Re: Gran Turismo 7

121
In GTS heb je ook nog de cones die je kan aan/uit zetten langs de kant van het circuit. Héél handig ook.

Dit weekend zilver gehaald in de Vettel Challenge Suzuka in GT5. Had ik destijds nog nooit gehaald. Mijn tijd zit wel nog altijd 1.5sec boven de target tijd om goud te halen. Geen idee waar ik het laat liggen.
Image

122
NTGSruler wrote: 27 Sep 2021 08:59 In GTS heb je ook nog de cones die je kan aan/uit zetten langs de kant van het circuit. Héél handig ook.

Dit weekend zilver gehaald in de Vettel Challenge Suzuka in GT5. Had ik destijds nog nooit gehaald. Mijn tijd zit wel nog altijd 1.5sec boven de target tijd om goud te halen. Geen idee waar ik het laat liggen.
:O

Het klinkt wel alsof het gewoon mogelijk is voor je dus! Blijven oefenen en dan wordt dit misschien wel nummer 150 :lol:

Uit curiositeit nog wat gaan opzoeken en ik vond een thread van iemand die alles in detail uitlegde voor elke track inclusief video. Helaas had hij besloten om al zijn posts te editen en de inhoud weg te halen, maar gelukkig stond er op de laatste pagina nog iemand die zijn eerste post had gequote! Je kan de quote expanden om de hele originele tekst te zien.

https://www.gtplanet.net/forum/threads/154480/page-5

Het valt mij vooral op dat hij hier en daar echt zwaar over de curbs gaat en de bocht half afsnijdt :think:

En dan is er nog een video met iemand die het helemaal uitlegt:

En voor mensen die met een controller spelen: De sensitivity op 7 of 10 of alleszins hoger dan default zetten, zou veel helpen.
Maar misschien wist je dit allemaal al :lol:
Image

123
Hey Kolm: geen idee of het mogelijk is. Ik denk dat ik de meeste video's hiervan met uitleg wel heb gezien :) Maar toch bedankt weer voor het opzoekingswerk!

Ik vraag mij af of het eigenlijk niet te maken heeft met de soort camera dat ik gebruik. In die eerste video vraag ik mij af als er daadwerkelijk vanuit dat standpunt gereden is. Ik rij met de bumper camera waarbij je niets van de wagen ziet, enkel de baan. Misschien dat dit het dieptezicht veranderd waardoor ik soms sneller in de remmen ga? Geen idee. Ik ga denk ik wel paar keer proberen nog, maar geen uren meer na elkaar. En elke sessie sluit ik af met uitrijden om te eindigen met een goed gevoel, wat de tijd ook is. Ik heb trouwens alles van UI uitgezet. Geen tijden, geen ghost.

We zien wel.
Image

124
Ik lees ook vaak dingen als: Blijf je gas vol inhouden maar tik kort op de rem ipv met andere auto's het normale 'gas los - remmen - bocht nemen - ergens in bocht terug op gas gaan'. Het blijft een aparte auto...

Wat ik vooral blijf onthouden van de video's nu ik ook even de andere 2 challenges heb bekeken: Als de game je er niet voor afstraft dan mag je gewoon het hele circuit, ook buiten de kerbs gebruiken :lol:

Als je het gewoon regelmatig blijft spelen om de feeling te houden dan ga je plots totaal onverwacht wel een keer goud halen denk ik.
Zelf zou ik de tijden waarschijnlijk wel een tijdje aan laten staan om te kijken waar je kan verbeteren tov de video's. Als is het soms wel afleidend inderdaad... :|
Image

125
Heb het de laatste dagen enorm druk en heb nu niet meer geoefend. Dat remmen zou inderdaad wel eens een rol kunnen spelen.

Kwestie de tijden merk ik van mezelf als je een goede eerste ronde rijdt, de druk voor mezelf om een goede tweede ronde te doen toeneemt. Al heb je na een tijd zonder tussentijden op je scherm het ook wel door als je snel bent of niet :P
Image

126
Ik ken het gevoel wel...
Niet alleen bij races maar ook bij andere games waar je een score moet halen of een moeilijke baas verslaan. Het is heel vaak net niet waardoor ik wat ga vloeken en schelden om dan vervolgens plots de tijd/score/baas compleet te vermorzelen met enorm veel marge. Want gewoon nipt verslaan was weer niet goed genoeg :q:
Image

127
Herkenbaar ja! En als je dan later de boss of wat dan ook nog eens doet lukt het vervolgens ook keer op keer makkelijk. Bij KH: BBS was dat vooral het geval, al was ik daar bewust met het lastigste karakter (Terra) begonnen: de uiteindelijke eindbaas moet je met alle drie de mogelijke karakters verslaan. Nadat het na tig pogingen met de eerste was gelukt, was de tweede en derde poging en één of slechts enkele pogingen raak.
Image

128
Ze lijken de trophies voor GT in ieder geval niet makkelijker te maken zoals bij andere series wel al eens gebeurt. Toch als ik kijk naar GT Sport :O
Ben benieuwd hoe doenbaar GT7 wordt, waarschijnlijk zullen ze wel weer gelijkaardige bijna onmogelijke dingen toevoegen :P

130
NTGSruler wrote: 03 Oct 2021 14:01 Gran Turismo 6 was namelijk zéér makkelijk kwa platinum.
Oeps, dat heb ik dan toch gemist door de game niet te spelen :P Wel ja, ik wou hem graag spelen en heb hem liggen, alleen heeft mijn PS3 hem nooit willen afspelen zonder zichzelf af te sluiten tijdens de eerste race :lol:

131
Aja dat klopt, dat had je al eens gezegd :P Wel stom dat de game niet werkt?
Gran Turismo 6 was een makkelijke en korte game vergeleken met de andere in de series. Allez als je GT Sport niet meerekent wat op online racen is gericht.
Image

134
Vergeleken met andere GT's was het zeker niet de beste van de reeks, nee. Als racegame op zich vond ik het best een aangename game. Vergeleken met GT5 voelde het wat als een stap achteruit, maar ik vond het ergens wel prettig dat het lang zo pittig niet was om de platinum te behalen én dat het wat een kortere game was. Voor mij was dat op dat moment juist wel even prettig, waardoor ik het me blijf herinneren als een aangename game.
Image

135
Daar kan ik zeker inkomen. Het hoeft niet altijd "hardcore" te zijn, zéér zeker. GT6 was op grafisch vlak geen hoogvlieger, iets wat onmiskenbaar verbonden is met de Gran Turismo reeks, de graphics. In GT6 had je dacht ik 1200 verschillende auto's, maar héél veel waren een copy paste van GT4-GT5.
Image