Re: PlayStation 5

1201
PS4 en PS5 gaan standaard de trophies ophalen van het netwerk en enkel als ze geen internet hebben gaan ze de lokale trophies/games weergeven en dan alleen van games die je op dat systeem hebt gespeeld. Dus ik vond het wel vreemd dat op PS5 wel alles werd getoond en op PS4 de PS5 trophies ontbraken. Mijn verwachting is dat het allemaal in dezelfde database tabel zit en dat het allemaal via eenzelfde service wordt aangeboden aan de verschillende consoles.

PS3 heeft een online en offline modus. Ik weet niet wat er op dit moment in online modus wel/niet getoond wordt om de simpele reden dat de PS3 mijn aantal trophies/games niet aan kan en een eeuw nodig heeft om het in te laden, als het al lukt...
Laatste keer dat ik het gebruikte weet ik dat deze modus ook de vita games liet zien. Ik zou verwachten dat deze online modus ook gewoon alles laat zien omdat ik zou verwachten dat die dezelfde online service gebruikt. Maar dat is mijn logica, mogelijk niet die van Sony :P

Offline modus op PS3 laat enkel PS3 games zien die op het systeem zijn gespeeld of die het heeft kunnen terug syncen van PSN als het voorheen alleen op een andere PS3 werd gespeeld. Gelukkig wordt bij het spelen van een game die je eerst op een andere had gespeeld, wel alles rechtgetrokken als je een trophy voor de tweede keer zou halen zodat de oude tijd erop blijft staan. Dit is een beetje anders dan op PS4 waar niets wordt terug gesynct van het netwerk tenzij je de game op die PS4 speelt.

Vita was denk ik gelijkaardig aan de PS3 maar ik weet even niet in hoeverre de offline modus ook vita trophies ging terug syncen van PSN.

Mijn idee:
Als de database gewoon goed opgebouwd is dan zou ik verwachten dat in online modus er geen verschil zit tussen de verschillende consoles. Dan krijgt de console gewoon een reply van de server in een bepaald formaat en dit moet die dan omzetten naar data op het scherm. En dat icoontje dat aangeeft of het PS3/PS4/PS5 is, is nu vermoedelijk een voorgeladen afbeelding op de console (dus via firmware update aanpassen) maar dat zou eigenlijk ook gewoon kunnen gegenereerd worden. Mogelijk is die afbeelding de reden dat PS5 games nog niet getoond werden op PS4? :think:
Image

Re: PlayStation 5

1202
Wauw... het is in de PC versie van de PSN Store eindelijk opnieuw mogelijk om meteen de add-ons bij een game te zien ipv dat je die apart maar moest zien te vinden! :O

Eerst staan de verschillende edities van de game => Vond ik persoonlijk ooit wel een verbetering van de PC store.
Daaronder staat een sectie met add-ons voor alle verschillende DLC's en microtransactie packs.

Het viel me net op toen ik Hunter's Arena Legends toevoegde van PSPlus.
Stond meteen bij openen van de gamepagina een heel rijtje van microtransacties als add-ons :L:
Image

Re: PlayStation 5

1203
Game Mania zou nog bundels hebben liggen met de disc edition + ratchet and Clank en Ghost of Tsushima director's cut als games. Kost wel +- 150 euro meer dan een gewone PS5 disc edition.

Ik twijfel om het te doen

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

1204
daviduvel wrote: 03 Sep 2021 12:39 Game Mania zou nog bundels hebben liggen met de disc edition + ratchet and Clank en Ghost of Tsushima director's cut als games. Kost wel +- 150 euro meer dan een gewone PS5 disc edition.

Ik twijfel om het te doen
Image


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk
Enkel fysiek in de winkel dan waarschijnlijk en afhankelijk van welk filiaal?
met dan of R&C OF Ghost of Tsushima? Op zich aanlokkelijk om rond te horen, maar ik twijfel nog altijd over de aanschaf ervan op dit moment.
Image

Re: PlayStation 5

1206
Sanity penguin wrote: 03 Sep 2021 14:33 Enkel fysiek in de winkel dan waarschijnlijk en afhankelijk van welk filiaal?
met dan of R&C OF Ghost of Tsushima? Op zich aanlokkelijk om rond te horen, maar ik twijfel nog altijd over de aanschaf ervan op dit moment.
Daviduvel zegt 'EN', dus beide games en dat zou de 150 euro extra ook beter verklaren. Gamemania blijft gewoon aan adviesprijs verkopen en gaat een bundel niet plots 75 euro duurder verkopen.

