Re: Gran Turismo 7

76
Ik vind het ook net leuker om met een oude auto te beginnen en zo steeds verder op te werken. De eerste Project CARS vond ik daarom fantastisch: echte sim-racing en een grote mix aan wagens. Ok ja, Gran Turismo is veel minder op realistisch racen gericht, maar ge moet wel goed kunnen rijden.
Gran Turismo 5 is de laatste die ik (enorm veel) gespeeld heb, omdat GT6 nooit werkte op mijn PS3 (crashte altijd in openingsrace, nooit kunnen oplossen). Inderdaad jammer van de plotse piek in moeilijkheid, maar ik vond het racen tegen de AI altijd leuk.
Wel volledig akkoord dat ge geen 100u tegen AI kunt blijven racen in GT zonder dat het toch iets of wat saai wordt. Daarom vind ik de mix met racen tegen echte mensen wel eens interessant, om daarna terug naar singleplayer te gaan :P

81
Iedereen kent mij hier goed genoeg om te weten dat ik echt hyped ben voor de game. Gans de morgen ben ik al info en video's aan het zien. Ongelooflijk wat je allemaal mist door gewoon een trailer te bekijken om daarna een video te zien die de trailer uiteen zet. De ray tracing is fenomenaal in deze game. Mist, regen op het circuit. De lichteffecten zijn abnormaal. Le Mans bij nacht waar de trailer afsluit... mannekes :love:
Tuning is terug! Samen met GT Auto ( wielen en cosmetica) ga je je favoriete auto echt volledig naar je smaak zetten. Gecombineerd met de livery opties om dan prachtige foto's in scapes te maken.
De hints naar de singleplayer. Echt fantastisch.
Variabel weersysteem in de game. Performance points zijn terug, daily Miles.
Benieuwd als 24u races terug komen, B Spec anyone? ( in GT5 vond ik dat fantastisch).

Zoveel dingen nog die we niet weten.
Ik hoop echt keihard dat deze game niet meer wordt uitgesteld. PS5 is zo moeilijk te verkrijgen, en persoonlijk wordt dit de game op PS5 voor mij.

Laat de info maar binnenkomen nu om die 6 maanden vlotjes te overbruggen :)
Image

84
Kolm wrote: 10 Sep 2021 17:44 En dan heb je nog 6 maanden om the last of us platinum 150 te maken :q: :P
Eerlijk Kolm: ik stel het uit.. Geen idee waarom precies, maar het vooruitzicht om collectibles in elke chapter met een guide te moeten doen stoot mij af. En om tegen mijn zin een game te moeten gaan spelen.. :(
Voor de moment zijn het weer fantastische dagen/maanden voor gamers met ( ik weet het, tis vroeg) met het eindejaar in zicht.
Ik ben enorm Battlefield 2042 aan het volgen en CoD Vanguard ( early acces beta is nu van start gegaan. Heb niet gepreorderd maar volgend weekend is open beta).

En sinds dit een GT topic is: ik hoop nogmaals dat deze game niet wordt uitgesteld, want hier gaan echt weer zėėr véél uren gaan inkruipen.

Voor Zenmaster: de game zal ook beschikbaar zijn op PS4 ( weliswaar downgraded).
Hier de trailer:

Op playstation blog nog vette screenshots, zeker lezen:
https://blog.playstation.com/2021/09/09 ... 4-march-4/

Paar zaken die nog geanalyseerd zijn uit de breakdown van de trailer:

* er komt een dynamisch weersysteem =》 ingame is er een Dynamic weather icoon zichtbaar dat het percentage kans op regen of de natheid van de track aangeeft
* makkelijk te missen =》 Ford GT '06 zal aanwezig zijn in de game
* 2670 nog iets verschillende scapes locaties aanwezig in fotomode waaronder 1tje in "Bruges" ( kort bij mij waar ik woon)
* als er 24u races (endurance) zouden komen ( why not?), zal de track echt de racelijnen vertonen met rubber aan de zijkanten, de droge lijnen tijdens regen en tijdens het opdrogen na regen met waarschijblijk minder grip op deze lijnen als gevolg
* FIA races komen terug
* te moeilijk om allemaal op te noemen, maar een héél deel bevestigde auto's en merken waaronder de legendarische Toyota Tom Castrol en de Mercedes CLK
* used cars komt terug
* een exclusieve plaats voor legend cars die je kan kopen ( waarschijnlijk vrij te spelen door challenges of bepaalde races te winnen
* widebody kits gaan mogelijk zijn ( op alle auto's?), tuning en zėėr waarschijnlijk custom part op je wagen. In de trailer is te zien dat je een rear diffusor kan aanpassen
* Het was reeds mogelijk in GT Sport om de grootte van je velgen aan te passen. In GT7 kan dit nog steeds maar zul je ook je bandengrootte kunnen aanpassen ( weliswaar met vastgezette maten zo te zien).
* verschillende iconische circuits zoals Trial Mountain en High Speed S circuit. De meeste zoniet alle circuits van GT Sport zullen in GT7 zitten
Image

