Re: Gran Turismo 7

92
Kolm: is al tijdje geweten, en ik wou het hier nog plaatsen. Het was te denken dat dit niet anders zou zijn dan de weg die ze hebben ingeslagen met GT Sport. Die was ook al online only en enkel arcade mode is speelbaar offline. Het zou blijkbaar te maken hebben met de FIA races. Doordat je online moet opslaan is er minder ( geen?) kans dat mensen gaan cheaten met hun tijden.

Eerlijk, ik ga de game er niet voor laten maar op GTPlanet zijn er verschillende die daardoor definitief nee zeggen om de game aan te schaffen. Eerst zien dan geloven natuurlijk.
Wel is het zo dat je eigenlijk 70 euro gaat betalen om na enkele jaren de game niet meer te kunnen spelen wegens het sluiten van de servers. De servers van GT5 zijn redelijk snel gesloten na GT6 en hetzelfde voor GT6 na release van GT Sport.

@Paveman: ewel ik kijk er enorm naar uit. Ik hoop dat er een mooi progressiesysteem in zit met de sp. Tuning is terug, maintenance, wide body kits ( en mss raceconversies?)...

Paar zaken waar mensen serieus over zagen:
* License tests die wss opnieuw te moeten doen zijn ( met start -stop license test inbegrepen). Persoonlijk heb ik er geen last mee om te doen.
* te weinig auto's in de game. Er is sprake van +-420 Premium auto's ( geen idee met of zonder used cars).
* niet echt nieuwe tracks/circuits =》 kan een impact hebben op de sp waarbij je steeds op dezelfde tracks moet rijden.
* vraag is als PD dezelfde weg zal opgaan zoals met GT Sport waarbij die laatste serieus ondersteund werd met nieuwe wagens, circuits, circuit experience.. toevoegingen aan de sp zouden leuk zijn, maar doen afbraak aan de volwaardige sp bij launch
* oud zėėr van PD en Gran Turismo =》 de AI. Ik hoop dat er ergens moeilijkheden te kiezen zijn met eventueel betere beloningen, of dat de AI iets beter is. Nu sommige challenges in GT games waren/zijn onmogelijk met controller voor velen.
* B Spec? Mag van mij zeker terug komen.
* 24u races ( met optie tot saven) en multiclass races
* hoe zal de sport mode ( online) zijn? Hopelijk mogelijk private lobby aan te maken
* de 3D world map was in de eerste trailer anders dan in de laatste trailer. Velen vinden de world map van nu (weliswaar met dynamisch dag en nacht systeem) minder mooi dan dat van de eerste trailer
Image

93
Ziet er toch heel goed uit, spreekt mij veel meer aan dan GT Sport :)
Bij de verhuis heb ik een tijdje getwijfeld om mijn racestuur terug te verkopen, maar eigenlijk zijn er nog genoeg games waarvoor ik het wil gebruiken en deze is daar zeker bij :D

98
Paveman: ik durf bijna met volle zekerheid zeggen dat het online gedeelte niet zo bepalend zal zijn dan GTS. De sp zal daar voor zorgen. GTS is destijds gereleased met enkel de Sport Mode ( en arcade maar ja das geen sp). Ik moet zeggen dat de campagne nu toch wel voor velen uren plezier zorgt. Ik zit nu in professional league wat ik volledig moet doen en daarna nog de endurance races. Echt minimum nog 30u plezier.

Marty: tis inderdaad precies echt!
Image

99
Het ziet er allemaal goed uit, hoor en ik begrijp wat je zegt, ruler. Ik heb alleen geen zin in een game die me telkens richting een online modus 'pusht' met allerlei meldingen etc. En zoals gezegd dat de game online only is irriteert me gelijk al. Werkt je internetverbinding even niet mee? Jammer voor je. Heeft PSN een storing of is er onderhoud? Pech man. Etc.
Nou zal het met de PS5 wel wat meevallen, maar met PES (eFootball) heeft het me ook altijd geïrriteerd dat je elke keer bij opstarten moet wachten tot de game verbinding heeft gemaakt met de servers van de game, of ik nou een online modus wilde spelen (over het algemeen niet), of simpelweg een Master League. Het gaat me dus niet zozeer om de vraag of ik wel genoeg plezier zal beleven aan de sp (30u vind ik overigens vrij weinig voor GT, maar dat hoeft niet erg te zijn), maar meer om de dingen er omheen die me tegenstaan.
Tot slot hoop ik dan toch ook geen geforceerde online trophies, wat het irritatiepakket compleet zou maken ;). Niet dat ik de game daardoor zou laten liggen (hooguit voorkeur geven aan andere games), maar ik zou het wel jammer vinden.
Image

100
Allemaal geldige punten Paveman. Alleen het pushen naar online valt vind ik wel mee. GT Sport was bedoeld met een focus op online racen. Tis maar omdat de community zwaar erin hakte dat er geen sp content was, buiten de povere arcade mode, dat PD hier mee aan de slag ging. GT Sport is nu vandaag echt een volwaardige racegame. Die 30 uurtjes waar ik over sprak, pak maar gerust het dubbele. Je hebt de campaign met zéér veel races, experience mode waarin je bijna alle circuits verdeeld in stukken goud kunt halen, er zijn de licenses om goud te halen en dan uiteraard de arcade mode waarin je zelf races kan uitstippelen. Dan heb je als je wil nog de Lewis Hamilton DLC (betalend), waarbij je 10 races platinum kunt halen wat blijkbaar zéér moeilijk is.