Verder zijn het wel twee leuke games! R&C is misschien wel wat kort, maar Ghost of Tsushima ben je wel even mee bezig! :)
Image

Re: PlayStation 5

1209
Het is inderdaad afhankelijk per filiaal. Op de website staat dat je contact moet opnemen met je winkel om te horen of er nog zijn.

Ik ga het toch niet doen. Ik zie het niet zitten om 150 euro meer te betalen voor games die me uiteindelijk niet zoveel interesseren. Dan waag ik de gok om te wachten tot ze de reservatielijst terug opengooien voor de gewone versie. Een paar maanden zonder PS5 moet nog wel lukken

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

1210
Misschien dat ze binnenkort weer PS5's beschikbaar hebben zonder bundel. Maar... alle winkels lijken alleen maar (vaak zelfgemaakte) bundels met extra controllers/games/whatever te verkopen. Ik vermoed dat ze wat van de schaarste profiteren om de randapparaten ook veel te verkopen :P

Of het dan via reservatielijst is of via 'bel de winkel' zoals nu is maar even afwachten...
Image

Re: PlayStation 5

1211
Kolm wrote:Misschien dat ze binnenkort weer PS5's beschikbaar hebben zonder bundel. Maar... alle winkels lijken alleen maar (vaak zelfgemaakte) bundels met extra controllers/games/whatever te verkopen. Ik vermoed dat ze wat van de schaarste profiteren om de randapparaten ook veel te verkopen
Image


Of het dan via reservatielijst is of via 'bel de winkel' zoals nu is maar even afwachten...
Ik heb die vraag gesteld, maar dat is zo'n standaard antwoord dat ze het niet weten. Er is geen regelmaat op de leveringen te plakken. Ik wil gewoon mijn disc versie zonder extra's reserveren. Dat ik mogelijk nog enkele maanden moet wachten op de effectieve levering maakt me ni uit
Image


Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk

Image

Re: PlayStation 5

1212
Kolm wrote: 03 Sep 2021 15:25 Misschien dat ze binnenkort weer PS5's beschikbaar hebben zonder bundel. Maar... alle winkels lijken alleen maar (vaak zelfgemaakte) bundels met extra controllers/games/whatever te verkopen. Ik vermoed dat ze wat van de schaarste profiteren om de randapparaten ook veel te verkopen :P

Of het dan via reservatielijst is of via 'bel de winkel' zoals nu is maar even afwachten...
Een bundel met een tweede controller en een leuke game vind ik eigenlijk geen probleem.
Ik zou er ander toch een tweede controller apart bijkopen.
Image

Re: PlayStation 5

1213
Sanity penguin wrote: 03 Sep 2021 16:10 Een bundel met een tweede controller en een leuke game vind ik eigenlijk geen probleem.
Ik zou er ander toch een tweede controller apart bijkopen.
Dat is zeker een goede bundel. Maar ik zag ook bundels met een headset, camera, charger en maar 1 controller en geen game. Dat vind ik persoonlijk de minder interessante bundels die dan ook nog is behoorlijk veel duurder kunnen zijn afhankelijk van welke headset ze er dan aan toevoegen.

Ik vraag me op dit moment eigenlijk af wat het nut is van de PS5 camera... voor VR heb je dacht ik nog altijd de PS4 camera + adapter nodig :think:
Image

Re: PlayStation 5

1214
Kolm wrote: 03 Sep 2021 16:21
Sanity penguin wrote: 03 Sep 2021 16:10 Een bundel met een tweede controller en een leuke game vind ik eigenlijk geen probleem.
Ik zou er ander toch een tweede controller apart bijkopen.
Dat is zeker een goede bundel. Maar ik zag ook bundels met een headset, camera, charger en maar 1 controller en geen game. Dat vind ik persoonlijk de minder interessante bundels die dan ook nog is behoorlijk veel duurder kunnen zijn afhankelijk van welke headset ze er dan aan toevoegen.

Ik vraag me op dit moment eigenlijk af wat het nut is van de PS5 camera... voor VR heb je dacht ik nog altijd de PS4 camera + adapter nodig :think:
Wist zelfs niet dat de PS5 al een camera-variant had :lol:
Dat zijn inderdaad bundels om links te laten liggen. Ik heb denk ik nog nooit in mijn leven een headset gebruikt bij het gamen :D
Image