85
Ze mogen wel eens beginnen updaten :D
Op GM website staat nog steeds een releasedatum van 22/03/22 (geen idee hoe ze hier aan kwamen) en nog steeds de eerste trailer.

In de Playstation Store onder nieuwe games van deze maand is GT7 zelfs nog niet te zien.

Benieuwd wanneer we gaan kunnen preorderen en welke versies er uiteindelijk gaan verschijnen.
Misschien een PS5 bundel? :love: Lijkt mij zéér onwaarschijnlijk wel!
Image

86
Voor TLoU: Ik ken het gevoel van de collectibles wel... Op dit moment met Rise of the Tomb Raider bezig en die heeft ongelooflijk veel collectibles. Het eerste wat openwereld level alleen al heeft er over de 100 plus nog is 30-40 in elke van de 3 catacomben en die worden ook onder dat hoofd level geteld. Daarnaast kan je ze niet altijd oprapen de eerste keer dat je een level doorspeelt waardoor je verplicht later terug moet. Er staan wel wat icoontjes op de kaart van wat je gevonden hebt en voor elke map/rugzak die je vindt worden er een paar op de map getoond indien je ze nog niet had. Maar als je zo'n groot level niet vanaf het begin met een guide doet dan ga je op het einde echt hopeloos verloren zijn voor die laatste paar collectibles...

Voor GT7: hoofdbureau gamemania werkt niet in het weekend vermoed ik en zal misschien op vrijdag nog niet genoeg tijd gehad hebben. En ze wachten misschien nog op info vanuit hun leverancier ofzo. PlayStation store wordt altijd op dinsdag aangepast dus ik verwacht het dan pas daar.
Image

87
Hehe weer logische uitleg van Kolm :D

Eerlijk voor de moment amuseer ik mij enorm door gewoon games te spelen waar ik niet hoef te trophyhunten. Na het zien van de GT7 trailer denk ik er zelfs aan om morgen misschien GT Sport terug te installeren en wat te racen en foto's te nemen :P

Kan zijn dat ik voor mijn nummertje 150 een andere game doe. Een game vooropstellen als mijlpaal werkt tot op bepaalde hoogte, maar ik merk nu van mezelf dat het mij tegenhoudt om verder te doen met bepaalde games omdat ik die eerder platinum zou halen dan TLOU. F1 2021 bijvoorbeeld ben ik kortbij (allez nog redelijk wat te racen, alsook tennis world tour => ook nog wel een grind).

Na het zien van de GoW Ragnarok trailer schoot het mij te binnen om misschien GoW te doen als nummer 150. Ik heb die op de PS5 in 60fps dus waarom niet? Het gaat erom dat je je amuseert met games en TLOU, ja die collectibles houden mij tegen.
Image

88
Je zou voor tlou ook een eerste run zonder guide kunnen doen en dan de tweede run op easy+ echt alles scavengen en collectibles doen.
In chapter select kan je ook zien waar je wat mist dus dat scheelt ook wel. Zolang je bij chapter select in een nieuwe savefile verder gaat wanneer je de prompt krijgt en dus niet op je story completed save => anders moet je story opnieuw completen vanaf de chapter waar je chapter select hebt gedaan... dat zit echt slecht in elkaar.

Grounded+ zou ik niet moeilijk doen en gewoon van achter naar voren chapter select doen van je easy+ save. Dat kan ik je dan wel uitleggen want we gaan hier wat off topic :lol:
Image

90
Ik ben inmiddels ook wel hyped voor GT7. Lijkt erop toch ouderwets goed te gaan worden, met ook een ouderwetse focus op de SP/career. Daar kijk ik nu al naar uit. Nu hopen dat er niet teveel online trophies zullen zijn. Hoewel het me niet tegen zou houden zou ik het jammer vinden zo'n mooie game om die reden niet te platinummen. Dan liever net als GT5: omdat de RB races te moeilijk voor me zijn (al ben ik stiekem wel benieuwd hoe dat me met racestuur af zou gaan...).
Image