope erop zetten.

Ergens was er een week waarin supplies maar de helft kosten en research 2 keer zo snel ging of 2 keer zoveel research gaf voor eenzelfde hoeveelheid supplies. Toen heeft mijn PS4 nagenoeg de hele week aangestaan om al die research af te werken... :nerd:
Sinds gisteren is er een tweede in de groep die het geluk had deze thermal scope te unlocken.

Zelfs al zou je geen supplies kopen dan ben je nog een paar miljoen verder voor je de bunker met upgrades en de weapon workshop hebt... Gelukkig heb ik het meeste van mijn businesses kunnen kopen met een sale van -30-50%, maar dan nog!

Maw: die 30u gaat er al vanuit dat je al het nodige hebt en dat je al behoorlijk goed weet wat er op je afkomt. Dus misschien als je met een paar pro's kan meeliften dat het in die tijd lukt maar met een groep die vanaf scratch begint (nu ja, scratch, 3 van de 4 waren al level 100+) dan ben je echt veel meer tijd kwijt...

Het moeilijkste is daardoor eigenlijk nog mensen vinden die zich volledig hieraan willen toewijden en niet 'verdwijnen' als er een keer een tegenslag is of een sessie een keer niet kan doorgaan omdat iemand toch moet werken of het toch wat langer duurt dan verwacht... :|

De trophy van de elite challenges is nu wel mijn trophy met de laagste rarity, die van de mastermind challenges zou dan zelfs nog wat lager zijn :smug:
Image

Re: Je nieuwste trophies

622
Ik vind het toch ook onbegrijpelijk dat ontwikkelaars de voorwaarden voor sommige trophies zó moeilijk maken. Wat een gedoe, zeg! Vooral omdat het dan ook nog eens multiplayer is. Als het sp zou zijn en je zou wat geluk moeten hebben/iets moeten doen, oké..., maar het zo moeilijk maken terwijl je ook nog van anderen afhankelijk bent.....
Image

Re: Je nieuwste trophies

623
Deze trophies stammen wel nog uit een tijd waar dat vaker voorkwam. Ik blijf toch het gevoel hebben dat het de laatste paar jaar wat makkelijker is geworden. Redelijk lange/saaie grinds komen nog wel regelmatig voor (Wolfenstein Youngblood bv) maar laatste lastige trophy die mij binnen schiet is Wolfenstein 2 - Mein Leben (hoogste difficulty zonder doodgaan en geen savefiles). Bij games van Sony is het helemaal duidelijk, de laatste Ratchet and Clank moest je niet eens meer alle gouden bouten verzamelen voor de platinum en kon je jezelf onkwetsbaar maken via een setting... :q:
Image

Re: Je nieuwste trophies

624
Image

Flashback Mania in MGS4.

De voorlaatste voor de platinum. Niet de ergste, maar had geen idee welke flashback(s) ik gemist had of niet goed bekeken, dus bijna alle cutscenes opnieuw moeten bekijken voor deze. 😑

Ik weet al wat mijn volgende game wordt… NIET GTAV. 😂😓 Veel respect voor jou Kolm, en de rest, maar ik zou gek worden denk ik. Was vroeger nochtans een fan van alles tem GTA4 en RDR. Ik blijf tegenwoordig ver weg van games met veel multiplayer.
Image

Re: Je nieuwste trophies

625
Kolm wrote: 19 Aug 2021 17:33 Deze trophies stammen wel nog uit een tijd waar dat vaker voorkwam. Ik blijf toch het gevoel hebben dat het de laatste paar jaar wat makkelijker is geworden. Redelijk lange/saaie grinds komen nog wel regelmatig voor (Wolfenstein Youngblood bv) maar laatste lastige trophy die mij binnen schiet is Wolfenstein 2 - Mein Leben (hoogste difficulty zonder doodgaan en geen savefiles). Bij games van Sony is het helemaal duidelijk, de laatste Ratchet and Clank moest je niet eens meer alle gouden bouten verzamelen voor de platinum en kon je jezelf onkwetsbaar maken via een setting... :q:
Dat ze stoppen met die onmogelijke trophies is prima. Maar dat ze het zo makkelijk maken dat je een makkelijke game als ratchet and clank niet eens 100% hoeft te halen gaat wel ver. Dat zal de lol voor trophy hunten er ook wel uit halen. :p

Multiplayer trophies zie ik over het algemeen liever niet maar ik snap het ook wel. Als je echt fan bent van GTA en online rank 100 hebt behaald geeft het wel veel meer voldoening dat je een platinum krijgt bij het completen van de verhaallijn.

Re: Je nieuwste trophies

626
zenmaster wrote: 21 Aug 2021 10:50
Image

Flashback Mania in MGS4.

De voorlaatste voor de platinum. Niet de ergste, maar had geen idee welke flashback(s) ik gemist had of niet goed bekeken, dus bijna alle cutscenes opnieuw moeten bekijken voor deze. 😑
Gelukkig zijn de cutscenes van de game prachtig, maar na ze zoveel bekeken te hebben, zal dat ook tegensteken :lol:

Re: Je nieuwste trophies

628
NTGSruler wrote: 23 Aug 2021 14:02 Je moet het Rockstar wel nageven: ze houden je vast aan GTA als je die trophies wilt halen! :D
Meestal voelt het eerder alsof ze me aan alle kanten naar sharkcards proberen te pushen... maar dat weiger ik! :evil:
Enkel voor singleplayer DLC vergelijkbaar met de GTAIV DLC zouden ze van mij ooit extra geld kunnen krijgen en dat doen ze niet dus pech!

Overigens stoor ik me er ook aan dat in de activity feed (What's new) van PS4 verschijnt dat ik de 'GTAV and Great White Shark Cash Card Bundle' speel elke keer ik de game opstart.
Nee Rockstar... dat is niet de versie die ik speel maar jullie willen gewoon shark cards pushen! :bomb:
En geen idee of je dit voor 1 game uit kan zetten...
Image

Re: Je nieuwste trophies

629
Ik snap volledig je punt! Heb het al eens gezegd hier, maar de huidige verdienmodellen betreffende games zint mij niet. Zo lang ik een een volledige game kan spelen zonder microtransacties ben ik nog ok. Maar geld betalen voor cosmetische opsmuk, betere wapens en perks doe ik gewoon niet.
Image

Re: Je nieuwste trophies

630
Klopt, in zekere zin zijn sharkcards hier gewoon een vorm van timesavers: Of betaal bakken met geld of grind een hoop...
Eens je wat businesses hebt is het wel wat makkelijker om geld te 'maken', maar tegelijk wordt alles ook steeds duurder. Is een soort spiraal uiteindelijk.

Maar wat geld en aanverwanten betreft zit ik met GTAV ondertussen wel goed, het is nu echt een kwestie van doorbijten en de sessies blijven houden :)
Image
cron