Soit kwestie GT7: zeker allemaal terechte punten. Online only irriteert mij ook en dan voornamelijk voor het feit dat we eigenlijk 80 euro gaan betalen om na een paar jaar wanneer de stekker uit de servers worden gehaald met een waardeloze game zitten omdat je de sp zelfs niet zal kunnen spelen (tenzij ze een patch uitbrengen). Uiteindelijk zijn we toch altijd online verbonden met onze console en PSN down valt de laatste tijd ook zéér goed mee. Maar toch, het is zeker een punt, waarom moet het online only zijn?
Kwestie trophies is het wat moeilijk voorspellen, maar ik vermoed dat er wel wat online trophies zullen in zitten. Ik hoop alleen geen 323 daily races, 91 poles en zoveel overwinningen behalen! ^^

Voor de rest is dit een release day aankoop voor mij, maar dat was denk ik al duidelijk. :lol:

Ik moet je trouwens niet overtuigen: maar er is ook nog het stukje VR waar nog niets is over gezegd. Kan nog wel interessant worden, al zegt het mij persoonlijk volledig niets.
Image

102
Ik vond zelfs met GT6 dat al aardig richting online werd gepusht.... ik zit niet te wachten op menu's met allemaal meldingen over online race dit, online race dat, voordat ik naar de plek kan waar ik wil zijn: de offline/singleplayer modus. Dat is wat ik met het pushen bedoel: al die (voor mij) overbodige menu's en meldingen die ik telkens maar weg moet drukken en me afleiden van wat ik wil doen.

Uiteraard heb je gelijk dat PSN maar weinig down is. Op hetzelfde moment heb ik het een paar weken terug gehad dat er onderhoud was en PSN een paar uur niet bereikbaar was. Als je dan net zin hebt om GT7 te spelen heb je dus pech. Klopt: het zal niet vaak het geval zijn, maar als je al niet veel tijd hebt om te gamen wil je niet (hoe weinig het ook voorkomt) dat het om die reden niet kan.

Trophies vind ik nu nog lastig inschatten, aangezien PD toch een Sony studio is en de trend die ze op dat gebied hebben ingezet.

Dat het voor jou een day one aankoop is twijfelt hier denk ik niemand over idd, mij hoef je niet over te halen (VR zal dat iig niet doen :P), maar ik wacht rustig af wat het wordt met GT...
Image

103
NTGSruler wrote: 16 Sep 2021 17:25 Het dynamisch weersysteem zal NIET voor alle tracks zijn.
Dat blijf ik zo opvallend vinden. Ze steken enorm veel werk in allerlei details, maar iets dat een enorme impact heeft op de race-ervaring, kunnen ze niet voor alle tracks doen. Vreemd als bv. Project CARS dat wel al had van de eerste game, maar dat is natuurlijk veel meer simulator gericht en dus essentieel.
Ik ben benieuwd hoe 'realistisch' GT7 zal aanvoelen, want GT5 is de laatste die ik speelde en dat was toch redelijk 'arcade' gericht :P
Sowieso steekt Gran Turismo erbovenuit qua graphics en details in de tracks, dus daar kijk ik wel naar uit :)

104
Ik vind het ook wel vreemd Met0t0. Ik vraag mij af of het te maken heeft met de PS4 versie.
Zelfs ray tracing is enkel mogelijk tijdens replays.

Met GT Sport zijn ze toch wel meer de Sim toer in gegaan. Benieuwd wat het gaat geven in GT7.
Tussen GT5 en GT6 is er weinig verschil.
Image

105
GT is ondanks hun claims nooit écht een simulator geweest imo. Juist een van de redenen waarom ik het vanaf het begin zo mooi vond ;)
Ik heb de vraag om een realistisch schademodel etc. ook nooit ondersteund (wel begrepen, overigens): ik vond juist het semi-simulator zonder het gedoe van een 'echte' simulator zo leuk. Een arcade game met realistische trekjes om zo maar te zeggen. Juist nu ook zou ik dat toejuichen: lekker even racen zonder al te hard na hoeven te denken en veel tijd in instellingen etc. te hoeven steken. En niet tijden hoeven oefenen om een klein beetje kans te maken tegen echte spelers.... :P (Oké, nu houd ik op te zeuren... kon het alleen niet laten deze nog te maken :lol:)
Image