Re: PlayStation 5

1231
Zo'n trophy icoontje in die balk onderaan zou ik idd wel handig vinden ipv het geneuzel nu!
In de beta zouden de trophylists inderdaad opnieuw verticaal zijn maar het werd hier niet vermeld voor zover ik kan zien. Dat wordt dus even afwachten... :q:
Image

Re: PlayStation 5

1234
Haha! Klopt! Ik voel me anders een beetje een 'broken record' als ik door blijf gaan op dezelfde punten. En kan het alleen maar met jullie eens zijn. Op zich ben ik al aardig gewend aan de UI van de PS5, heb de handigheidjes inmiddels wel wat door, maar vind over het algemeen dat alles wat omslachtig is. Dan merk je hoe een simpele functie als folders, een aparte menuknop voor t bekijken van trophies of andere zaken etc. verschil kan maken.
Image

Re: PlayStation 5

1241
FGras wrote: 15 Sep 2021 12:00 Yep, ziet er wat overzichtelijker uit die trophy lijst. Hebben ze nog iets anders aangepast?
Belangrijkste is voor de meeste dat je nu het geheugen kan uitbreiden via het SSD-slot.
3D-audio kan nu ook via tv speakers.
Allerlei dingen in de UI.

Verder vind ik die nieuwe trophytracker wel een handigheidje en uiteraard de verticale trophies! :)
En de aparte icons voor PS4 en PS5 versies van games als je beide geïnstalleerd hebt, is ook wel beter. Niet meer via dat stomme menu en dan nog twijfelen of je wel de goeie versie hebt... :q:

Als je meer details wil kan je best even door de blogpost gaan:
https://blog.playstation.com/2021/09/14 ... -tomorrow/
Image

Re: PlayStation 5

1242
Kolm wrote: 15 Sep 2021 13:05
FGras wrote: 15 Sep 2021 12:00 Yep, ziet er wat overzichtelijker uit die trophy lijst. Hebben ze nog iets anders aangepast?
Belangrijkste is voor de meeste dat je nu het geheugen kan uitbreiden via het SSD-slot.
3D-audio kan nu ook via tv speakers.
Allerlei dingen in de UI.

Verder vind ik die nieuwe trophytracker wel een handigheidje en uiteraard de verticale trophies! :)
En de aparte icons voor PS4 en PS5 versies van games als je beide geïnstalleerd hebt, is ook wel beter. Niet meer via dat stomme menu en dan nog twijfelen of je wel de goeie versie hebt... :q:

Als je meer details wil kan je best even door de blogpost gaan:
https://blog.playstation.com/2021/09/14 ... -tomorrow/
Oeh, voor de 3D audio voor de speakers heb ik wel interesse! Ik ben wel benieuwd of dat echt anders gaat zijn! :think:

Re: PlayStation 5

1244
Allez had het moeten weten. De stats voor het aantal uren gespeeld voor je verschillende games klopt totaal niet meer. GT Sport heb ik 3 jaar geleden gespeeld en maar 10u??

De trophytracker.... moet ik manueel elke trophy gaan tracken als ik dat wil volgen? Zucht. Had dat allemaal niet automatisch gemoeten vanaf je een game start?
Image

Re: PlayStation 5

1245
NTGSruler wrote: 15 Sep 2021 14:27 Allez had het moeten weten. De stats voor het aantal uren gespeeld voor je verschillende games klopt totaal niet meer. GT Sport heb ik 3 jaar geleden gespeeld en maar 10u??

De trophytracker.... moet ik manueel elke trophy gaan tracken als ik dat wil volgen? Zucht. Had dat allemaal niet automatisch gemoeten vanaf je een game start?
Dat van GT Sport kan kloppen want het tracken van die uren wordt eigenlijk pas algemeen gedaan sinds de release van de PS5. Daarvoor was er wel iets van tracking dat ze dan gebruikte om je eindejaars overzicht te maken, maar dat werkte alleen als je toestemming had gegeven om data te delen.
Los daarvan zijn er veel klachten dat het tracken van die uren niet echt goed werkt. Zo gaat hij eigenlijk de tijd tellen dat de game aanstaat, ook al staat die te niksen op het main menu. Ingame trackers blijven gewoon beter.

De trophytracker is een tool waarbij jij 5 trophies kan selecteren die je snel wil kunnen checken ipv telkens gaan zoeken in je trophylijst. Dus niet noodzakelijk de 5 trophies waar je het dichtste bij bent ofzo, want wat zou hij er dan automatisch in moeten zetten? :think:
Dus wel bv: Kill 20 vijanden met headshot, dan kan je die daar zetten en je progress zien. Of iets met collectables ofzo.
Image
cron