Re: PlayStation 5

1246
Ah ok dank je voor de uitleg Kolm! Die tijd tracker is dan wel serieus off dan want ingame GT Sport is er ook een tracker die zegt dat ik al 208u gereden heb.. of algemeen de game gespeeld.

Voor de trophytracker: is het bij Xbox niet zo dat alle achievements getracked worden automatisch wanneer je een game start?
Nu kunnen we 5 verschillende trophies tracken, cool, maar graag had ik gehad dat alle trophies gewoon getracked worden.
Bijvoorbeeld: F1 2021 is er een trophy voor 50u on track rijden, trophy voor 10 multiplayer races, 50 en 100. Nu moet ik dus manueel die trophies gaan selecteren om ze te tracken. En stel nu dat ik de game start, ik track de 50u trophy niet. Om dan na een tijd die trophy wel te tracken: wordt de reeds gespeelde tijd dan ineens getoond, of begint die tracker dan van nul de moment dat ik hem instel om te tracken? :?
Image

Re: PlayStation 5

1247
Alle trophies waar zo'n tracker getalletje bij staat, gaan nog steeds die getalletjes updaten in het algemene overzicht. Dat is gewoon vergelijkbaar als bij xbox. Maar developers bepalen of een trophy van die getalletjes krijgt waardoor het soms wel kan zijn dat een trophy waar je een tracker zou verwachten, er toch geen is.

Het enige wat je met die tool kan doen is 5 trophies beter bereikbaar maken zodat je ze snel kan bekijken ipv telkens de hele lijst te moeten openen en ze daar dan te gaan zoeken.

In jouw geval: F1 2021 developers hebben geen tracking toegevoegd aan die trophies waardoor je dus in je trophylijst daar geen voortgang voor kan zien... Bij Sackboy PS5 zie je (ook op PSNP) verschillende trophies waar wel zo'n tracker is toegevoegd.

Edit: Ik zie op PSNP wel dat de tracker verdwijnt (ipv 50/50 te tonen bv) eens je de trophy hebt gehaald indien je op een profiel kijkt van iemand die de trophy al heeft.
Image

Re: PlayStation 5

1248
Hmm ga daarbij toch eens moeten in verdiepen geloof ik. Het is alvast goed dat je 5 trophies van dichtbij kan opvolgen.

Hopelijk wordt het gebruikt en komen er eventueel nog verbeteringen bij.
Een zoekfunctie in je games (om een game te zoeken) had ook wel handig geweest :-"
Image

Re: PlayStation 5

1250
Wat is daar het nut van?
Is er effectief trophy tracking voorzien dan? Bv. Die spend x-amount: wordt er dan bijgehouden hoeveel je effectief uitgegeven hebt?
Zie er anders het nut niet echt van in. En als het zo is, dan lijkt dat mij toch ook zeer onderhevig aan glitches.
Image

Re: PlayStation 5

1251
Tales of Arise heeft geen progress tracker. Andere games kunnen daar wel gebruik van maken en dan kun je waarschijnlijk zien op hoeveel % je zit. Dan hoef je niet steeds helemaal je trophy lijst te bezoeken
Image

Re: PlayStation 5

1252
@Sanity: Wat de glitches betreft: Niet meer of minder onderhevig aan glitches dan als die statistiek normaal gezien ingame getoond zou worden.

Verder zie ik er ook wel alleen het nut van in voor trophies waar de devs er echt een tracking nummer hebben aangehangen. Dat lijkt nu niet echt het geval te zijn voor Tales of Arise? :think:

Edit: Marty was me voor :P
Image

Re: PlayStation 5

1255
Marty wrote: 15 Sep 2021 17:01
Kolm wrote: 15 Sep 2021 16:37 @Marty: Je zou is kunnen kijken bij Aliens Fireteam elite, die heeft wel trackers zie ik. (Heb zelf even de PS5 niet aan)
Ja dat kan, maar die game heeft problemen met de trackers :lol:
Tribes of Midgard? :think:

En gaat er enkel om hoe het eruit ziet in de tool, niet of het ook goed kan tellen. Eigenlijk vreemd dat ze zo geen trophies in hun afbeelding van de blog hebben :|
Image

Re: PlayStation 5

1258
@Marty: Duidelijk zo! :cool:

@NTGSruler: Die zijn er altijd wel helaas... hopelijk is het niet te erg.
Hier 2 Pro's en een gewone al geüpdatet, nog geen games gespeeld maar verder geen problemen gezien.
In het artikel van pushsquare leken ze het vooral over trage menu's te hebben. Dat was al een probleem voorheen indien je de balk met games niet inkorte tot 10-15 icoontjes + bibliotheek. Als je daar alles wat geïnstalleerd is achter elkaar laat zien en je had wat veel, dan ging het al stroef.
In hoeverre de trage store er ook mee te maken heeft weet ik niet.

Recent heb ik nog wat ontdekt op PS4: Als ik GTAV speel met minder dan 50GB vrij (40GB) dan heb ik veel meer korte freezes en popup in de multiplayer dan met 60GB vrij. Het is altijd beter om wat ruimte vrij te houden voor tijdelijke storage van werkgeheugen op de harddisk door de game maar ik had niet verwacht dat het zoveel zou zijn. Op PS3 was het iets van 10GB voor een 500GB schijf.
Image

Re: PlayStation 5

1259
Interessant om te weten van dat werkgeheugen. Ik heb redelijk wat games geïnstalleerd staan. Voorlopig werkt alles wel nog altijd relatief vlot. De overgang naar mijn PS5 gaat wel minder vlot dan ik had verwacht. Ik kan natuurlijk ook PS4 games gaan installeren op mijn PS5, maar voorlopig is het goed zo. Tis alleen wanneer ik een game speel dat mijn PS4 tot jet maakt, ik er mij aan begin te irriteren. Dan is de PS5 een pak stiller. Maar gelukkig is het niet altijd zo met de PS4 kwam geluid.
Image

Re: PlayStation 5

1260
Het kan ook zijn dat de hoeveelheid afhankelijk is van de game natuurlijk...
Ik had wat kleine/korte games gekocht en alvast gedownload om er tussendoor af en toe eentje te doen. Daarna had ik er dan last van in GTA en nadat ik er 2 had uitgespeeld en verwijderd had was het probleem weer weg in GTA.

Zelf speel ik PS4 games ook nog op de PS4. Vooral omdat ik weet dat de PS5 anders ook binnen de kortste keren vol staat :lol:
Image
cron